Boşanmayın, burnunuza tuzlu su çekin! Horlamayı hızla kesen yöntemler

Yaşam kalitesini düşüren ortaya çıkardığı sağlık sorunlarının yanı sıra zaman zaman boşanma nedeni olarak görülen horlamaya kesin çözüm bu kadar basitmiş. Horlamaya ne iyi gelir? Horlamaya ne iyi gelir? Horlamaya çözüm

13 Ekim 2021, Çarşamba 17:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Horlama yüzünden boşanmayın, çözümü var! Türkiye’de 20 milyondan fazla insanın sorunu olan horlamaya çare olabilecek doğal ve çok basit tedavi yöntemlerinden biri mutlaka size destekleyici olacak.

HORLAYAN ERKEK SAYISI KADINLARIN 3 KATI

HORLAYAN ERKEK SAYISI KADINLARIN 3 KATI

Horlama, hava yolunun kısmen tıkanması, boğaz yapısının genişlemesi ya da kasların gevşemesiyle oluşur. Hava yolu tıkalı olduğu ve rahat nefes alınmadığı için, nefes almaya çalışırken boğazda meydana gelen titreşim de horlamayı oluşturur.

Yapılan bir araştırma Türkiye’de horlamanın oldukça yaygın olduğunu gösteriyor. Türkiye’de her dört kişiden biri yani 20 milyonun üstündeki nüfusun horlama sorunu var. Ve bunun büyük çoğunluğunu da erkekler oluşturuyor. Horlayan erkek sayısı kadınların üç katı neredeyse. 

EVLİLİKLERİN DÜŞMANI

EVLİLİKLERİN DÜŞMANI

Horlama bazen boşanmaların bile gerekçeli sebebi olabiliyor. Aynı zamanda iyi uyku alamama, motivasyon eksikliği ve dikkat dağınıklığı yaptığı gibi, ilerde kronik rahatsızlıklar yaratması da muhtemel. Özellikle apne varsa kalp krizi riskini doğurabiliyor. Bu yüzden ciddi horlamaların tedavi edilmesi gerektiği konusunda uzmanlar hemfikir.

Her horlama uyku apnesinden kaynaklanmaz, ancak uyku apnesinden muzdarip çoğu insan horlar.

Eşiniz yüksek sesle horladığınızı gözlemlediğinde aniden bir duraklama oluyor ve nefes alma bir süreliğine duruyorsa, bu horlama probleminizin uyku apnesine dönüşmeye başladığının ilk habercisidir.

GECE YATMADAN ÖNCE TUZLU SU ÇEKİN

GECE YATMADAN ÖNCE TUZLU SU ÇEKİN

Nazal pasajları tuzlu suyla durulamak için burundan tuzlu su çekmek gece boyu daha kolay nefes almanıza yardımcı olur.

İngiltere'de KBB Uzmanı Op. Dr. Vik Veer şöyle diyor;

"Bu tuzlu suyun bir kısmı buruna girerse, o hava yolunu biraz açabilir. Ayrıca bademcik hastalığı varsa, şişliği azaltabilir ve bu şekilde horlamayı iyileştirebilir. Herkese önerebileceğim bir yöntem değil ama çok yutmadığınız sürece zararı da olmaz."


Burnunuzdan tuzlu su çekmek zor geliyorsa, tuzlu su kürü deneyebilirsiniz.

Tuzlu Su Kürü: 1 çay kaşığının ucu kadar miktarda tuzu yarım su bardağı kaynar su ile karıştırıp homojen bir karışım elde edin. Elde ettiğiniz karışımı soğuttuktan sonra boş bir burun spreyi şişesinin içerisine doldurun. Doğal burun spreyinizi günde 2 kez olmak üzere burun deliklerinize sıkarak kullanabilirsiniz.

NANE YAĞIYLA GARGARA YAPIN

NANE YAĞIYLA GARGARA YAPIN

Araştırmalar, belirli uçucu yağlarla gargara yapmanın horlamayı önemli ölçüde azaltabileceğini göstermiştir. 

Nane, anti-inflamatuar özelliklere sahiptir ve ağız astarındaki zarların küçülmesine ve burun kanallarının açılmasına yardımcı olabilir. (Fitoter Res. 2004 Eylül;18(9):696-9.)

Yatmadan önce suya iki ila üç damla nane esansiyel yağı ekleyin ve gargara yapın.

HORLAMAYI DURDURMANIN 20 KOLAY YOLU

HORLAMAYI DURDURMANIN 20 KOLAY YOLU

Horlama rahatsız edici, sinir bozucu ve sağlık açısından kötü olabilir. Neyse ki, horlamayı frenlemeye veya sonlandırmaya yardımcı olacak bir dizi kolay çözüm var. 

  • Uyku pozisyonunuzu değiştirin:
  • Nemlendirici kullanın
  • Daha çok su için
  • Temiz bir uyku ortamı yaratın
  • Başınızı yükseltin
  • Uçucu yağları kullanın
  • Nane ile gargara yapın
  • Kilo verin
  • Yatmadan önce ağır yemek yemekten kaçının
  • Yatmadan önce alkolü kesin
  • Yatmadan önce süt ürünleri yemekten kaçının
  • Burnunuzu temiz tutun
  • Sigarayı bırakın
  • Daha fazla uyuyun
  • Mevsimsel alerjileri tedavi edin
  • Uyku haplarından kaçının
  • Yüz kaslarınızı çalıştırın
  • Horlama önleyici burun bandı kullanın
  • Ciddi tıbbi durumlar için doktor kontrolüne gidin
  • Horlamanız geçmiyorsa tıbbi bir tedavi düşünün

HORLAMA İÇİN AĞIZ VE DİL EGZERSİZLERİ

HORLAMA İÇİN AĞIZ VE DİL EGZERSİZLERİ

Araştırmalar , ağız ve dil egzersizlerinin horlamayı önemli ölçüde azalttığını göstermiştir. Bir orofaringeal egzersiz, dilin ucunu ağzınızın çatısına doğru itmek ve dilinizi geriye doğru kaydırmaktır.

Sakız çiğnemek veya nefesli çalgılar çalmak bile solunum yollarını güçlendirebilir ve uyku apnesinin tedavisine yardımcı olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yatakta baskın olmayı seven burçlar