Bu yiyecekler zihninizi açacak

Bu yiyecekler zihninizi açacak

Amerikan erkek sağlığı dergisi Men's Health, sağlıklı besin listesi verdi. Beynin sağlıklı şekilde çalışması için tüketilmesi gerekenler şunlar:

05 Temmuz 2011, Salı 07:26 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

1- Soğan: Mantıklı düşünmeyi sağlıyor. Japon araştırmacılara göre, içeriğinde kükürt bulunan soğan vücuttaki toksinleri dengeliyor.

2- Sardalya: Hafızanın gücünü artıran D vitaminini içerir. Beslenme yazarı Kate Percy, sardalyanın günde 80 gram tüketilmesini öneriyor.

3- Antepfıstığı: Diyetisyen Anita Bean, öğleden sonra 25 gram tüketilmesini önerdiği antepfıstığının gerçek bir aminoasit olduğunu söylüyor.

4- Biber: Biber, beynin sinir taşıyıcılarını düzenliyor ve günlük besin miktarının yüzde 14’ünü karşılıyor.

5-Yabanmersini: Bir Fransız araştırması, yabanmersininin kavrama yeteneğini artıran flavonoid maddesini yüklü miktarda içerdiğine vurgu yapıyor. Diyetisyen Bean, 120 gram yabanmersininin yoğurtla tüketilmesini öneriyor.

6- Badem: Günlük alınması gereken magnezyum miktarının yüzde 20’sini karşılıyor. Atıştırmalık olarak yaklaşık 28 gram tüketilmesi öneriliyor.

7- Kırmızı lahana: Doğranmış olarak 100 gram tüketilmesi gerekiyor.

8- Barbunya: B vitaminlerinin parçası olan inositol ve kolin maddelerini içeren barbunya, beyin hücrelerinin çalışmasına yardımcı oluyor. Acı biberle birlikte ve günde 177 gram tüketilmesi öneriliyor.

9- Balkabağı: Luteonin kaynağı olan balkabağı ise beynin hafızayla ilgili bir bölümü olan hipokampüste oluşabilecek bir enfeksiyonu engellemeye yardımcı oluyor. 

MİLLİYET

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Posta Gazetesi Haydar Dümen’e sorulan yeni sorular (5 Mart 2021 )