Önceki Fotolar

Bunamaya karşı tüketilmesi gereken besinler

Dünyada bunama 47,5 milyona ulaşınca bu durumun beslenmeden kaynaklanıp kaynaklanmadığı durumu araştırılmaya başlandı. Yapılan araştırmalar sonucunda bunamaya karşı tüketilmesi gereken besinler açıklandı.

28 Eylül 2019, Cumartesi 10:30
A A

Balık 

Haftada en az iki defa balık tüketmenin bunamayı büyük ölçüde azalttığı biliniyor.

Çilek ve yaban mersini

Çilek ve yaban mersini

Çilek ve yaban mersini antioksidan bakımından oldukça zengindir. Antioksidan içeriği zengin meyvelerin bilişsel dejenerasyonu geciktirdiği kanıtlanmış.

Tahıl ürünleri

Tahıl ürünleri

Tahıl ürünleri kabuklu yemiş ile yulaf, mısır, kabuklu pirinç, çavdar gibi ürünlerin içeriğinde bol miktarda protein bulunur. Protein miktarı bol olan besinlerden tüketmek bunamayı önlemeye yardımcı olur.

Koyu yapraklı yeşil sebzeler

Koyu yapraklı yeşil sebzeler

Hafif bilişsel sorunları olan kişilere B vitaminleri verildiğinde önemli ilerlemeler kaydettikleri görüldü.

Kakao

Kakao

Kakaonun sinir hücrelerini koruyucu etkisi olduğuna inanılıyor. Çikolatayı seviyorsanız şeker oranı az, kakao oranı yüksek olanlarını tercih etmelisiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Hamilelikte tüketilen patates cipsi bebeğe zarar verir mi?