Brokoli her derde deva oluyor!

Bazılarımız onu pek sevmese de kış sofralarında yer alan brokoli birçok hastalıkla mücadele eden, şifa deposu bir sebze. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım brokolinin faydalarını anlatıyor...

14 Şubat 2019, Perşembe 07:49
A A

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, “Diyette düzenli brokoli tüketimi kanser, diyabet, kalp hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkları azaltmaya ve önlemeye yardımcıdır. 1 bardak çiğ brokoli günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 153’ünü, folat ihtiyacının yüzde 14’ünü, A vitamini ihtiyacının yüzde 11’ini ve diyet lif ihtiyacının da yüzde 9’unu karşılar” dedi. Yıldırım, brokolinin faydaları hakkında önemli bilgiler paylaştı.

İÇİNDE NELER YOK Kİ...

İÇİNDE NELER YOK Kİ...

K vitamini: Kanın pıhtılaşması için gerekli birçok proteinin çalışması için gereklidir

C vitamini: Vücudun doku ve kemik yapısında olan kollajenin yapımı için gereklidir. Yaraların iyileşmesini sağlar. Çok güçlü bir antioksidandır ve serbest radikal hasarına karşı vücudu korur.

Lif: Yüksek lif içeren diyetler sağlıklı bir sindirim sistemi oluşturur. Aynı zamanda kolesterolün düşürülmesine de yardımcıdır.

Potasyum: Sinirlerin iletimi ve kalbin kasılma fonksiyonları için gerekli bir mineral ve elektrolittir.

Folat: Vücutta yen hücrelerin üretimi ve korunması için gereklidir.

Lutein: Yaşa bağlı makula dejenerasyonu ve katarakt oluşum riskin yavaşlatabilir.

Osteoartiriti önler: Brokoli içerdiği sulforaphen adlı bileşik sayesinde eklem rahatsızlıklarına karşı savaşır. Bu bileşik iltihaplanmaya neden olan enzimleri yok ederek kıkırdağın yapısını korur.

BROKOLİNİN FAYDALARI

BROKOLİNİN FAYDALARI

Cildi UV ışığın etkilerine karşı korur: Brokoli cilt kanserini önlemeye yardımcıdır. Bu özelliğinden brokoliyi yiyerek değil cilde doğrudan uygulayarak faydalanabiliriz. Yapılan çalışmalarda ultraviyole radyasyonun zararlı etkileri cilde brokoli ekstresi uygulandığında azaltılmıştır.

Diyabetle oluşan kalp hasarını önler: Brokoli tüketimi kalp kan damarlarını koruyucu etki gösteren enzimlerin üretimini sağlayıp, bu enzimlere zarar veren moleküllerin etkisini azaltır.

Kanser riskin azaltır: Her ay 3 kez brokoli tüketimi mesane kanserine yakalanma riskini yüzde 40 azaltmaktadır.

Brokoli bitkisinin bileşikleri vücudu havadan kaynaklı kirleticilerin etkisinden arındırdığını ifade eden Yıldırım, “Yapılan bir çalışmada 1/2 bardak brokoli filizi içeren içecek tüketimi yüksek oranda benzen ve akroleynin vücuttan atılmasını sağlamıştır. Bunlar insanlar için kanserojen ve akciğer tahriş edici maddelerdir. Brokoli içindeki mirosinaz enzim kanser oluşum riskin azaltır. Bu enzim brokolide bulunan kükürt içeren bileşikler (glukosinolatlar) izotiyosiyanatlara çevirir, bunlarda kanser karşıtı olarak görev yaparlar. 

NASIL TÜKETELİM?

NASIL TÜKETELİM?

Bu sebzeden en iyi faydayı almak istiyorsanız buharda hafif pişirin. Maksimum fayda için çiğ olarak da tüketilebilir. Brokoliyi aşırı pişirir veya kaynatırsanız besin öğesi kayıpları yüzde 60’lara kadar çıkacaktır. Koyu yeşil ve mor brokoliler daha fazla sağlık faydası için tercih edilebilir. Brokoli sevmiyorsanız karnabahar, lahana, kale (kıvırcık lahana) veya brüksel lahanası deneyin. Brokoli sapları da 1 orta boy havuç ve 1 elma eşliğinde kolay ve besleyici bir içecek olarak tercih edilebilir” açıklamalarında bulundu

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.