Cildi daha canlı, parlak göstermenin yolları! Donuk cilde karşı önlemler...

Sağlıklı bir cilt parlar, ışıltı yayar. Gözenekler belirgin değildir, aynı zamanda cilt tonu da daha eşit görünür. Sağlıksız bir cilt ise daha donuktur, gözenekler tıkalıdır. Biz de bu haberimizde size donuk cilde karşı neler yapabileceğinizi ve daha canlı ve parlak bir cilde giden yolun adımlarını anlatacağız.

29 Ekim 2021, Cuma 17:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İster donuk, cansız bir cilde sahip olmaktan bıkmış olun, ister sadece yaz sonrası ışıltınızı uzatmak isteyin, cildinizin parlaklığını artırmanın birçok yolu var. İlk adım, ilk etapta donukluğa neyin neden olduğunu belirlemek.

Donuk, cansız cilde çeşitli faktörler neden olur; bunların başlıcası, soğuk aylara girerken cildin su kaybetmesidir.

Cilt özellikle kuru ve uzun kış döneminde sebum üretimindeki azalma nedeniyle daha donuk görünür. Cildimizin dış katmanlarındaki yetersiz kanlanma; soğuğa, rüzgara ve aşırı sıcaklıklara maruz kalmak ve kuru hava sonucu cilt kurumaya eğilimlidir.

Yetersiz uyku , egzersiz eksikliği, çok fazla ekran başında kalma, sağlıklı düzeyde mineral ve vitamin desteği olmayan sağlıksız diyetler, çevresel faktörler, ciltte ölü hücrelerin birikmesi, cilt kuruluğu, yaşlanma, sigara ve sigara dumanına maruz kalma cilt kalitesini bozar.

Sağlıklı, ışıltılı ve canlı görünen bir cildin anahtarı, peeling ve nemlendirmenin birleşimidir.

1. Peeling ve tonik ile cildinizi ölü hücrelerden arındırın

1. Peeling ve tonik ile cildinizi ölü hücrelerden arındırın

Donuk cilt genellikle ton veya doku açısından eşit değildir ve bu nedenle ışığı daha az eşit şekilde yansıtır. İlk adım, cilt yüzeyinde biriken ölü deri hücrelerini nazik bir peeling ile uzaklaştırmaktır.

Bunu yüzeysel kalıntıları temizlemek için harika olan alfa-hidroksi ve polihidroksi asitler içeren toniklerle veya yüz peelingleriyle yapabilirsiniz.

2. C vitamini alın

2. C vitamini alın

Ardından, biraz C vitaminine ihtiyacınız olacak. Cilt bakımında en iyi antioksidanlardan biri olarak kabul edilen C vitamini vücutta doğal olarak bulunur ve cildi gün boyunca oluşabilecek çevresel hasarlardan korumaya çalışır. Ancak vücudumuz kimi zaman C vitamininden yana fakir kalabilir. Bu nedenle C vitamini tüketimini yeterli düzeyde tutmak için beslenmeye dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda C vitamini içeren cilt bakım ürünlerinden yararlanabilirsiniz.

C vitamini ayrıca daha sıkı, daha genç görünen bir cilt için kolajen üretimini artırmaya da yardımcı olur. Böylece cildinizin daha parlak olmasını sağlar.

3. Nemi kilitleyin

3. Nemi kilitleyin

Ardından, cildin kurumasını önlemek için nemi kilitlemeniz gerekir. Özellikle de peeling işlemini tamamladıktan sonra.

SPF korumalı nemlendirici serumlarınız, sakinleştirici botanikleriniz ve besleyici nemlendiricileriniz burada devreye giriyor.

Cildinizi neme doyurmak için hyalüronik asit içerikli serumlar kullanabilirsiniz. Ürünlerin güneş korumalı olmasına dikkat edin. Bu sayede UV hasarına ve çevresel etkenlere karşı cildinizi korursunuz.

E vitamini içeren ürünler de cildin yenilenmesine yardımcı olur.

4. A vitamini ile destekleyin

4. A vitamini ile destekleyin

Son olarak, vücudunuzun doğal iyileşme mekanizmalarını harekete geçirmek ve daha eşit bir cilt için geceleri retinol kullanabilirsiniz. Retinol, A vitamininin farklı formlarından biridir.

Retinol, vücutta kreatin sentezi, hücre yenilenmesi ve onarımında rol oynar.

İlk defa serum tipi yoğunlaştırılmış retinol kullanacaksanız, cildinizin tepki göstermesine karşı az bir miktar cildinizde deneme yapın ve ilk zamanlarda azar azar kullanın. Cildiniz olumlu tepki gösterirse, aldığınız ürünün etiketinde yazan şekilde kullanmaya devam edin.

5. Hedefe yönelik profesyonel tedavilerden yararlanın

5. Hedefe yönelik profesyonel tedavilerden yararlanın

Biraz daha hızlı bir yöntem arıyorum diyorsanız ürünlerin yanı sıra ince çizgilerin görünümünü azaltmaya ve eşit olmayan cilt tonunu ve cilt dokusunu yeniden ortaya çıkarmaya yardımcı olan ve cildinizi parlak bir ışıltı ile canlandıran hedefe yönelik tedavileri deneyebilirsiniz.

Farklı lazer türleri, mikro iğneleme ve LED ışık tedavisi gibi tedaviler, ciltteki donukluğu iyileştirmeyi amaçlar. Bunlara ek olarak kök hücre kolajen terapilerini deneyebilirsiniz.

6. Cilt görünümünde beslenme biçiminin etkisini unutmayın!

6. Cilt görünümünde beslenme biçiminin etkisini unutmayın!

Cilt görünümünde beslenmenin etkisi yadısanamaz. Donuk cildinizi iyileştirmek için beslenme biçiminizi ve yaşam tarzınızı da düzenlemeniz gerekir.

Herhangi bir cilt bakımı probleminde olduğu gibi, dışarıda olan her şey içeride olanları yansıtma eğilimindedir. 

Donuk cilde yardımcı olmak için lk adımınız şekerli yiyecekleri, alkolü, işlenmiş etleri ve trans yağları azaltmanız gerekir.

Ardından, parlak bir cilt için hayati önem taşıyan esansiyel yağ asitlerini diyetinize dahil etmeniz önerilir. 

Yağlı balık, ceviz, keten ve kenevir tohumlarında bulunan Omega 3 özellikle cilt sağlığı için önem arz eder.

7. Dengeli protein tüketin

7. Dengeli protein tüketin

Protein kaynakları da sağlıklı görünen bir cilt için de gerekli olan besinler arasındadır. Yediğimiz proteinleri amino asit adı verilen yapı taşlarına ayırırız ve onları vücutta kolajen ve keratin gibi diğer proteinleri yapmak için yeniden kullanırız.

8. Kolajen üretimini destekleyecek şekilde beslenin

8. Kolajen üretimini destekleyecek şekilde beslenin

Kolajen üretimini içeriden desteklemek için C vitamini alımınızı arttırmanız önemlidir. Biber, kivi, çilek ve koyu yeşil yapraklı sebzeler C vitamini için yüksek şeker içermeyen en iyi besinler arasında sayılabilir.

9. Hücresel yenilenmeyi artırmak için A vitamininden yana zengin beslenin

9. Hücresel yenilenmeyi artırmak için A vitamininden yana zengin beslenin

A vitamini de hücresel dönüşümü hızlandırmak için gereklidir.

Donuk cildin ana nedenlerinden biri olan ölü cilt hücrelerinin dış tabakasının çıkarılmasına destek olur.

Tatlı patates, domates, yumurta sarısı ve kabak gibi turuncu veya kırmızı renkli yiyeceklerde A vitamini bulunur.

A vitamininin rolünü desteklemek için kabak çekirdeği, istiridye, kaju fıstığı ve badem gibi çinko içeriği yüksek gıdalar da tüketebilirsiniz.

10. Su içmeyi ve egzersiz yapmayı unutmayın!

10. Su içmeyi ve egzersiz yapmayı unutmayın!

ve tabii ki su!

Bol su için ve vücudunuzu kesinlikle susuz bırakmayın.

Düzenli egzersiz yapın ve yeterince uyuduğunuzdan emin olun.

Sonrasında sizi sağlıklı, ışıl ışıl bir cilt bekliyor, inanın.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Güzel ayakların formülü! Ayak bakımı hakkında bilmeniz gerekenler