Bırakılması gereken 10 kötü yoga alışkanlığı

Evet, yoga hayatın her alanında hem mental hem fiziksel sayısız faydası olan bir egzersiz. Ancak yogadan tam randımanlı fayda sağlamak, biraz da yoga pratiği esnasında yaptıklarınızla ilgili. Yogadan sağladığınız yararı, sosyal hayata taşımak istiyorsanız, değiştirmeniz gereken bazı alışkanlıklar var. Örneğin, yoga derslerinde kendinize acımasızsanız muhtemelen hayatın diğer alanlarında da bunu yapıyorsunuz. Bunun farkında olmak ve zamanında bırakmak, sosyal yaşantınıza da yansıyacaktır. İşte, matın dışında bırakılması gereken 10 kötü yoga alışkanlığı!

21 Mayıs 2020, Perşembe 11:51 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kendini diğerleriyle karşılaştırmayı bırak

Kendini diğerleriyle karşılaştırmayı bırak

Yoga dersinde tamamen kendi pratiğine odaklanmak zor olabilir, ama yapmanız gereken tam olarak da bu. Başka birisinin zor bir poza kolaylıkla girmesinin senin için ne önemi olabilir? Bu yüzden senden daha 'iyi' görünen insanlar hakkında kötü hissetmeyi bırak. Aynı şekilde, sen bir poza rahatlıkla girdiğinde de fazla heyecanlanma. Yogada herkes kendi yolunda ilerler. Kendi küçük patikandan ayrılmamak, başkalarına incitme ihtimalini de her zaman düşürür. 

Kendinizle de yarışmayı bırakın

Kendinizle de yarışmayı bırakın

Şu an yaptığınızla, pratiğe başlarken içinde olduğunuz beklentileri ya da geçmişteki performanslarınızı karşılaştırmak bazen can sıkıcı olabilir. Bu durum, her harekette kendinizi biraz daha zorlamanıza neden olarak sakatlıklara yol açabilir. Her gün, başka bir bedenle uyanırsınız aslında, girebildiğiniz muhteşem pozlara ilişkin iyi hissetmenize de kötü hissetmenize de gerek yok. 

Alışkanlık yaratmayı bırakın

Alışkanlık yaratmayı bırakın

Matını hep aynı noktaya mı koyuyorsun? Matını odanın içinde başka bir noktaya koy. Rutine bindiğini hissediyorsan yoga stüdyonu değiştir. Fiziksel perspektifi değiştirmek, mental perspektifi değiştirmeye de yardımcı olur. Bunun faydasını ise en zorlandığınız poza girerken göreceksiniz. 

Hocayı dinlemeyi bırakın

Hocayı dinlemeyi bırakın

Hocayı tabii ki dinle, ama burada asıl gücün kimde olduğunu unutma. Asıl güç sende. Eğer hocan rahat hissetmediğin ya da sana ağrı veren bir poza girmeni istiyorsa, bunu yapmak zorunda değilsin. Kimse senin bedeninde olanları senden daha iyi bilemez. Eğer hocan bu konuda sana baskıcı bir tutum sergiliyorsa kendine yeni bir hoca bul. 

Konuşmaktan çekinme

Konuşmaktan çekinme

Eğer bu senin ilk yoga dersinse, bir sakatlığın oluştuysa, hamileysen (tebrikler!), başının üstünde durduğun pozlardan korkuyorsan bunları çekinmeden söyle. Bazı hocalar ders sırasında herkesin yanına gider ve nasıl hissettiğini sorar. Seninki sormuyorsa sen söyle, özel bir durumsa dersten önce baş başayken söyle. 

Erken bitirme

Erken bitirme

Bazen yalnız pratik yapıyorsak ya da dersteysek, sonrasında önemli ya da heyecanlı olduğumuz bir işimiz var erkenden kaçarız. Evet, hepimiz yoğun insanlarız ama sen son pozunu yaparken buluşacağın arkadaşın seni fazladan 10 dakika bekleyebilir. 

Aceleci davranıp sakatlanma

Aceleci davranıp sakatlanma

Şunda bi' anlaşalım, zaten bir poza girmeden önce, bunun kolay yolunu da öğreniyorsun. İnternet üzerinden videolarla çalıştığın hocalar da söylüyor, yoga stüdyosundaki hocan da. Rahatsız hissettiğin anda pozdan çıkmayı öğren. Sınıfta, poza girmek için acele edenler genelde kendini ilk sakatlayanlar olur. Evet, hocayı dinlemeyin dedik ama, bu konuda dinleyin. 

Huzursuz düşünceleri bırak

Huzursuz düşünceleri bırak

Yoga sırasında ne düşünüyorsun? Umarız cevap 'hiçbir şey'dir. Yoganın size verdiği en güzel hediye, hiçbir şey düşünmemek, olumsuz düşüncelerden uzaklaşmaktır. Eğer yaptığın pratikle ilgili çok düşündüğünü fark ediyorsan da kısa bir ara ver. 

Kendini zorlama

Kendini zorlama

"Emeksiz yemek olmaz" anlayışı yogada yok. Bedenini tanıman, ona göre davranman gerekiyor. Yani kaslarını zorlayarak bir yere varamazsın. Zorlandığın anda bırak demiyoruz ama kısa bir ara, hiçbir şey yapmayarak nefes al. 

Eğlenmeyi unutma

Eğlenmeyi unutma

Hayatta zaten ciddiye almamız gereken yeterince konu var. Yoga ise onlardan biri değil. Yoga dersinde boş oturun ya da gereksiz sakatlanma riskleri alın demiyoruz ama bu kaygıları ardınızda bırakarak biraz da eğlenmeyi amaç edinerek yapmanız gereken bir şey. Bir poza girerken düştüysen, gül ve geç. Pozu yeniden dene ama bu sefer yüzünde büyük bir gülümseme olsun. En nihayaetinde, alt tarafı yoga işte. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Farkında olmadan göbek eriten 10 alışkanlık