Bir türlü erimeyen göbeğin 10 nedeni

Güzel kilo veriyorsun ama göbek bölgendeki yağlar bir türlü tam olarak erimiyor. Hep bir göbek şikayetin var. Fakat bazı insanlar, göbek yağlarından kurtulmak konusunda diğerlerine göre hep bir adım geridedir ve yağ yakma konusunda daha fazla zorlanırlar. Eğer sen de göbek yağlarından kurtulma konusunda zorlanıyorsan, muhtemel nedenlere birlikte göz gezdirelim.

27 Mart 2021, Cumartesi 09:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Annen, elma vücut tipine sahip

Annen, elma vücut tipine sahip

Yağların vücudunda nerede depolanacağı, büyük ölçüde genlerinle alakalı. Aile geçmişine şöyle bir göz gezdirerek, aile bireylerinin vücut şekillerinin elma mı yoksa armut mu olduğunu anlayabilirsin. Elma vücut tipi kategorisine dahil olan kişiler, göbek yağlarından kurtulmak için daha fazla fiziksel aktivitede bulunmalı ve kalori kısıtlamasını artırmalıdır.


Polikistik over sendromu

Polikistik over sendromu

Polikistik over sendromu, reprodüktif dönemdeki kadınların %10 ila %20’sini etkiliyor. Söz konusu kadınlarda testosteron seviyeleri yüksek olduğu için de kilo alımı (özellikle de orta bölgede) yaşanıyor.

Hormon dengesizliğin var

Hormon dengesizliğin var

Menopoz sürecinde, armut vücut tipine sahip olan ve göbek yağları açısından avantajlı olan kadınlar bile göbek bölgelerinde yağlanma ile karşılaşabilir. Estrojen seviyesindeki düşüş, metabolizmadaki yavaşlama ile birleştiğinde göbek yağlanmasına yol açabilir. Güç antrenmanları aracılığı ile daha fazla kas inşa etmen gerekecek.

Yetersiz ya da fazla uyuyorsun

Yetersiz ya da fazla uyuyorsun

Bir şeyleri feda etmeden hiçbir şey kazanamazsın. Günde ortalama 5 saat uyumak, göbek bölgesindeki yağlanmayı artırıyor. Fakat, 8 saatten fazla uyumak da aynı sonucu doğuruyor! Uyku yoksunluğu yaşadığında, metabolizman yavaşlar ve daha az enerji tüketir. Bunun yanı sıra, yememen gerektiğini bildiğin şeyleri yemeye de devam edersin. Sonuçlar ise göbeğinde fazla yağ olarak belirir. Uzmanlar, fazla uyumanın niçin ekstra göbek yağlanmasına neden olduğu konusunda bir kesinliğe sahip değil. Fakat ana düşünce, uykuda geçirilen zamanın aktif olunan zaman ile ters orantılı olması ile ortaya konuluyor.

Ciddi stres altındasın

Ciddi stres altındasın

Stres altındaki insanlarda göbek yağlanması riski daha yüksek oluyor. Baskı altında olduğunda salgılanan kortizol hormonu, sana iki yönde zarar veriyor. İlk olarak, geçici rahatlama sağlayan yağlı, şekerli yiyeceklere hücum ediyorsun. İkinci etkisi ise, kortizolün vücuttaki kimyasal dengeye zarar vererek daha az kalori yakmana yol açmasıyla meydana geliyor.

Çok fazla işlenmiş besin tüketiyorsunuz

Çok fazla işlenmiş besin tüketiyorsunuz

Ekmek, bisküvi, cips, kraker gibi işlenmiş tahıllar ve şeker vücutta enflamasyona, enflamasyon da göbek bölgesinde yağlanmaya yol açar. İşlenmiş, hazır gıdalar düzenli egzersiz yapsanız bile göbek yağlarınızdan kurtulmanızı zorlaştırır. Bunların yerine sebze, meyve ve tam tahıllar gibi doğal gıdalar tüketerek göbek yağlanmasının önüne geçebilirsiniz.

Doğru egzersizleri yapmıyorsunuz

Doğru egzersizleri yapmıyorsunuz

  • Her gün koşmak veya spinning dersi kalbiniz için çok iyi olabilir ama karın bölgenize faydası tartışılır. Belki de her gün yüzlerce crunch ve benzeri karın egzersizi yapıyorsunuz ama sonuç alamıyorsunuz. Karın egzersizleri kas yapmak, duruşunuzu dikleştirmek ve denge için çok faydalı ama kasların üzerini kapatan yağ tabakasını eritmek için sadece karın egzersizi yeterli değil.
  • Aslında çok bilinmeyen gerçek şu ki egzersizle vücudunuzun istediğiniz bölgesini izole ederek inceltmek mümkün değil. İyi sonuçlar elde edebilmek için hem kas yapıcı ağırlık egzersizlerini hem de kardio egzersizlerini bir arada yapmanız gerekiyor. Kas yapıcı egzersizleri tek bir bölge için değil bütün vücut için yapmanız önemli.
  • Crunch yerine plank tarzı egzersizler daha etkili. Plank sadece karın kaslarını değil, kol, bacak ve kalça kaslarını da çalıştırarak hem daha fazla kas yapmanızı hem de egzersiz sırasında daha fazla kalori yakmanızı sağlıyor. Kaslarınız arttıkça metabolizmanız hızlanıyor bu da daha fazla kalori harcamanızı sağlıyor. Yani kaslı bir vücutla hiçbir şey yapmadan sırt üstü yatarken bile daha fazla kalori yakıyorsunuz!


  • Yaptığınız egzersizlerinizin yoğunluğu da önem taşıyor. Spor-Egzersiz Tıp ve Bilimi Dergisinde yayınlanan bir araştırma yoğun egzersiz yapanların karın bölgesinin hafif egzersiz yapanlara göre daha fazla inceldiğini kanıtlamış. Hatta hafif egzersiz yapanlarda fazla bir değişiklik görülmemiş. 

Yaş

Yaş

Yaşınız arttıkça, kas yapma ve yağ yakma hızınız da değişir. Vücut yaşlandıkça enerji talebi fazla olan kastan kurtulmaya, yağı da depolamaya daha müsait bir hale gelir. Kas kaybı kolaylaşır, yağ yakımı zorlaşır. Dolayısıyla göbeğinizi eritmeye çalışırken, yaşınızı da göz önünde bulundurarak vücudunuza yüklenmelisiniz.

Gazlı içecekler

Gazlı içecekler

Bir tane gazlı içecek tükettiğiniz takdirde vücudunuzda olması gerekenden 7 kat fazl insülin salgılanmaktadır. Ancak bu içeceklerin içerisinde bulunan diğer etken maddeler sayesinde dengelenme olur. Yine de bu sğre içerisinde oluşan fazla enerji vücudunuzda yağ olarak depolanmaya devam eder. Sonunda şeker hastalığına bir davet de açılır.

Alkol

Alkol

Alkol tüketimi gün geçtikçe artıyor ve yaygınlaşıyor. Hal böyleyken, insanların ihtiyacından fazla kalori tüketmesi söz konusu oluyor. Bu da fazladan yağ depolanmasına sebep olan bir durum. Bu zararların yanı sıra, alkol yağ depolama olasılığınızı da arttırır. Bu nedenle göbeğinizden kurtulmanızı zorlaştırır. Hem beslenme kalitesini hem de antrenman kalitesini düşüren alkolü, göbek eritmek isteyenler hayatından olabildiğince uzak tutmalı.

Doğru yağları tüketmiyorsunuz

Doğru yağları tüketmiyorsunuz

Bütün yağlar eşit yaratılmamıştır. Araştırmalar et ve sütlü ürünlerde bulunan doymuş yağların göbek bölgesinde yağlanmayı arttırdığına işaret ediyor. Diğer taraftan zeytinyağı ve avokado gibi tekli doymamış yağlar ve ceviz, ay çekirdeği gibi besinlerde bulunan çoklu doymamış yağlar, aşırı tüketmemeniz şartıyla sağlığınız için faydalı.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sadece 14 adımda: Karşınızda sıfır göbek diyeti