Çağımızın vebası: Gece yemek yeme alışkanlığından nasıl kurtulunur?

Gece yemek yemenin zararları hayatının bir döneminde bile olsa kilosuna dikkat etmeye çalışan herkesin bildiği bir konudur. 'Gece yemek yemek kilo aldırır mı?' sorusunun cevabı, elbette 'evet'tir. Ancak gece yemek yeme alışkanlığı sadece hızlı kilo aldırmakla kalmaz, birçok sağlık problemine de davetiye çıkarır. Peki gece yemek yeme alışkanlığı nasıl bırakılır?

17 Eylül 2020, Perşembe 16:36 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Sebebi belirleyin

Sebebi belirleyin

Gece yeme, gündüz aşırı derece kısıtlanmış bir yiyecek alımının sonucu olabilir. Gündüz yeterli beslenilmediği için gece şiddetli açlık ortaya çıkar. Ayrıca alışkanlık veya sıkıntı/stresten de kaynaklanabilir. İnsanlar hayal kırıklığı, öfke, hüzün gibi duygu durumlarını engellemek için yemeyi kullanır ve genelde aç olmasalar bile yerler. Aşırı yiyiciler bir oturuşta çok fazla yemek yeme eğilimindedirler ve yerken kendilerini kaybederler. Öte yandan gece beslenen kişiler günlük kalorinin yaklaşık % 25’ini gece aldıkları için gece boyunca uyanma eğilimindedirler. Her iki koşul da obezite, depresyon ve uyku sorunlarıyla ilişkilendirilmiştir. Sebebi belirlemek sorunu çözmeye yardımcı olacaktır.

 Yemeklerinizi planlayın

Yemeklerinizi planlayın

Rutinin bir parçası olarak, bir yemek planı kullanmaktan da faydalanabilirsiniz. Yemeklerinizi planlamak ve sağlıklı atıştırmalıklar yemek, dürtüyle yemek yeme şansınızı ve kötü yiyecek seçimlerinizi azaltabilir. Bir yemek planına sahip olmak, ne kadar yediğinize dair endişeleri azaltabilir ve açlığınızı uzak tutarak gün boyunca yiyeceklerinizi dengelemenize yardımcı olabilir.

 Stresle başa çıkın

Stresle başa çıkın

Anksiyete ve stres, insanların aç olmadıklarında yemek yemelerinin en yaygın nedenlerinden biridir. Ancak, duygularınızı azaltmak için yiyecek kullanmak kötü bir fikirdir. Endişeli veya stresli olduğunuzda yediğinizi fark ederseniz, olumsuz duyguları bırakmanın ve rahatlamanın başka bir yolunu bulmaya çalışın. Araştırmalar gevşeme tekniklerinin gece yeme sendromu ve tıkınırcasına yeme gibi yeme bozukluklarının yönetilmesine yardımcı olabileceğini göstermiştir. Yararlı bulabileceğiniz gevşeme teknikleri arasında nefes egzersizleri, meditasyon, sıcak banyolar, yoga, hafif egzersiz veya esneme yer alır.


  Akşamları sıvı alımını sınırlayın

Akşamları sıvı alımını sınırlayın

Deliksiz bir uyku uyuyabilmek de sizi gece mutfağa gitmekten alıkoyabilir. Uykuyu en çok bölen durum ise gece tuvalet ihtiyacı nedeni ile uyanmaktır. Akşam sekizden sonra sıvı alımınızı kısıtlamak iyi olabilir. Su ve su içeriği yüksek besinler (kavun, karpuz, salatalık..) yememek gece tuvalete kalkma ihtiyacınızı azaltır. Bu durumda yeme ataklarınızı azaltabilir.

 Yürüyüşe başlayın

Yürüyüşe başlayın

Her gün en az kırk beş dakikalık tempolu yürüyüş yapmak iyilik hormonu olan vücut endorfin düzeyini arttırır. Bu durum hem kendinizi psikolojik olarak daha iyi hissetmenizi sağlar hem de bedensel yorgunluk duyarak daha kaliteli uyumanızı sağlar. Böylece gece kalkma sayılarınızı azalabilir.

 Her öğüne proteini dahil edin

Her öğüne proteini dahil edin

Farklı yiyeceklerin iştah üzerine farklı etkileri olabilir. Açlıktan dolayı yiyorsanız her öğüne protein dahil ederek yemenizi kontrol altına alabilirsiniz. Bir çalışma sık sık proteinli beslenmenin yeme isteğini % 60 azalttığını ve gece beslenmesini yarı yarıya azalttığını buldu.

 Evde abur-cubur tutmak yok

Evde abur-cubur tutmak yok

Geceleri abur-cubur yeme eğiliminiz yüksekse o yiyecekleri evden çıkarın. Evinizi zevk aldığınız sağlıklı yiyeceklerle doldurun. Düşük kalorili yiyecekler tercih edin. Sebzeler, yoğurt, süt ve peynir bu besinler arasında yer alabilir.

 Kafayı dağıtın

Kafayı dağıtın

Kafayı dağıtmak, kimine göre en sevdiği şeyleri, kimine göre de hiç yapmadığı şeyleri yapmaktır ve kafa dağıtmanın kişiden kişiye tercih edilebilecek bir çok yolu vardır. Eğer sıkıldığınız için yeme düşüncesiyle meşgul oluyorsanız, akşamları yapmaktan hoşlandığınız başka şeyler bulun. Yeni bir hobi bulmak veya akşam aktivitelerini planlamak gece yarısı aperatiflerini önlemeye yardımcı olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Öve öve bitirilemeyen bir yöntem: Aralıklı oruç neden bu kadar popüler?