Bunları yediğiniz sürece kilo veremezsiniz: 10 diyet düşmanı yiyecek

Genelde hep aynı şey söylenir... 'Önemli olan ölçülü yemek', 'Abartmadığın sürece sorun yok'. Bunları etrafınızdan sık sık duyarsınız ancak bu cümleler genelde motivasyon için sarf edilir. Bazı tehlikeli yiyecekler vardır ki eğer bunları tüketme alışkanlığı edinirseniz vay halinize. Sonra da devamlı kilo verememekten şikayet edersiniz. Ayda bir kahvaltıya pankek yapıyorsanız, kilo vermeniz zor bir hal alabilir. O yiyecekleri sıraladık.

17 Nisan 2021, Cumartesi 12:12 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Alkol

Alkol

Eğer kilo vermek gibi bir niyetiniz varsa alkolden kesinlikle uzak durmalısınız. Evet, şeker oranı gerçekten düşük olan kokteyller var ancak alkolün kilo vermenize engel olmasının temel nedeni şeker değil. Vücudunuzda alkol olduğunda, böbrekler alkolü toksin olarak algılar ve vücuttan atmaya çalışır, bu süre boyunca da kalori yakamaz.

Sadece karbonhidrat içeren besinler

Sadece karbonhidrat içeren besinler

Kraker, bisküvi, ekmek vb yiyecekler tükettiğinizde vücudunuz karbonhidratları direkt olarak şekere çevirir ve bu şekeri kan dolaşımınıza katar. Tüm bunlar vücudunuzun ekstra insülin üretmesine ve sonunda sizin tekrar acıkmanıza neden olur.

 Dondurulmuş gıdalar

Dondurulmuş gıdalar

Dondurulmuş gıdaların raf ömrünü uzatmak için, üreticiler bol miktarda sodyum kullanıyor. Sodyumda vücudunuzdan su atmanızı engelleyerek, şişkinlik yaşamanıza neden oluyor. Yani aslında kilo vermiş bile olsanız, şişkinlikten dolayı hem iyi hissetmeyeceksiniz hem de iyi görünmeyeceksiniz


 Hazır meyve suyu

Hazır meyve suyu

Meyve suyu fruktoz faktörü nedeniyle büyük ölçüde tehlikelidir. Haziran 2014’te Nutrition dergisinde yayınlanan bir araştırma, ortalama meyve suyunun fruktoz konsantrasyonunun litre başına 45.5 gram olduğunu buldu. Gazlı içecekler için 50 gram. Vücudumuz bu tür fruktoz aşırı yüklemesi ile başa çıkmak için tasarlanmamıştır. Glikoz vücudumuz için bir yakıt görevi görürken, fruktoz neredeyse yalnızca karaciğerde işlenir, burada yağa dönüşür.

 Krep ve pancake

Krep ve pancake

Krep oldukça masum görünüyor. Ancak marketteki standart krep karışımına baktığınızda (veya akşam yemeğinin arka mutfağında), dehşete düşersiniz. Enflamatuar hidrojene yağlar ve trans yağlar hala Amerika’daki en popüler krep karışımlarından bazıları içinde yer alır. Şurupların çoğuna yüksek fruktozlu mısır şurubu yüklendiğini ve bu kahvaltının yenilenmesi gerektiğ, açıktır.

Margarin

Margarin

Margarinler trans-yağ bakımından zengin gıdalar ve trans yağlar da doymuş yağlar gibi damar tıkanıklıklarına yol açıyor ve kalp krizi riskini arttırıyor. Yapılan çalışmalar trans yağların sağlık için doymuş yağlardan daha zararlı olduğunu gösteriyor. Bu yağlar yalnızca margarinde bulunmaz, yüksek sıcaklıklara çıkarılmış yağlardan yapılan kızartma işlemlerinde, cipslerde, aynı yağı birkaç defa kızartma için kullanmak ile de açığa çıkar.


 Kola ve gazlı içecekler

Kola ve gazlı içecekler

Ortalama bir kutu kola, 10 tatlı kaşığı oranında şeker içeriyor. Pek çok gazlı ve hazır içecek için de yaklaşık aynı oranlar söz konusu. Bu kadar şekere karşı beden aşırı miktarda insülin hormonu üretiyor. Bunca insülin sonucunda diyabet yani şeker hastalığı riski artıyor ve farklı kanser riskleri doğuyor. Kolanın içeriğindeki karamelize renk maddesinin kanser riskini %58 oranında arttırdığı ise yeni bir araştırma sonucunda ortaya çıktı.


Kurabiye

Kurabiye

Tatlısı, tuzlusu derken çeşit çeşit kurabiye var. Birde onları o kadar güzel şekillerde yapıyorlar ki, pastane önlerinden geçerken bizi bizden alıyorlar. Evet, bunların hepsinin farkındayız ama diyet yaparken ara öğünlerde dahi tüketmemeniz gerekenler listesinde maalesef kurabiye de yer alıyor.

Pasta

Pasta

"Hayır, tabi ki de güzel gözükmüyor. Onu da nereden çıkarıyorsunuz?" Diyet yaparken kendinize bu şekilde masum yalanlar söyleyebilirsiniz. Yoksa pastanın dayanılmazlığına kapılıp, diyetinizi bozmanız anlık bir olaydır. Aman diyelim, pasta ve tatlılardan kesinlikle uzak durmalısınız.

  Patates kızartması

Patates kızartması

"Zaten çok sevilen şeyler hep yasak olur." diye veryansın eder gibisiniz. Yapacak bir şey yok. Patates kızartması ya da cipsi, diyetinizi bozmanıza asla sebep olmamalı.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Altın günlerinden korkacaksınız: Hamur işlerinin kalorileri