Bilimsel olarak desteklenmiş, zayıflatan en etkili 5 diyet

Birçok diyet türü kilo vermenize ve sağlıklı bir yaşam sürmenize yardımcı olabilir. Ancak önemli olan, uzun vadeli olarak bir diyete bağlanabilmeniz. Hemen hemen her gün yeni bir diyet sistemi karşımıza çıkıyor. Zayıflamak için yapılan şok diyetlerin ne kadar zararlı olduğu uzmanlar tarafından sürekli dile getiriliyor. Bazı diyetler var ki hem etkili hem de son derece sağlıklı. İşte etkisi bilimsel olarak kanıtlanmış en sağlıklı 5 diyet...

16 Haziran 2021, Çarşamba 12:43 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Son yıllarda çok fazla diyet türü ortaya çıktığı için hangisini denememiz gerektiği konusunda kendimizi bunalmış hissedebiliriz.

Neyse ki bazı diyet türleri bilimsel olarak desteklenmiş halde. Kilo vermek istiyorsanız ya da sadece sağlıklı bir vücuda kavuşmak istiyorsanız, bilimsel olarak desteklenen diyetlere ihtiyacınız var demektir.

Healthline, etkisi bilimsel olarak kanıtlanmış 5 diyet türünü derledi...

1- DÜŞÜK KARBONHİDRATLI, TAM GIDALI DİYET

1- DÜŞÜK KARBONHİDRATLI, TAM GIDALI DİYET

Düşük karbonhidratlı tam gıdalı diyet, kilo vermek, hastalık riskini düşürmek ve sağlığını iyileştirmek isteyen kişiler için harika bir diyettir.

Amacınıza göre doğru karbonhidrat alım miktarınızı bulabilmek için esnetilebilir bir diyettir.

Bu diyet bol miktarda sebze, et, balık, yumurta, meyve, kuruyemiş ve yağ içerir. Az miktarda ise nişasta, şeker ve işlenmiş gıda alımı gerektirir.

2- AKDENİZ DİYETİ

2- AKDENİZ DİYETİ

Akdeniz diyeti kalp hastalıklarının önlenmesinde birebirdir. 20'nci yüzyılın başlarında Akdeniz bölgesinde tüketilen ürünlerin baz alındığı bir diyet sistemidir.

Sebze, meyve, balık, kümes hayvanı, tam tahıl, baklagil ve saf zeytinyağı, Akdeniz diyetinin temel gıdalarıdır.

3- PALEO DİYETİ

3- PALEO DİYETİ

Kilo vermede ve sağlığı iyileştirmede en etkili olan ve dünyadaki en popüler diyetlerden biri de paleo diyeti. Birçok ünlü paleo diyetini tercih ederek kilo veriyor.

Paleo diyeti, paleotik dönemdeki insanların beslenme biçimini esas alan ve işlenmemiş gıdalardan oluşan bir diyet şekli.

4- VEGAN DİYET

4- VEGAN DİYET

Son yıllarda birçok tartışmaya konu olan vegan diyetinin kilo verme, kan şekerini düşürme ve kalp sağlığını iyileştirme gibi sağlığa olan faydaları bilimsel olarak kanıtlandı.

Vegan diyet bitkisel bir beslenme türüdür ve her türlü hayvansal ürünlerin yaşamınızdan çıkarmanız gerektiği anlamına gelir.

5- GLUTENSİZ DİYET

5- GLUTENSİZ DİYET

Bir protein olan gluten, buğday, çavdar ve arpa gibi gıdalarda bulunur. Bazı insanlar gluteni sindiremez, bu nedenle glutensiz beslenmesi gerekir.

Glutensiz beslenmek, sağlığınızı iyileştirir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Uzun süre etkili! 5 adımda şişkinlik probleminden kurtulun