Bu besinler sprem kalitesini artırıyor!

Erkeklerde üreme fonksiyonlarının devam edebilmesi için sprem miktarının ve kalitesinin önemi büyük. Çünkü sperm sayısının az olması ve kalitesinin bozulması erkeklerde kısırlığa yol açabiliyor. Rakamlar, her 6 çiftten birinin kısırlık sorunu ile karşı karşıya olduğunu gösterirken, bu 6 çiftten 1 veya 2'sindeki kısırlık nedeninin altında sprem sayısı ve kalitesi sorunlarının yattığını gösteriyor. Peki erkeklerde sprem sayısını ve kalitesini artırmanın bir yolu var mı? Besinlerle sperm sayısı artırılabilir mi?

27 Ekim 2021, Çarşamba 16:51 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Erkeklerde çocuk sahibi olmak için sprem kalitesi ve sayısı sorunlarına karşı çeşitli tıbbi tedavi yöntemeri bulunuyor. Aynı zamanda birtakım destekleyici önlemler de sperm sayısının ve kalitesinin artmasına yardımcı oluyor. 

Bilimsel araştırmalara göre sprem kalitesini ve sayısını artırmak için,

  • Düzenli egzersiz yapmak
  • Stresten uzak durmak
  • Alkol ve sigara tüketiminden kaçınmak
  • Dengeli beslenmek gerekiyor. 

Aynı zamanda sperm sayısı azlığı nedeniyle çocuğu olmayan erkeklerin doğru besinleri tüketerek sperm sayısını bir miktar artırmalarının mümkün olduğu belirtiliyor. İşte uzmanlarda belirtilen sperm sayısını artırmaya yarayan besinler.

Muz

Muz

İçerisinde bol miktarda A, C ve B1 vitaminleri barındıran muz, sperm verimliliğini ve sağlığını olumlu etkiliyor.

Muzda besinlerde nadir bulunan bir enzim olan Bromelin bulunuyor ve bu enzim sperm sayısını ve hareketliliğini artırmaya yarıyor. Bromelin, aynı zamanda doğal bir antienflamatuar.

Keçiiboynuzu ve keçiboynuzu pekmezi

Keçiiboynuzu ve keçiboynuzu pekmezi

Bol miktarda çinko içeren keçiboynuzu, sperm üretiminin sağlıklı bir şekilde devam etmesini ve sperm sayısının yeteri miktarda olmasını sağlıyor.. Ayrıca keçiboynuzu içerisinde bulunan enzimler sperm ile yumurtanın etkileşimini de kolaylaştırıyor.

Ceviz

Ceviz

  • Omega 3 yağ asitleri erkek bireylerde testislere kan akışını hızlandırma özelliğine sahip. Ceviz, sperm üretimini destekliyor, sayısının yeterli seviyede olmasını sağlıyor.
  • Ayrıca içeriği E vitamini, cinsiyet hormonlarının yapısına katılarak üreme sisteminin düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcı oluyor.
  • Yüksek orginin içeriği meni hacminin arttırılılmasına da destek.
  • İçerdiği antioksidan bileşenler sayesinde üreme organlarının sağlıklı bir şekilde çalışmasına katkıda bulunan ceviz için önerilen günlük tüketim miktarı en az 2 adet. Ancak tabii ki çok fazla da tüketilmemesi gerekiyor.

Sarımsak

Sarımsak

Sarımsağın ieriğinde bol miktarda bulunan selenyum ve B6 vitamini vücudun sağlıklı bir şekilde sprem üretimi için elzem maddeler.

Kanı temizleme özelliğine sahip öğeler barındıran sarımsakta bu sayede arterlerde kan birikimesini önlüyor, testislere giden kan miktarını arttırıyor. Bu da sperm üretimini destekliyor.

Nar

Nar

Nar, tarih boyunca doğurganlığı simgeleyen meyvelerden biri. Nar, sadece kadın üreme sağlığı üzerinde değil, sperm kalitesi ve miktarı üzerinde de etkili.

  • İçeriğindeki antioksidan bileşikler sayesinde serbest radikallerle savaşarak tüm hücrelerde olduğu gibi sperm hücrelerinde de sağlığının korunmasına yardımcı oluyor.
  • Bol miktarda C vitamini içerdiğinden sperm kalitesi ve hareketliliğin artırılmasına da destek oluyor.
  • Ayrıca nar, spermin yumurta ile etkileşime girmesi olasılığını yükseltiyor.

Balık

Balık

Özellikle somon, uskumru ve hamsi gibi balıklar bol miktarda omega 3 barındırır.

Hem omega 3 içeriğinin yüksek olması, hem de bol miktarda çinko minerali içermesi nedeniyle balık aynı zamanda sperm artırıcı özellik de sağlar.

Demir, bakır, selenyum gibi minerallerden ve C, D ve B12 vitaminleri yönünden zengin olan balık ve diğer deniz mahsulleri meni hacmini artırmaya, sperm sağlığı ve kalitesini korumaya destek olur

Bitter çikolata

Bitter çikolata

Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım.

Sperm kalitesini ve sayısını en çok artıran besinler arasında bulunan bitter çikolata, içerisinde L-Arginin HCL adlı bir aminoasit bulundurur.

L-Arginin HCL adlı aminoasit meni hacmini ve dolayısıyla sperm sayısını önemli ölçüde artırır.

İşte karşınızda örnek bir protein kaynağı. Yumurta, vücut fonksiyonlarının yerine getirilebilmesi için vazgeçilmez besinlerden biri.

Yumurtada bulunan değerli aminoasitler üreme sistemini düzenleyen hormonların yapısına katılır, sperm üretiminin sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesini sağlar.

Kırmızı et (Haftada en fazla iki gün)

Kırmızı et (Haftada en fazla iki gün)

Kırmızı et, hormonal düzenin sağlanması için gerekli olan aminoasitlerin vücuda alınmasını sağlar.

Bol miktarda L-karnitin içeren kırmızı et, sperm kalitesini ve verimliliğini arttırır.

Ancak aşırıya kaçan kırmızı et tüketiminin de sperm kalitesini olumsuz etkileyebileceği bilimsel araştırmalarla gösterildiğinden bu konuda ölçülü olunması gerekiyor. Bu nedenle uzmanlar kırmızı et tüketiminin haftalık 2 gün ile sınırlandırılması gerektiğini belirtiyor.

Ispanak

Ispanak

Tıpkı çocuk sahibi olmak isteyen veya gebe olan kadınlara önerildiği gibi folik asit erkek sperm kalitesini ve miktarını da olumlu yönde etkileyen B grubu vitaminler arasında. Çünkü folik asit, spermlerin sağlıklı bir şekilde gelişebilmesini sağlıyor.

Spermlerin sağlıksız olması genetik anlamda da bozulmalar içerdiği anlamına geliyor. Bu nedenle folik asit düzeti düşük olan erkeklerin kromozomal anomalisi bulunan çocuk sahibi olma ihtimali ne yazık ki artıyor.

Erkeklerde folik asit düzeyi düşük olduğunda sperm sağlığı bozuluyor, spermlerin yumurtaya ulaşma ve yumurta ile etkileşime girme şansı önemli oranda düşüyor.

Yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunan folik asitin en önemli kaynaklarından biri ıspanak.

Şunu unutmayın

Şunu unutmayın

Şimdiye kadar saydığımız besinler düzenli ve aşırıya kaçmadan tüketildiğinde sperm kalitesini ve hareketliliğini olumlu anlamda etkileyebilir.

Bu anlamda herhangi bir besinin aşırı oranda tüketilmesinin sperm kalitesini ve sayısını artırmaya yarayacağını düşünmemek gerekir.

Eğer sperm kaliteniz veya sayınızdaki bazı sorunlar nedeniyle doğal yollardan çocuk sahibi olamıyorsanız, bunun nedenlerinin araştırılması için sağlık taramasından geçebilir, uzman hekimlerin takibi ve tedavileri ile çocuk sahibi olmak için altetnatif diğer yollara başvurabilirsiniz. Bu süreç içinde sperm kalitenizi artırmayı destekleyecek şekilde beslenmenize dikkat edebilirsiniz.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Koronavirüs diyabet mi yapıyor? İşte Covid-19 ile diyabet ilişkisi!