Bulgur pilavı gaz yapar mı? Bulgurun faydaları

Türk mutfağında önemli bir yeri olan bulgur pilavı, besleyici özelliği sayesinde birçok kültürün mutfağında da yerini aldı. Bulguru özellikle zayıflamak isteyen insanlar tüketiyor. Çok önemli bir karbonhidrat kaynağı olan bulguru, çoğu kişi gaz yapar endişesiyle rahatlıkla tüketemiyor. Peki bulgur gerçekten gaz yapar mı? Bulgurun faydaları ve bulgurun besin değerleri hakkındaki tüm detaylar haberimizde.

07 Mayıs 2020, Perşembe 11:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Anadolu'da sıkça üretilen ve tüketilen bulgur, buğdaydan yapılı olup vücudumuz için önemli bir protein kaynağı.

Tahıl grubunda yer alan bulgur, B12 vitamini hariç diğer tüm B vitaminlerini içerir.

Bulgur gördüğü işlemlerden dolayı diğer besinlere oranla raf ömrü daha uzun.

Lif içeriği yüksek olan bulgur, kabızlığı ve bağırsak kanserini de önler.

Bulgurda bulunan lifler, içerisinde bulunan selüloz, pektin gibi yapılarla vücutta dengeleyici etki gösterir.

İçerdiği B vitamini sayesinde sindirimin sisteminde ve sinir sisteminde önemli bir yere sahip.

Yağ oranı da düşük olduğu için sağlıklı bir besindir.

Bulgur kolesterol içermez.

Bulgur kana yavaş karışarak uzun süre tok tutar.

C vitamini almak gaz oluşmasını önler

C vitamini almak gaz oluşmasını önler

Pek çok kişinin özellikle de hamilelerin ve emziren annelerin yerken tereddüt ettikleri besinlerden birisi de bulgur.

Bulgurun faydalarından yararlanmak isteyenler "Acaba gaz yapar mı?" endişesi içindedirler. Ancak yeteri miktarda yenilen bulgurun hiçbir sakıncası yok.

Aynı zamanda bulgur yedikten sonra alınabilecek her türlü C vitamini (limon, portakal, turunçgiller...) bulgurun gaz yapma ihtimalini sıfıra düşürür.

Bulgurun faydaları

Bulgurun faydaları

  • Sindirim sistemini düzenler ve rahatlatır.
  • Şeker hastalığını önlemede yardımcı olur.
  • Hamilelik döneminde tüketilen bulgurun bebeğin zeka gelişimine faydası var.

  • Kan şekerini düzenler.
  • Bağırsak kanserini önler.
  • Uzun süre tok tutmasından dolayı kilo vermeye yardımcı olur.
  • Kemik gelişimini sağlar.
  • Dokuları güçlendirir, hücreleri besler.


  • Saç sağlığına iyi gelir. 
  • Cildi tazeleyip gençleştirir.
  • 2 yemek kaşığı pişmiş bulgur kalori değeri bakımından 1 dilim ekmeğe denk düşmektedir.
  • Zayıflama diyetlerinde kolestrol sorunu olanlara bu sebeple ekmek yerine bulgur önerilir.


  • Ege Üniversitesi Gıda Mühendisliği bölümünün yaptığı bir araştırmaya göre bulgur pirince göre 4 kat kalsiyum, 4 kat demir ve 2 kat fazla protein içeriyor.
  • Bulgur, günlük su ihtiyacını da artırdığından bol su içilmesini sağlar.
  • Zihni dinlendirir ve enerji verir.


 Bulgurun tarihçesi

Bulgurun tarihçesi

Dünyada ilk işlenen gıda maddelerinden biri olan bulgur, Moğol İmparatoru Cengiz Han'ın seferlerinde ordu erzakları arasında yer aldı.

M.Ö 2800'de Çin İmparatoru Shen Nung, bulgurun ana maddesi olan buğdayı; pirinç, darı, arpa ve soya fasulyesiyle birlikte beş kutsal bitkiden biri olarak belirledi.


Arapça telaffuzdan dolayı, Arap ülkelerinde “burgul" olarak adlandırılıyor.

Ermeni yemek kültüründe bulgurdan yapılan pilava "altın pilav' deniliyor.

Yine bazı bölgelerde bulgur, ala, birghil, pourgoun (cypriot) olarak da bilinir.


Bulgur insan vücuduna 350, pirinç ise 360 kalori enerji verir.

Protein yönünden karşılaştırıldığında bulgurda 12,5 gram, pirinçte 6,7 gram protein bulunduğu belirtiliyor.

Ayrıca doktorlar bulgurun, vitamin ve protein yönünden pirince oranla daha zengin olduğunu da ifade ediyor.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Corona virüsün bir bulaşma şekli daha ortaya çıktı: Bağırsak hücreleri