Bu yiyecekler sizi daha yaşlı gösteriyor

Cilt yaşlanmasının bir çok farklı nedeni vardır ve sıklıkla tüketilen bazı gıdalar bu nedenlerle doğrudan alakalıdır. 2017 yılında yapılan bir anket , 25 yaşın altındaki kadınların yüzde 28'inin, 25 ila 34 yaş arasındaki kadınların yüzde 42'sinin ve 35 ila 44 yaş arasındaki kadınların yüzde 54'ünün düzenli olarak yaşlanmanın fiziksel belirtileri hakkında endişe duyduğunu ortaya koydu.

22 Haziran 2021, Salı 10:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kafein ile kurumuş erik gibi bir cildiniz olacaktır

Kafein ile kurumuş erik gibi bir cildiniz olacaktır

Günlük içtiğiniz bir fincan köpüklü kahve, son dönemin gözde kahve çeşitlerinden macchiatolar ya da kahvenize eklediğiniz bir kaşık krema cildinizi en az kahvenin neden olduğu uykusuzluk kadar yaşlandırıyor olabilir.

New York City dermatolog Deborah Wattenberg'in Today ile yaptığı bir röportajda açıkladığı gibi, kafeinin "idrar söktürücü gibi davrandığını ve suyu tutmanızı engellediğini, bu nedenle cildinizin kuru erik gibi görünmesine neden olduğunu belirtiyor.

Kahvenize eklediğiniz şeyler işleri daha da kötüleştirebilir. HuffPost'ta yayınlanan anket verilerine göre , Amerikalılar her yıl 146 milyar fincan kahve içiyor ve kahve içenlerin yüzde 72'si kahvelerine sütlü veya süt ürünü olmayan krema ekliyor. Türkiye'de de özellikle son dönemde durumun farklı olmadığı açık... Krema, süt ürünlerine duyarlı olanlarda vücutta inflamasyona (iltihaplanma) neden olabilir.

Healthline'a göre , özellikle gerçek süt ürünü olmayan kahve kremaları cildi tahrip eden trans yağlar içerebilir. Kahvelerini tatlandıran ankete katılanların yüzde 30'u arasında, yüksek GI şeker kullananlar , cildine herhangi bir iyilik yapmıyor.

Cildinizin daha yaşlı görünmesini engellemek istiyorsanız kafeinsiz kahveye geçmek ideal olabilir. İçine şeker ve kahve kreması koymaktan kaçının ve Frappuccino ve latte gibi bol kremalı kahve çeşitlerini günlük bir alışkanlıktan ziyade nadir bulunan bir ikram haline getirin.

Yeşil çayda da kafein olduğunu hatırlatmak isteriz, yararlarını en üst noktaya taşımak için kafeinsizlerini tercih etmenizi öneririz.

Şekerli tüm gıdalar cildin düşmanı... bazıları ise sandığınız kadar masum değil

Şekerli tüm gıdalar cildin düşmanı... bazıları ise sandığınız kadar masum değil

Tüm bu şekerler cildinizi çeşitli şekillerde yaşlandırıyor. UnityPoint Health'den doktor Andre Nish'e göre , yüksek miktarda şeker alımı kırışıklıklara, koyu lekelere, boyun ve çene bölgesinde cilt sarkmasına, kesik ve sıyrıkların daha yavaş iyileşmesine yol açarak cildinizin pürüzsüz, kusursuz görünümünü kaybetmesine neden olabilir.

Şeker ayrıca, elastikiyet kaybına yol açan çapraz bağlama adı verilen bir süreç yoluyla ciltteki kolajen liflerinin düzenini de etkileyebilir.

Süreci açıklamak için Dr. Nish bir muz analojisini kullandı. "Bir muzu tezgahın üzerine koyar ve soyursanız, 24-48 saat içinde ne olur? Kahverengi olur. O muzdaki şekerler proteinlerle reaksiyona girerek çapraz bağlanmaya ve kahverengi renge neden olur ( esmerleşme reaksiyonu). "Vücudumuzda da aynı tepki oluyor. İçten dışa esmerleşiyoruz" şeklinde açıklıyor

Mısır gevreği gibi glisemik gıdalar cildinizi yaşlı gösteriyor

Mısır gevreği gibi glisemik gıdalar cildinizi yaşlı gösteriyor

Glisemik indeks (GI) uzun süreli enerji sağlayan yavaş yanan sağlıklı karbonhidratlar ile kan şekeri ve insülin seviyelerinde aniden yükselmeye neden olan hızlı yanan sağlıksız karbonhidratlar arasında ayrım yapmanızı sağlar .

GI değeri 70 veya daha yüksek olan gıdalar yüksek glisemik gıdalar olarak kabul edilir, GI değeri 56 ila 69 arasında olanlar ortada kabul edilir ve GI değeri 55 veya daha düşük olanlar düşük glisemik ve en sağlıklı seçenekler olarak kabul edilir.

Pek çok insan beyaz ekmeğin (GI değeri 75) ve beyaz pirincin (GI değeri 73) kan şekeri kontrolü için en iyi seçenekler olmadığını bilir, ancak kahvaltılık gevrekleriniz sayılarınızı sandığınızdan daha fazla artırıyor olabilir.

Özellikle mısır gevreği 81'lik bir GI'ye sahiptir ve bu da onu çok yüksek glisemik bir gıda yapar.

Kötü haber şu ki, kan şekeri yükselmeleri sizi daha yaşlı gösterebilir.

Age dergisinde yayınlanan bir 2013 araştırması , glikoz seviyelerinin diğerlerinin katılımcıların yaş algısını nasıl etkilediğini belirlemek için katılımcıların yüzlerinin fotoğraflarını ve kan şekeri okumalarını kullandı. Araştırmacılar, "diyabetik olmayan deneklerde glikoz seviyesindeki 1 mmol/L artış başına algılanan yaşın 0.40 yıl arttığı" sonucuna vardılar.


Krakerler, bisküviler ve bazı kurabiyeler sizi yaşlı gösterecektir

Krakerler, bisküviler ve bazı kurabiyeler sizi yaşlı gösterecektir

Krakerler masum görünse de şaşırtıcı bir trans yağ kaynağıdır. Aslında, 2011 yılında Gıda Bilimi ve Teknolojisi Dergisi'nde yayınlanan araştırmaya göre , diyetteki trans yağların yüzde 40'ı "kek, kurabiye, kraker, ekmek vb." ürünlerden gelir.

Cildi UV hasarına karşı daha duyarlı hale getirmenin yanı sıra , trans yağlar cilde kan akışını bozabilir.

Ateroskleroz dergisinde yayınlanan 2009 tarihli bir araştırma , "trans yağların, kan akışının düzenlenmesi için gerekli olan siklooksijenazı yok ettiği sonucuna varmıştır.

Journal of Cosmetic Science'da yayınlanan bir başka çalışma ,kan akışındaki azalmanın, glif kırışıklarına (yanaklarda görünen derin oluklar) neden olabileceğini kaydetti.

Bu nedenle, gizli trans yağ olmadığından emin olmak için en sevdiğiniz kraker kutusunun içindekiler listesini dikkatlice okumak isteyebilirsiniz. Veya alternatif olarak, kendi krakerlerinizi yapabilirsiniz - hızlı, kolaydır ve farklı otlar ve baharatlarla deneyler yapabilirsiniz.


Süt ve süt ürünleri konusunda kafalar karışık

Süt ve süt ürünleri konusunda kafalar karışık

Harvard TH Chan Halk Sağlığı Okulu'nda epidemiyoloji ve beslenme profesörü olan Dr. Frank Hu'ya göre , araştırmacılar süt ve diğer süt ürünlerinin inflamasyona yani vücutta iltihaplanmaya neden olup olmadığı konusunda anlaşamıyorlar.

As Artrit Vakfı vurgulanan yayınlanan 2015 çalışma Beslenme Dergisi'nde düşük dereceli inflamasyon nedeni olarak süt ürünlerini gösterdi.

Ancak , Gıda Bilimi ve Beslenmede Eleştirel İncelemelerde yayınlanan 52 çalışmanın 2017 meta-analizi, süt ürünlerinin, süt alerjisi olanlar dışında, genellikle anti-inflamatuar etkileri olduğunu buldu.

Süt gerçekten de iltihaplanmaya neden oluyorsa, bu iltihaplanma cildin daha yaşlı görünmesine katkıda bulunacaktır.

2018 yılında Cell Transplantation dergisinde yayınlanan bir makaleye göre, iltihaplanma cildimizin yaşlanma sürecini hızlandırabilen önemli bir faktördür. Makalenin yazarları, iltihabın cilt ve diğer vücut sistemleri üzerindeki olumsuz etkilerini tanımlamak için "iltihaplanma" terimini kullandılar.

Kronik inflamasyon, dermise (epidermisin altındaki ikinci cilt tabakası) uzun vadeli hasara ve dermal hücre dışı matriste (cilde yapısını ve elastikiyetini veren kollajen ağı) değişikliklere neden olabilen aşırı aktif bir bağışıklık tepkisini tetikler.

İnflamasyonu arttıran diğer gıdalar ise şöyle

  • Kızartılmış yiyecekler
  • İşlenmiş et ürünler
  • Alkol
  • Rafine karbonhidratlar.
  • Yapay tatlandırıcılar
  • Rafine bitkisel yağlar
  • Yüksek fruktozlu mısır şurubu
  • Meyveler: Şeftali, ananas, mango, elma, çilek, armut, portakal.


Izgara tavuk şaşırtıcı derecede etkili

Izgara tavuk şaşırtıcı derecede etkili

Sağlık bilincine sahip birçok diyetin temelini oluştursa da, ızgara tavuk cildinize herhangi bir iyilik yapmıyor olabilir. Bunun nedeni, gelişmiş glikasyon son ürünleri içermesidir (uygun şekilde AGE'ler olarak kısaltılmıştır). AGE'ler, ızgarada olduğu gibi yiyecekler yüksek sıcaklıkta pişirildiğinde oluşur.

Amerikan Diyetisyenler Derneği Dergisi'nde 2013 yılında yayınlanan araştırmaya göre , ortalama AGE tüketimi günlük yaklaşık 15.000 kilo birimdir (kU). Düzenli olarak günde bundan çok daha fazlasını tüketirseniz, kendinizi yaşlanma belirtilerine hazırlıyorsunuz demektir.

Tavuk, aynı şekilde pişirildiğinde sığır etinden daha az AGE'ye sahip olsa da, yine de ağır bir vurucudur. Sadece dört dakika ızgarada pişirilmiş bir biftek porsiyonu yaklaşık 6.674 kU AGE içerirken, aynı şekilde pişirilmiş bir porsiyon tavuk göğsü 4.364 kU'dur.

Journal of Exercise Nutrition & Biochemistry'de yayınlanan 2017 tarihli bir makaleye göre , AGE'ler yaşlanma sürecini hücresel düzeyde hızlandırıyor. AGE'ler, cilt de dahil olmak üzere vücutta biriken ve "protein fonksiyonu kaybına ve dokuların elastikiyetinin bozulmasına" neden olan biyolojik bir atık üründür. Makalenin yazarları, "Dokularda AGE oluşumu ve birikiminin önlenmesinin yaşam süresinin uzamasına yol açabileceği" sonucuna varmıştır.


Kullandığınız yağlar yaşlı görünmenizin ilk nedeni olabilir

Kullandığınız yağlar yaşlı görünmenizin ilk nedeni olabilir

Bitkisel yağlardaki çoklu doymamış yağlar, yaşlanmayı hızlandıran inflamasyona neden olan bir diğer etmendir.

Journal of Nutrition and Metabolism'de yayınlanan 2012 tarihli bir makalede , araştırmacılar, yüksek miktarda omega-6 çoklu doymamış yağ asidi alımının vücutta kronik iltihaplanmaya yol açabileceği sonucuna varmışlardır. Diğer birçok ciddi sağlık durumuna katkıda bulunmanın yanı sıra, bu iltihaplanma, cildi hücresel düzeyde yaşlandırır.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bitkisel yağlar PUFA'larda yüksektir.

Amerikalılar için 2015-2020 Diyet Yönergeleri'ne göre , PUFA'lar soya fasulyesi yağı, mısır yağı ve pamuk tohumu yağının çoğunluğunu oluşturmaktadır.

Yemek pişirmek için, tekli doymamış yağlar (avokado, zeytin ve aspir yağları gibi) daha yüksek olan yağlar daha az iltihaplı olabilir ve cildiniz üzerinde daha az yaşlanma etkisine sahip olabilir. Yüksek PUFA'lı bitkisel yağlar, paketlenmiş gıdaların içeriğinde bol miktarda bulunur.

Evinizde sağlıklı yağlar tüketseniz de paketlenmiş gıda tüketiminiz fazlaysa sağlıksız yağlara maruz kalıyorsunuz demektir.


Cildi yaşlandıran besinler: Mangal et

Cildi yaşlandıran besinler: Mangal et

Kömürleşmiş et ve kanser arasında olası bir bağlantı olduğunu duymuş olabilirsiniz , ancak aşırı pişmiş bifteğiniz cildiniz için de kötü olabilir. Göre , Ulusal Sağlık Enstitüleri , yüksek bir sıcaklıkta pişmiş et heterosiklik aminler (HCAs) ve polisiklik aromatik hidrokarbonlar (PAH), ihtiva etmektedir. Sıcaklık ne kadar yüksekse ve et ne kadar uzun süre pişirilirse, o kadar fazla HCA ve PAH oluşur. Vücuttaki belirli enzimler tarafından biyoaktif hale getirildikten sonra bu maddeler kanser riskini artırabilecek DNA hasarına neden olabilir.

HCA'lar ve PAH'lar ayrıca inflamatuar yapıları nedeniyle cildinizi yaşlandırır . Bu iltihaplanma, cildinizdeki kolajenin bozulmasına neden olarak daha az esnek hale gelir. HCA ve PAH alımınızı en aza indirmek için, yemekten önce tüm yanmış parçaları çıkarın ve ızgarayı tekrar kullanmadan önce ızgaraya yapışmış kömürleri temizleyin. Daha düşük sıcaklıkta pişirmek ve çok iyi pişmiş etlerden kaçınmak da riskinizi azaltacaktır.

Trans yağlarla dolu bazı gıdalar sizi daha yaşlı gösterir

Trans yağlarla dolu bazı gıdalar sizi daha yaşlı gösterir

Muhtemelen trans yağların sağlığınız için kötü olduğunu zaten biliyorsunuzdur, ancak cildinizi erken yaşlandırabileceklerini biliyor muydunuz? Gıda ve Kimyasal Toksikoloji'de yayınlanan 2014 tarihli bir araştırmaya göre , trans yağ tüketmek cildinizi UV radyasyonunun neden olduğu hasara karşı daha duyarlı hale getirebilir. Bu hasar cilt kanseri riskini artırmanın yanı sıra kırışıklıklara ve diğer yaşlanma belirtilerine neden olur. Bununla birlikte, bu çalışmanın insanlarla değil, sıçanlarla yapıldığını not etmek önemlidir.

Birçok kronik hastalıkla bağlantıları nedeniyle, yapay trans yağlar Gıda ve İlaç İdaresi tarafından yasaklanmıştır . Ancak bir boşluk var. Porsiyon başına 0,5 gramdan az trans yağ içeren ürünler trans yağ içermediği için satılabilir. İçindekiler listesinde "kısmen hidrojene bitkisel yağ" görüyorsanız, üründe en azından eser miktarda trans yağ vardır.


Healthline'a göre , bazı mikrodalga patlamış mısır markaları hala trans yağ kullanıyor ve insanlar patlamış mısır yerken aşırıya kaçma eğiliminde olduğundan ve bir seferde birçok porsiyon tüketebildiğinden, trans yağ hızla toplanabilir. Daha cilt dostu bir alternatif için havada patlamış mısırı tercih edin.


Cildi yaşlandıran yiyeceklerin bir diğeri de işlenmemiş etler

Cildi yaşlandıran yiyeceklerin bir diğeri de işlenmemiş etler

Dermatolog Justine Hextall, Harper's Bazaar'a , iyi nemlendirilmiş cildin dolgun göründüğünü ve ışığı daha iyi yansıtarak parlak bir görünüm verirken, susuz kalmış cildin daha az elastik olduğunu ve düz ve mat göründüğünü açıkladı. Doktor Richard Besser ABC'ye verdiği demeçte, "Susuz kalırsanız, vücudunuz kanınızdaki konsantrasyonu korumak için dokularınızdan, cildinizden su çekecektir" dedi . "Bunu yaptığında, gözleriniz çökmüş görünecek, cildiniz daha kuru hissedecek, o kadar elastik olmayacak ve bu yüzden çok daha yaşlı görüneceksiniz."

Yeterince su içmemenin yanı sıra, çok fazla tuz tüketmek sizi susuz bırakabilir. Amerikalılar için 2015-2020 Diyet Rehberi hiçbir sodyum fazla 2.300 mg günde önerir, ancak raporda da ortalama Amerikalı tükettiğini kabaca 3,400 mg günlük kaydetti.

Ne yazık ki, en sevdiğiniz şarküteri sandviçindeki soğuk etler, diyetinizdeki aşırı sodyumun en büyük kaynaklarından biridir. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri tarafından yürütülen araştırmaya göre , Amerikalıların yediği tuzun yüzde 5,1'i söğüş ve tütsülenmiş etlerden geliyor. Bu, onları ekmek ve rulo ekmeklerin ardından (yüzde 7,4) ikinci en büyük sodyum kaynağı yapar.


Elbette tuz... cildin baş düşmanı

Elbette tuz... cildin baş düşmanı

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine göre , Amerikalıların tuz alımının yüzde 4,3'ü çorbadan geliyor. Ve Healthline tarafından belirtildiği gibi , çok fazla sodyum su tutulmasına neden olabilir ve bu da yüz ve vücutta şişkinliğe neden olur. Yayına göre, "Göz çevresindeki ince cildin şişme riski daha yüksektir. Bu, göz altı şişmesine veya göz altı torbalarının görünümüne yol açar." -Göz torbaları, muz, patates, yoğurt gibi sodyum yerine potasyum içeriği yüksek yiyecekleri tercih edin.

Gerçek yaşınızdan daha yaşlı görünmekten endişe ediyorsanız, gözlerin genellikle yaşlanma belirtileri gösteren ilk vücut kısmı olduğunu bilmelisiniz . Göz altı derisi çok ince ve hassastır, bu da onu ince çizgilere ve sarkmaya neden olan hasara daha yatkın hale getirir. Bu cilt aynı zamanda vücudun diğer bölgelerindeki cilde daha fazla güç ve dayanıklılık kazandıran altta yatan yağ ve kasların çoğundan yoksundur.


Damak zevkiniz baharatlı yiyecekleri sevebilir, ancak cildiniz sevmeyebilir. Health'e göre, "Menopozdaki kadınlarda baharatlar kan damarlarını genişleterek cildin lekeli ve daha az genç görünmesine neden olur" . Yaygın bir cilt rahatsızlığınız olan rosacea'nız varsa , baharatlı yiyeceklerin daha fazla soruna neden olabileceğini bilmelisiniz. Rosaceanın kesin nedeni bilinmemekle birlikte, güneş ışığı, aşırı sıcaklıklar, rüzgar, stres ve baharatlı yiyecekler gibi birçok faktör semptomların alevlenmesini tetikleyebilir.

Baharatlı yiyecekler söz konusu olduğunda, acı sos özellikle sorunlu olabilir. Ulusal Rosacea Vakfı tarafından yürütülen bir anket , katılımcıların yüzde 66'sının acı sosa olumsuz tepki verdiğini buldu. Katılımcıları etkileyen diğer yiyecekler arasında acı biber (yüzde 61), kırmızı biber (yüzde 47), salsa (yüzde 46) ve yaban turpu (yüzde 32) yer aldı.



Alkol cildi yaşlandırır

Alkol cildi yaşlandırır

Alkol içmek sizi çeşitli şekillerde daha yaşlı gösterebilir . Sizi kurutabilir, cildin kuru ve pullu görünmesine ve kırışıklıkların daha belirgin olmasına neden olabilir. Aynı zamanda A vitamini gibi önemli cildi güçlendiren mikro besinlerin emilimini de önleyebilir. Aşırı alkol alımı karaciğer hasarına neden olabilir ve bu da deri yüzeyinin altında örümcek telenjiektazisi, kırmızı örümcek ağı benzeri lezyonlara yol açabilir.

Beyaz şarap yetişkin bir içecek için nispeten "hafif" bir seçim gibi görünse de, günlük bir bardak pinot grigio veya chardonnay dişlerinize zarar verebilir ve gerçekte olduğunuzdan daha yaşlı bir görünüme katkıda bulunabilir.

Nutrition Research dergisinde yayınlanan bir araştırma , beyaz şarabın kırmızı şaraba göre dişlerden daha fazla kalsiyum salınımına neden olduğunu, yani diş minesini aşındırarak dişlerin sarı ve yaşlı görünmesine neden olduğunu buldu .

Yine de, cildinizin ve dişlerinizin genç görünmesini istiyorsanız, kadınlar için günde bir içkiden ve erkekler için günde iki kadeh alkolün ötesine geçmemelisiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kırışıklık önleyen besinler: Gençleştiriyor, yaşlanmayı yavaşlatıyor