Çabuk acıktıran 16 tehlikeli yiyecek

Çabuk acıktıran besinler hangileri? Özellikle diyet sırasında çabuk acıktıran yiyecekler zayıflamak isteyenler için oldukça tehlikeli bir kategoriye giriyor. Yedikçe acıktıran besinler, her öğünün ardından hemen acıkmanıza neden olarak mutfak yollarını arşınlamanızla sonuçlanıyor. Bu açıdan çabuk acıktıran yiyeceklerden uzak durmalı, tok tutan yiyeceklere yönelmelisiniz. Acıktıran besinlerden uzak durmak, diyet ömrünüzü uzatarak daha fazla zayıflamanıza yardımcı olacaktır. İşte çabuk acıktıran 16 tehlikeli yiyecek.

29 Ağustos 2020, Cumartesi 17:05 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Pilav

Pilav

Beyaz pirinç içerisinde yüksek oranda nişasta barındırmasından dolayı yedikçe acıktıran besinler arasında yer almaktadır. İçerisinde yer alan yoğun nişastadan dolayı beyaz pirinç pilavı bir anda kan şekerinizin yükselmesine bir anda ise kan şekerinizin düşmesine neden olabilir.

 Light yoğurt

Light yoğurt

Yoğurdun zayıflama üzerine kuşkusuz çok etkisi bulunuyor. Ancak düşük yağlı yoğurtların, karbonhidrat oranı daha yüksek olduğundan hem kan şekerini daha hızlı yükseltiyor hem de doyurucu etkisi tam yağlı olanlara göre daha az olduğundan acıkmaya sebep olabiliyor. Ana yemeklerinizin yanında 1’er kase tüketilebileceği gibi kahvaltıda yulafla veya ara öğünlerde taze/kuru meyvelerle de yenebilir.

 Yumurtanın beyazı

Yumurtanın beyazı

Yumurta beyazı yüksek protein içerse de sadece yumurta beyazını kullanmak doyurucu değildir. Yumurtanın sarısı içerdiği doymuş yağlarla hem doyurucu etkidedir hem de A ve B vitaminlerinin emilimini artırır. İçerdiği kolin sayesinde karaciğer yağlanmasını azaltır, kas ve beyin sağlığına katkıda bulunur. Yumurtanın beyazını ve sarısını birlikte tüketmeli, omletinizi bu şekilde hazırlamalısınız.

 Hazır çorba

Hazır çorba

Ev çorbalarının diyetlerde tok tutucu etkisi yadsınamaz. Ancak, hazır çorbaların içerisinde de bulunan monosodyumglutamat katkı maddesi acıkmanıza neden olur. Sofralarımızdan hiç eksik olmayan, Türk mutfağının başlıca yemeklerinden ev yapımı çorbalar, kansere, sindirime, kolesterole ve bunun gibi birçok hastalığa çare olur. Hazır çorbalar yerine evinizde kendi malzemelerinizle hazırlayacağınız domates, tarhana, brokoli, mercimek, yayla, mısır ve mantar çorbaları ile hem sağlıklı beslenir hem de birçok hastalığa doğal yollarla karşı çıkabilirsiniz.


Sakız

Sakız

Sakız çiğnemek, ağzı oyalamak ve bir şey atıştırmayı önlemekten çok mide asidini artırdığı için acıkmaya sebep olur. Bu nedenle diyetlerde, besin tüketimini engellemek için sıkça sakız çiğnemek uygun değildir.


 Çin yemekleri

Çin yemekleri

Çin yemeklerinin içerisinde bulunan monosodyumglutamat lezzet arttırıcı özelliği ile yemeklerin fazla yenmesine neden olur. Tatlı soslardan ve noodle gibi karbonhidratlı yiyeceklerden oluşan Çin yemeklerini sık sık tüketmek uygun değildir. Kendinizi ayda 1 Çin yemeği ile ödüllendirebilirsiniz.


 Mısır gevreği

Mısır gevreği

Hızlı bir kahvaltı için tercih edilen kahvaltılık gevrek, aslında sizin için geçici bir öğün olacaktır. Kahvaltılık gevreğin içinde bulunan şeker ve glikoz şurubu acıkma hissini artırır ve tekrar yemek yeme isteğine neden olur.

 Beyaz ekmek

Beyaz ekmek

Acıktıran besinlerin başında gelir. Lif oranı düşük olan beyaz ekmek, kandaki insülin seviyesini hızlı bir şekilde yükseltir. Eğer beyaz ekmeği sık bir şekilde tüketiyorsanız muhtemelen açlık krizleri yaşıyorsunuzdur. Beyaz ekmek yerine glisemik indeksi düşük olan kepekli, çavdar, tam buğday ya da çok tahıllı ekmeklerden faydalanabilirsiniz.

Mısır

Mısır

İçerisinde glisemik barındırmasından dolayı mısır da kan şekerini anlık olarak yükselten besinler arasındadır. Bu nedenle diyet yapan kişilere genellikle önerilmez.

Muz

Muz

Muz sağlık açısından oldukça yararlı bir meyvedir ancak mısırda olduğu gibi muzunda içerisinde glisemik fazladır. Bu nedenle diyet yapan kişilere önerilmez. Aynı zamanda glisemik indeksi fazla olan diğer besinlerde şu şekildedir; incir, üzüm, kavun, greyfurt, Trabzon hurması…

 Hamur işleri

Hamur işleri

Poğaça gibi ürünlerin içerisindeki tuz oranı yüksektir. Bu nedenle vücudumuza girdiklerinde şekerle aynı etkiyi yaratırlar. Yani tuz vücuda ne kadar girerse kan şekeri de o kadar yükselecektir. Bu durum da daha çok acıkmanıza ve daha çok yemek yemenize neden olacaktır. Beyaz undan poğaça yapmak yerine tam tahıllı unları tercih etmenizde fayda var.

Tatlandırıcılar

Tatlandırıcılar

Bilim insanlarının yaptığı araştırmalara göre, içerisinde kalori bulunmayan ve yapay olan tatlandırıcılar insülin üretimini tetikleyerek açlık hissinin artmasına neden oluyor. bu nedenle yedikçe acıkmanıza neden olacak gıdlardan birisi de yapay tatlandırıcılardır.


 Kavun, karpuz, üzüm

Kavun, karpuz, üzüm

Meyveler içerdikleri vitamin, mineral, posanın yanı sıra belirli miktarlarda şeker içeriyor. Yüksek şeker içermek aynı zamanda çabuk acıktırmak anlamına geliyor. Özellikle; kavun, karpuz, üzüm gibi diğer meyvelere göre daha yüksek şeker içeren meyveleri sahurda tüketmeyin.

Peynir

Peynir

Sütün içerisinde bulunan kazein bileşiklerinden kazomorfin, peynirdeki yağ ve tuzla bir araya geldiğinde, yedikçe yedirten besinler arasında yer alıyor. Glisemik indeksi düşük olmasına rağmen yeme hissi sürekli acıkma haline sebep olabilir. Peyniri ayakta ya da ekmek arasında atıştırma şeklinde değil, kahvaltı tabağınıza yiyeceğiniz ölçüde (ortalama 50 gram kadar) alın. Diğer bir alternatif salatalarınız üzerine koyarak, salatanızın doyuruculuğunu artırabilir, öğün yerine geçmesini sağlayabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER "Karın kaslarım gözükmüyor?": Neden gözükmüyor, söylüyoruz