Bilim - Teknoloji Twitter’daki Türklerin %61’i kendini Dünya Kupası izleyicisi olarak tanımlıyor
Paylaş
Twitter’daki Türklerin %61’i kendini Dünya Kupası izleyicisi olarak tanımlıyor

Twitter'daki Türk kullanıcıların yüzde 61'i kendilerini Dünya Kupası taraftarı ve izleyicisi olarak kabul ediyor.

Twitter, 21 Kasım-18 Aralık'ta Katar'da düzenlenecek 2022 FIFA Dünya Kupası'na ilişkin veriler paylaştı. Elde edilen verilere göre, Türk kullanıcıların yüzde 61'nin kendisini Dünya Kupası taraftarı ve izleyicisi kabul ettiği belirtildi. Yüzde 82'sinin ise futbol taraftarı olarak gördüğü aktarıldı. Öte yandan küresel olarak paylaşılan verilerde tüm Twitter kullanıcılarının yüzde 75'inin kendilerini Dünya Kupası taraftarı olarak tanımladığı kaydedildi.

Haberin Devamı

Araştırmada öne çıkan bazı bilgiler şöyle:

  • Küresel olarak, Twitter kullanıcılarının %75'i kendisini Dünya Kupası taraftarı olarak tanımlarken, Twitter kullanmayanların ise %49'u bu şekilde tanımlıyor.
  • İnsanlar aksiyona yakın olmak için Twitter'ı seçiyorlar. Twitter kullanıcılarının %62'si spor karşılaşmalarının önemli anlarını çekici buluyor ve Twitter'daki Dünya Kupası taraftarlarının %64'ü, Twitter'da başka hiçbir platformda bulunmayan içeriği bulabileceklerini söylüyor.
  • Twitter'daki Dünya Kupası taraftarlarının markalarla ve özellikle şu diğer konuşma konu başlıklarıyla bağlantı kurma ve onlarla etkileşim kurma olasılığı daha yüksek:
  • Twitter'daki Dünya Kupası taraftarlarının sadece %5'inden azı, bir markanın FIFA Dünya Kupası ile ilişkilendirilmesini olumsuz buluyor.

Türkiye’de Twitter’da 2021'de futbol hakkında 5,2 milyon Tweet  atıldı, bu 2020'ye göre %39 artış demekti. Twitter'daki Türklerin %82'si kendini futbol taraftarı olarak ifade ediyor ve %61'i ise Dünya Kupası taraftarı ve izleyicisi olarak görüyor.

 

.