Bu besinlere dikkat! Fazlası faydadan çok zarar veriyor!

Sağlıklı yiyecekleri doğru miktarda tüketmek önemli. Her şeyin fazlasının zarar olduğunu çocukluğumuzdan beri duyuyoruz. Söz konusu 'sağlıklı besinler' olunca da bu durum değişmiyor. 'Ne de olsa sağlıklı' diyerek aşırıya kaçtığımız besinleri ne gibi zararları varmış, gelin birlikte öğrenelim.

24 Ekim 2021, Pazar 12:01 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DİŞ ÇÜRÜKLERİ MEYDANA GELİYOR

DİŞ ÇÜRÜKLERİ MEYDANA GELİYOR

Özellikle spor yapanların sıklıkla tükettiği muzun fazlası diş çürüklerine yol açabiliyor. Muz, tıpkı şeker gibi diş minesine zarar veren bakteriler üretir. Ancak muzdaki şeker miktarı yine de daha azdır.

Olgun muzların ise migreni tetikleyen tiramin açısından zengin olduğu biliniyor. Uzmanlara göre günde tüketilmesi gereken maksimum muz miktarı 2.

NEFES DARLIĞINA YOL AÇIYOR

NEFES DARLIĞINA YOL AÇIYOR

Yaban mersini kan şekerini normalin altına düşürebilir ki bu da şeker hastaları için son derece sakıncalıdır. Kanı incelttiği bilinen yaban mersini, içtiğiniz ilaçları da etkileyebilir. Yaban mersinin yüksek oranda K vitamini bulunur. Fazlası nefes darlığı veya solunum düzensizliğine neden olabilir.

Günde 1 su bardağından fazla tüketmemeye özen göstermesiniz.

ŞİŞKİNLİĞE NEDEN OLUYOR

ŞİŞKİNLİĞE NEDEN OLUYOR

Kilo vermek isteyenlerin ilk başvurduğu yiyecek yulaf oluyor. Yulaf, uzun süre tok hissetmenize yardımcı olarak kilo vermeyi kolaylaştırsa da fazlası şişkinlik ve bağırsak sorunlarına neden oluyor.

Gereğinden fazla yulaf tüketmek, kalsiyum, magnezyum ve çinko minerallerinin emilimini de sınırlıyor.

Kilo vermek istiyorsanız yulaf tüketimi konusunda uzman bir diyetisyenden yardım almayı düşünebilirsiniz.

KALP HASTALIĞI RİSKİNİ ARTIRIYOR

KALP HASTALIĞI RİSKİNİ ARTIRIYOR

Bol çeşidi olan peyniri aşırı tüketmek, içeriğindeki doymuş yağ oranının fazla olması nedeniyle kalp hastalığı riskini artırır.

Peynir yerken kolesistokinin adlı bir hormon salgılarız. Bu hormon mide ekşimesine neden olur.

ZİHİNSEL PERFORMANSI DÜŞÜRÜYOR

ZİHİNSEL PERFORMANSI DÜŞÜRÜYOR

Türk mutfağının vazgeçilmezi olan pirinç, doyurucu olsa da besin açısından pek zengin değildir. Fazla pirinç tüketmek vücudunuzun yararlı besinlerden mahrum kalmasına neden olur.

Pirincin içindeki arsenik seviyesi ise zihinsel performansın düşmesine neden olur. Ayrıca kan şekerinizin artmasına neden olabilir. Günde 90 gram pirinç tüketimi öneriliyor.

DERİDE DÖKÜLMEYE NEDEN OLUYOR

DERİDE DÖKÜLMEYE NEDEN OLUYOR

Brokoli, tiroid hormonlarının aşırı üretimine yol açan tiyosiyanatlar içerir. Bunun sonucunda ise saç dökülmesi ve yüzde şişkinlik ortaya çıkar.

Deri döküntüsü, alerji ve kaşıntının yanı sıra brokoli burun tıkanıklığına da neden olabilir. Günde 4 fincan brokoli tüketimi yeterlidir.

Kaynak: Brightside

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER C vitamini nelerde var? İşte sizi şaşırtacak C vitamini kaynakları