Ekonomi Cazibeye kapıldı

Cazibeye kapıldı

Paylaş
Cazibeye kapıldı

Halihazırda 85 bin kişinin çalıştığı çağrı merkezleri sektörü, doğu illerine verilen teşviklerin desteğiyle  yıl sonuna kadar 7 bin kişiye daha istihdam sağlamayı hedefliyor. Pazarın ekonomik büyüklüğü 5 milyar liraya dayandı

Murat GÜLDEREN


Doğu illerini kalkındırmak için başlatılan 'Cazibe Merkezlerleri Teşvik Programı', son yıllarda büyümede yavaşlama gösteren çağrı merkezi sektörünü yeniden canlandırdı. Söz kosunu bölgelere yıl sonuna kadar en az 10 tane merkez kurulması planlanıyor. Bugün itibariyle 85 bin kişinin çalıştığı sektörde yıl sonuna kadar bu rakamın en az 92 bine çıkması öngörülüyor. Sektördeki merkez sayısı da şu an için 1250'ye ulaştı.

5 milyara dayandı


Çağrı merkezleri pazarının en büyük özelliği ekonomiye en fazla istihdam sağlayan sektör olması.
Sektörde çalışanların yüzde 70'i kadın. Pazar ayrıca esnek ve evden çalışma imkanları ile kadınlar, öğrenciler ve engelliler için cazip fırsatlar sunuyor. Geçmiş yıllara nazaran büyüme oranları yavaşlayan pazarın cirosal büyüklüğü ise 5 milyar liraya yaklaştı. Çalışanların yaklaşık yüzde 55'i ise üniversite mezunu.

Genç işsiz sorunu


Pazarın güçlü oyuncularından Arvato Telekomünikasyon Üst Yöneticisi (CEO)Soner Cesur sektörün performansına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.



Cazibe merkezleri programını Anadolu'daki genç işsizliğin önüne geçmek adına önemli bulduklarını ifade eden Cesur kendilerinin de bu yıl Anadolu'da yeni bir merkez kuracaklarını anlattı. Cesur, "Burada en az 500 kişiye istihdam sağlayacağız" dedi.

Sistem değişecek


7 Mart 2017 tarihi itibariyle Türkiye'deki toplam istihdam sayılarını 3 bin 500'e çıkardıklarını kaydeden Soner Cesur "2017 yılı sonuna toplam istihdamımızı 4 bine çıkaracağız. 12 farklı dilde hizmet veriyoruz" diye konuştu. Cesur'un verdiği bilgiye göre 10 yıl içerisinde çağrı merkezleri sektörü nesnelerin interneti sayesinde büyük evrim geçirecek. Tüm cihazlar birbiriyle bağlantılı olacağı için birden fazla kanaldan merkezle iletişime geçilebilecek.
Dijital çözümler

Çağrı merkezlerinin, tüketicilerin sadece sorun yaşadığında başvurdukları çözüm merkezleri olmaktan çıkacağına dikkat çeken Cesur şunları söyledi: "Yakın zamanda şirketler, olası sorunları daha çıkmadan öğrenebilecekler. Arvato olarak, değişen müşteri beklentilerine doğru cevap verebilmek adına dijital çözüm portföyümüze daha çok yatırım yapıyoruz. Böylelikle müşterilerimize daha fazla verimlilik katmayı ve maliyet avantajı sağlamayı hedefliyoruz. Özellikle son dönemde analitik çözümlerimizi güçlendirmek üzere satın aldığımız Ramyam, bu konudaki önemli adımlardan birisi. Amerikan araştırma şirketi Forrester’in 2015’te Hindistan’daki gelişmekte olan ilk 10 işletme teknolojisi şirketi arasında saydığı, yenilikçi BT analiz şirketi Ramyam’ın ürünlerini ve BT geliştirme yeteneklerini kullanarak yeni ve yenilikçi müşteri ilişkileri yönetimi çözümlerini daha da geliştireceğiz."

Robotik süreç


Robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojilerini de daha etkin kullanır hale geleceklerini kaydeden Soner Cesur "İnsan etkileşimini taklit eden RPA teknolojisiyle çok daha hızlı ve doğru hizmet sunabileceğiz. İnsanlar ile robotlar arasındaki iş birliğini daha sorunsuz hale getirecek olan bu RPA teknolojisi, müşteri hizmetlerinin geleceğinde önemli bir dönüm noktası olacak" diye konuştu.

Haberin Devamı