Bu diyet kurallarını ezberleyin!

Hemen her gün ortaya yeni bir diyet çıkıyor. Bütün diyetlerin vaatleri farklı, ulaştırmayı söz verdikleri hedefler yüksek oluyor. Oysa unutmamak gereken bir şey var: Bazı kurallar yıllardır hiç değişmiyor ve hemen tüm diyetlerin parçası haline gelmiş durumdalar. Bu kurallara uyarak fazla kilo almanın önüne geçebilir, aldığınız kiloları sağlıklı bir şekilde verebilirsiniz...

09 Ocak 2019, Çarşamba 08:46 Son Güncelleme:
A A
SIKI GELEN GİYSİLERİNİZİ DENEYİN

SIKI GELEN GİYSİLERİNİZİ DENEYİN

Her sabah kalktığınızda ilk işiniz üzerinize dar gelen pantolon veya şortları denemek olsun. Bu yiyeceğinize dikkat etmekte, sizi gün boyu motive edecektir.

MEYVE YİYİN

MEYVE YİYİN

Yemek yedikten bir ya da iki saat sonra tekrar acıkıyorsanız atıştırmak için meyve yiyebilirsiniz. Meyve bir sonraki öğüne kadar sizin tok hissetmenizi sağlayacaktır.

EV İŞLERİNDEN YARDIM ALIN

EV İŞLERİNDEN YARDIM ALIN

Ev işleri aslında iyi bir egzersiz yöntemi. Evde sürekli hareket halinde olmaya çalışmak size fazladan kalori harcatacaktır.

ŞEKERİ UNUTUN

ŞEKERİ UNUTUN

Şekeri hayatınızdan çıkarmak sadece zayıflamanıza yardımcı olmakla kalmaz aynı zamanda sağlığınız için de çok faydalı olur. Şeker size sadece zarar veriyor, şekeri unutun!

KAHVALTI YAPIN

KAHVALTI YAPIN

Kahvaltıyı asla atlamayın. Bütün diyetlerde de aynısı önerilir zaten. Sabahları sağlıklı bir kahvaltı yapmak metabolizmanızı harekete geçirir ve gün içinde daha çok kalori yakmanızı sağlar.

TABAKLARINIZI KÜÇÜLTÜN

TABAKLARINIZI KÜÇÜLTÜN

Ne kadar küçük tabak kullanırsanız o kadar az yersiniz. Bu öğünlerinizi de küçültür. Bir süre sonra daha az yiyerek doymaya başlarsınız.

SIK SIK TARTILIN

SIK SIK TARTILIN

Sık sık tartılın ve kilonuzu her zaman bilin. Ne kadar kilo aldığınızı ya da verdiğinizi takip ederseniz bu konuda daha bilinçli davranırsınız, bu sizi motive de eder.

BUZDOLABINIZA DİKKAT

BUZDOLABINIZA DİKKAT

Buzdolabınıza önem verin. İçini sağlıklı yiyeceklerle doldurun, gereksiz ya da sağlıksız yiyeceklerden arındırın. Bu size diyet sürecinde yardımcı olacaktır.

ATIŞTIRMALIKLARA DİKKAT

ATIŞTIRMALIKLARA DİKKAT

Gün içinde ana öğünler dışında da aç hissedebilirsiniz. Böyle durumlarda yanınızda hep sağlıklı atıştırmalıklar bulundurun. Yağsız yoğurt, yulaf, kuru meyve gibi şeyler sizi tok tutup atıştırma konusunda gözünüzü doyururken kilo da aldırmaz.

YAVAŞ YİYİN

YAVAŞ YİYİN

Yavaş yemek yemek hem doyma duygunuzu daha iyi hissetmenizi hem de daha iyi sindirmenizi sağlar. Bu da hem zayıf hem de sağlıklı kalmanın yollarından biridir.

BOL SU VE MADEN SUYU

BOL SU VE MADEN SUYU

Bol su içmeniz gerektiğini zaten biliyorsunuz. Su dışında bir şey içmek, özellikle de asitli bir şey içmek ihtiyacı hissederseniz maden suyundan yardım alın. Hem kilo aldırmaz hem de yararlı mineraller içerir.

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ

Light ya da yarım yağlı olmak üzere mutlaka süt ve süt ürünlerinden faydalanın. Sizi tok tutacakları gibi aynı zamanda sağlıklıdırlar ve kalsiyum emilimi kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.

İYİ UYUYUN

İYİ UYUYUN

Uykunuzu tam almak sağlık açısından faydalı olmakla kalmaz aynı zamanda zayıf kalmanıza da yardımcı olur. Gece uykusu sırasında salgılanan hormonlardan mahrum kalmak size kilo aldıracaktır. Üstelik gece atıştırmaları çok zararlıdır.

KALORİ HESABINI İYİ YAPIN

KALORİ HESABINI İYİ YAPIN

Portakal suyu içmek de sağlıklıdır evet. Ancak portakal suyu yerine domates suyu tercih ederseniz yine faydalı lif ve vitaminleri alacak ancak yarı yarıya az kalori almış olacaksınız. Aynı faydayı sağlayan besinlerden her zaman az kalorili olanları tercih edin.

SAĞLIKLI PROTEİNLER

SAĞLIKLI PROTEİNLER

Sağlıklı proteinler, örneğin balık, hindi, tavuk gibi etler size kilo vermede yardımcı olur ve tok tutar. Eğer vejetaryen ya da vegansanız bunların alternatiflerini deneyin. Protein alımını ihmal etmeyin, sağlığınız açısından da çok önemlidir.

YEMEKTEN SONRA ASLA

YEMEKTEN SONRA ASLA

Yemeklerden sonra tatlı yeme alışkanlığını bırakın. Özellikle kültürümüzde çok sık yapılan yemekten sonra çay yanına tatlı, kurabiye, kek yeme alışkanlığından kurtulun. İlla bir şey yiyecekseniz ölçülü bir şekilde meyve ya da çerez tüketin.

FAST FOOD'U HAYATINIZDAN ÇIKARIN

FAST FOOD'U HAYATINIZDAN ÇIKARIN

Fast food ürünlerini tamamen hayatınızdan çıkarın. Size kilo aldırmalarının yanı sıra sağlık açısından da çok büyük risk taşıdıklarını unutmayın.

TUZA SON

TUZA SON

Tuz size daha fazla yemek yedirmekle kalmaz aynı zamanda şişkinlik ve ödeme de yol açar. Tuzsuz yemeye, en azından yemeklere sonradan tuz koymaya son vermeye çalışın.

EVDE YİYİN

EVDE YİYİN

Dışarıda yemek yemek diyet programınıza zarar verir. Yediğiniz şeylerin malzemelerinden pişirilme şekillerinden emin olamazsınız. Özellikle diyet yapıyorsanız evde kendiniz pişirseniz daha iyi olur. Mutlaka dışarıda yiyecekseniz salata ya da ızgara tercih edin.

ÇORBA VE SALATA

ÇORBA VE SALATA

Yemeklerinize çorba ya da salatayla başlayın. Bu açlığınızı bastıracak, ana öğünden daha az yemenizi sağlayacaktır.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.