Ekonomi Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse :Gelmiş Geçmiş En Güçlü Roadster

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse :Gelmiş Geçmiş En Güçlü Roadster

Paylaş
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse :Gelmiş Geçmiş En Güçlü Roadster

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse :Gelmiş Geçmiş En Güçlü Roadster

Bugatti, dünyanın en güçlü otomobil motorunu, üstü açık spor bir otomobile aktarmayı başardı. Gelmiş geçmiş en hızlı roadster olan 1200 HP’lik Grand Sport Vitesse’nin dünya prömiyeri Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapıldı.



Yeni Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse’nin 7.9 litre hacmindeki W16 motoru 1500 Nm (3000 – 5000 d/dk aralığında) gibi dikkate değer bir maksimum tork üretiyor ve 1200 HP güce 6400 d/dk’da ulaşıyor. Bu değerler, otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını 2.6 saniyede tamamlamasını sağlıyor. 410 km/s’lik maksimum hız, dört tekerlekten çekişli (Tüm Veyron’larda olduğu gibi) Grand Sport Vitesse’nin, seri üretilen gelmiş geçmiş en hızlı roadster olmasını sağlıyor.

SÜRÜŞ SİSTEMİ: Grand Sport ile karşılaştırıldığında gerçekleşen 199HP’lik artış, yeni ara soğutucularla birlikte dört adet daha büyük turboşarj kullanılarak başarıldı. Ayrıca Bugatti, muazzam kuvvetleri daima güvenli bir şekilde aktarmak adına tüm aksamlarını kapsamlı şekilde takviye etti. Daha büyük turboşarjların ve genel itibarıyla azaltılan geri tepme basıncının sonucunda artan güç çıkışına rağmen yakıt tüketimini biraz azaltmak dahi mümkün oldu.

ŞASİ: Bu rakipsiz gücü yola güvenli bir şekilde ve ustaca aktarabilmek amacıyla mühendisler Vitesse’nin şasisini yeniden yapılandırdı. Motor yarışlarından alınıp uyarlanan hızlı yanıt veren amortisörler sayesinde aracın kontrolü daha da geliştirildi ve mükemmel şekilde dengelendi. Lastiklerin kusursuz etkileşimi (tamamen yeni, daha hafif 20 inç “Vitesse”-tipi alaşım jantlar), akıllı dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte son derece iyi yol tutuşu garanti ediyor. Virajlardan hızlanarak çıkarken Grand Sport Vitesse, yeniden yapılandırılan ESP’nin biraz daha geç devreye girmesiyle daha da dinamik bir performans sergiliyor. Bugatti, daha da artan motor gücüne uygun olarak fren soğutma sistemini geliştirdi. Denge ve performans bakımından benzeri bulunmayan frenler artık daha geniş hava girişlerine sahipler.

GÖVDE: Bugatti, Grand Sport Vitesse için iç mekândaki rüzgâr sesini ve titreşimi önemli ölçüde azaltan yeni bir tavan spoyleri geliştirildi. Ayrıca, kullanılmadığı zaman bagaj bölümünde kompakt bir şekilde muhafaza edilebilen yeni bir rüzgâr siperi de sunuluyor.
Her iki detay Grand Sport için mevcut olacak ve 200 km/s civarındaki hızlarda dahi son derece dingin ve rahat bir üstü açık sürüş sağlayacak.

Super Sport’ta kullanılan önde ve arkadaki bir dizi aerodinamik yapı, Grand Sport Vitesse için uyarlandı. Bugatti radyatör ızgarasının solunda ve sağındaki iki merkezî hava girişi yatay şekilde bir çubukla bölündü. Aşağıdaki hava girişi yanlara doğru uzatılarak çamurluklara kadar genişletildi ve bu sıra dışı spor otomobile son derece hâkim bir görünüm katıyor. Bu hava girişinin hemen altında, motor yarışlarında kullanılan ayırıcılara (Splitter) benzer şekilde tasarlanan, yeni, görsel açıdan geliştirilmiş bir ön spoyler bulunuyor. Yine Super Sport’tan alınan arka kısımda çift difüzör ve merkezî olarak yerleştirilmiş çift egzoz borusu yer alıyor.

İÇ MEKÂN: Karbon fiber, Grand Sport Vitesse’nin iç mekânında da hâkim malzeme (alüminyum ve magnezyum gibi paslanmaz metallerle birlikte). Çeşitli iç mekân parçaları roadster’da karbon fiberden yapıldı. Buna, orta konsol uzantısı, arka motor – kabin arası bölme panelinin deri triminde yer alan EB logolu bir kapak (koltuk sırtlıklarının arasında) ve koltuklarda kemer çıkışı kaplamaları dâhil. Orta konsolun dekoru, kapı içi ekleri ve gösterge panelindeki birleştirici trim de karbon fiberden yapıldı. İki renkli siyah trim parçaları da Grand Sport versiyonunda yeni olduğu gibi, Grand Sport Vitesse için yapılan özel koltuk tasarımı da yeni.

Haberin Devamı