Bilimsel açıklamalarıyla birlikte: Tembeller için 9 basit kilo verme tüyosu

Kilo vermek için neler yapıyorsunuz? Spora başladınız mı mesela? Başladığınız sporu en fazla ne kadar sürdürebildiniz, rekorunuz kaç? E muhakkak yediğinize içtiğinize dikkat ediyorsunuzdur, hatta aramızda eminim diyet yapan mübarekler bile vardır. Ama kilo vermek için bunların hepsi zahmet. Diyet için özel alışverişler, yemek yapmalar, spor salonlarına gitmeler, evde yapılan sporun üstüne mecbur her gün duş almalar... Ama aramızda bir de kilo vermek isteyen tembeller var. Peki onlar ne yapabilir? Kısa zamanda büyük fark yaratacak ufak tüyolar da var kilo vermek isteyenlere. Buna en çok tembeller sevinecek.

18 Kasım 2020, Çarşamba 16:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 1.Baharatları abartmaktan korkmayın

1.Baharatları abartmaktan korkmayın

Yemeklere baharat eklemeyi gurme işi olarak görmeyin. Baharatları sadece damak tadınızı şenlendirmek için değil, kilo verme taktiği olarak da kullanın. Appetite dergisinde yayımlanan bir araştırmada görüldü ki, yemeklerini bol baharatlı yiyen katılımcılar, yemeklerini görece sade yiyenlerden çok daha az kalori tüketti. Daha fazla aroma tüketmek, katılımcıların daha doygun hissetmesini sağladı. 


2. Rahat kıyafetler giy

2. Rahat kıyafetler giy

Takım elbise, kravat ve topuklu ayakkabıları gardrobun bir köşesinde unut. Eğer işin de müsaade ediyorsa en azından cuma günleri rahat kıyafetler git. American Council on Exercise'a (Amerikan Egzersiz Konseyi) göre, rahat kıyafetler fiziksel aktivite oranınızı büyük ölçüde artırıyor. Takım elbiseyi bir kenara bırakıp rahat kıyafetler giyen katılımcılar 491 adım fazla atarak her gün 25 kalori daha fazla yaktı. 

 3. Sağlıklı yiyecekleri öne çıkar, sağlıksızları sakla

3. Sağlıklı yiyecekleri öne çıkar, sağlıksızları sakla

Aslında ne görüyorsan onu yiyorsun. Buzdolabında ilk ne görüyorsan, karnın acıktığında ilk o yemeğe yöneliyorsun. Marketing dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, insanlar opak yani içinin gözükmediği yiyeceklerdense saydam ambalajlı yiyecekleri yemeye daha fazla meyilli. Yani gördüğümüz şeyleri, görmediğimiz şeylerden daha fazla yiyoruz. İnsanoğlunun bu zaafından yararlanmak istiyorsanız sağlıklı yiyecekleri buzdolabınızın ön taraflarına koyun, sağlıksız yiyecekleri ise arkalara doğru itiverin. Hatta onları alışveriş listenizden de çıkarın. Mutfağınızda bulunmayan bir şeyi yiyemezsiniz, öyle değil mi?

4. Sakız çiğne

4. Sakız çiğne

Sakız çiğnemek, sadece nefesinin güzel kokmasını sağlamayacak, aynı zamanda iştahını da azaltacak. Frontiers in Psychology dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, şekersiz ve tatsız sakız çiğnemek, hem iştahı azaltıyor hem de dürtüsel yemeyi azaltıyor. Yani acıktığın anda abur cubura yönelen biriysen çantandan bir sakız çıkar ve çiğnemeye başla. 

5. Şeffaf kaplar kullanmayın

5. Şeffaf kaplar kullanmayın

İradenizi desteklemek ve kendinize işkence etmemek için şekerlemeleri gözünüzün önünden kaldırın. Onları içi görünmeyen bir kavanoza doldurun. Cornell Üniversitesi Food and Brand Lab'in yaptığı bir çalışmaya göre, çalışanların yüzde 71'i şekerleme türü abur cuburları içi gözüken bir kapta durduklarında daha çok yiyor. Kaldırın ve kurtulun.

6. Yiyecekleri sol tarafa koyun

6. Yiyecekleri sol tarafa koyun

Eğer acil durumlar için sakladığınız çikolatalar varsa onları sol tarafınızda bulunan bir çekmeceye kaldırın. Neden mi? Dartmouth College araştırmacılanna göre, insanlar solak da olsa sağlak da, sağ taraflarında olan şeylere uzanma eğilimi gösteriyor. Siz en iyisi, masanızda, sağ elinizin altında meyve bulundurun. Böylece atıştıracağınız zaman çikolata değil onları yemiş olursunuz.

7. Kahve yerine yeşil çay

7. Kahve yerine yeşil çay

Ofiste olduğunuz saatler içinde kupanıza normal çay yerine yeşil çay doldurun. American Journal of Clinical Nutrition'da yer alan bir çalışmaya göre, fincanlarını üç ay boyunca her gün yeşil çayla dolduranlar, normal çay içenlere oranla bir kilo daha fazla veriyor. Yeşil çayda bulunan antioksidan ve catechin, vücudun kalori yakmasını ve yağ oranını düşürmesini sağlıyor.


8. İddiaya girin

8. İddiaya girin

İş arkadaşlarınızla kilo verme yarışına girin. Southeast Missouri State Univercity'nin araştırmacıları, ofislerinde çalışanlarının gruplara ayrılmalarını ve 12 haftalık bir diyet programı uygulamalarını istedi. Kazananaysa nakit para ödülü verileceğini söylediler. Bu şartlar altında katılımcılar, ortalama dört kilo verdi, işin içine rekabet girdiğinde her şey nasıl da değişiyor.

9. Sevdiğiniz şeyleri koklayın

9. Sevdiğiniz şeyleri koklayın

Bir grup kilolu insan üzerinde yapılan bir çalışmada acıktıkları zaman yeşil elma, nane şekeri, vanilya ya da muz gibi tatlı kokularını içine çekenlerin altı ay içinde yaklaşık 10 kilo verdikleri ortaya çıktı. Chicago'daki Smell & Taste Treatment and Research Foundation'da Nöroloji Direktörü olan Alan Hirsch, kokunun açlığı tetiktediğine değil bastırdığına inanıyor. Hirsch "Oda spreylerine dayanamıyorsanız, masanızda yeşil elma kokulu bir şeyin olması açlık krizlerini bastırır" diyor.


10. Telefonda konuşurken yürüyün

10. Telefonda konuşurken yürüyün

American Council on Exercise'da psikolog olan Cedric Bryant, "Bir kulaklık edinin ve telefonda konuşurken yürüyün. Bir pedometre edinin. Böylece günde kaç adım attığınızı da öğrenmiş olursunuz" diyor. Günde ekstradan attığınız 500 adım, 25 kalori yakmak demek. Bunu seneye vurduğunuzda yeme alışkanlığınızı hiç değiştirmeseniz de iki kilo vermiş olacaksınız. Belki iş arkadaşlarınız sizinle dalga geçecek ama sahilde kimin daha güzel görüneceği de ortada!

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Evinizi spor salonuna çevirin; Seda Altın size egzersizi sevdirmeye geliyor