Ekonomi Cep delik, cepken delik; ama...

Cep delik, cepken delik; ama...

Paylaş
Cep delik, cepken delik; ama...

Cep delik, cepken delik; ama...

Cep delik, cepken delik / Kol delik, mintan delik / Yen delik, kaftan delik / Kevgir misin be kardeşlik! demişti Orhan Veli Kanık... Ancak ekonomik sıkıntılar altında ezilen Türk halkı en çok cep telefonunu yeniliyor...

Millward Brown tarafından gerçekleştirilen "Ürün Yenileme Sıklığı Araştırması" sonuçlarına göre, Türk tüketicisinin en çok aldığı ve en sık değiştirdiği ürün cep telefonları oldu.

Uluslararası pazar araştırma şirketi Millward Brown, Türkiye’nin, 18 yaş üstü 450 kişi ile 11 ilde bilgisayar destekli yüz yüze yaptığı araştırma, Türk tüketicisinin ürün yenileme alışkanlığı ile ilgili sonuçları ortaya koydu.

Araştırma, son 1 yıl içerisinde 100 kişiden 50’sinin cep telefonu satın aldığını, aynı zamanda tüketicilerin cep telefonlarını ortalama 2,5 yılda bir yenilediğini ortaya çıkardı.

Araştırma ile Türkiye’de geçtiğimiz 1 yıl içerisinde her 10 kişiden 7’sinin cep telefonu, bilgisayar, televizyon, araba gibi ürün gruplarından herhangi birini satın aldığı belirlendi.

En fazla satın alınan ürün kategorisinin de analiz edildiği araştırmada, ilk sırayı cep telefonları alırken, cep telefonlarının değiştirilme sıklığının ise ortalama 2,5 yıl olduğu görüldü.



Araştırmaya göre, en çok alınan ürün olan cep telefonunu sırasıyla televizyon, bilgisayar, buzdolabı ve çamaşır makinesi takip etti.

Konuya ilişkin AA muhabirine değerlendirmede bulunan Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, araştırmanın Türk tüketicisinin satın alma
tercihlerini ortaya çıkartmak için yapıldığını söyledi.

Khan, televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi ve bilgisayarların tüketici tarafından en çok alınan ürünler olsa da değiştirme sıklıkları ve en son alım zamanları bakımından birbirlerinden farklılık gösterdiğini kaydetti.

Cep telefonundan sonra en çok satın alınan ürün olan televizyonun 6 yılda bir değiştirildiğini ifade eden Khan, araba ve bilgisayarın 3 yılda bir, çamaşır makinesi, buzdolabı ve bulaşık makinesinin ise 6 yıl aralıklarla değiştirildiğini belirtti.

CEP TELEFONLARI EN AZ 5 KERE YENİLENİYOR

Khan, araştırmada tüketiciye yöneltilen "kullandığınız kaçıncı ürününüz" sorusunun yanıtlarına göre, cep telefonunu 5 kereden daha fazla yenileyenlerin oranı yüzde 40 olurken, en fazla yenilenen ürünler arasında otomobil ve bilgisayar da ön sıralarda yer aldı.



Araştırmaya göre, bilgisayarlarını 5 kereden fazla yenileyen kişilerin oranının yüzde 27 çıktığını bildiren Khan, en az değiştirilen ürünlerin ise çamaşır makinesi ve buzdolabı olduğunu vurguladı.

Khan, en yaygın değiştirme sebebinin, eskime-bozulma, bir üst model veya daha kaliteli ürünün çıkması olarak gösterildiğini belirterek, şunları söyledi:
"Bir üst modelin çıkmış olması nedeniyle arabasını değiştirenlerin oranı yüzde 32 iken, yüzde 38 oranında kişi de cep telefonu ve çamaşır makinesini bozulma-kırılma sebebiyle yeniliyor. Televizyon, bulaşık makinesi ve buzdolabı kategorisinde öne çıkan yenileme sebebi ise ürünün eskimesi oluyor. Fotoğraf makinesinde dijitale geçiş ve televizyonda geniş ekran, plazma talebi bu ürün kategorilerinde yenileme sebebini oluşturuyor."

EN ÇOK ÜRÜN YENİLEYEN ERKEKLER

Betül Khan, ürününü yenilemek isteyen tüketicilerin, demografik özelliklerine göre de farklılıklar gösterdiğini ve her ürünün satın alıcı profilinin farklı olduğunu belirtti.

Khan, her ürün kategorisinde alım gösteren erkeklerin oranının, bayanlara göre yüzde 60 ve üzerinde olduğunu ifade ederek, satın alımların bir çoğunu erkeklerin gerçekleştirdiğini söyledi.



Cep telefonu alımında erkeklerin oranının yüzde 57 olduğunu bildiren Khan, erkeklerin en fazla alım gösterdikleri alanın ise yüzde 74 oranla otomobil olduğuna dikkati çekti.

Khan, satın alımların yüzde 60’ını 26–45 yaş grubunun gerçekleştirdiğini vurgulayarak, ıpod-Mp3 çalar ve cep telefonunda satın alıcı yaşının daha genç olduğunu ve alımda kadınla erkek eşitliğinin görüldüğüne işaret etti.

Betül Khan, araştırmaya göre ıpod-Mp3 satın alanların yarısının, cep telefonu satın alanların üçte birinin 18–25 yaş grubu gençlerden oluştuğunu sözlerine ekledi.

AA

4

Haberin Devamı