Cildinizi yaza hazırlayın

Yaza girerken bedeninizi şekle sokmanın yanı sıra cildinizi de hazırlamanız gerekiyor. Çünkü sıcak hava ve güneş cildin nem dengesini bozuyor, ciltte lekelere ve kırışıklıklara neden olabiliyor. Ancak birkaç basit önlemle hem cildinizi kışın etkilerinden uzaklaştırıp hem de yazın karşılaşabileceğiniz sorunları önleyebilirsiniz. İşte, pırıl pırıl parlayan bir cilde sahip olmanın püf noktaları

19 Mayıs 2013, Pazar 05:00
A A
Cildinizi yaza hazırlayın

HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK 
ozgur.celenk@posta.com.tr

Özel Gaziosmanpaşa Hastanesi Dermatoloji Uzmanı Dr. Özlem Yılmaz Albayrak anlattı:

Cildinize hiç bakım yapmamış olsanız bile başlamak için geç kalmış sayılmazsınız. Cildiniz siz fark etmeseniz bile 20'li yaşların ortalarında yaşlanmaya başlar. Genetik yapınız, günlük alışkanlıklarınız ve güneşe maruziyet miktarı yaşlanma oranını belirler. Hangi yaşta olursanız olun daha pürüzsüz, daha yumuşak bir cilt için yapmanız gerekenler şunlar:

Cilt temizliği: Temizlenmeyen deri yağlanır, sertleşir ve sivilceli bir görünüm alır. Mutlaka her akşam uygun bir temizleyici ile makyaj, sigara ve egzoz dumanı ciltten temizlenmeli. Eğer cildiniz yağlıysa köpük formunda, kuruysa kremsi bir temizleyici seçin. Normal ciltlerde nemlendiricili sabunlar da kullanılabilir. Yoğun makyaj yapıyorsanız yıkamadan önce badem yağı ya da bebe yağı ile cildi temizlemeniz ve sonra yıkamanız daha uygun olacaktır. Sıcak su cildin doğal nemini kaybetmesine yol açabileceği için ılık ya da soğuk su ile yıkamak daha sağlıklı. Cildinizi kurularken de havluyu sürterek değil yumuşak bir şekilde kullanırsanız cildinizi tahriş etmemiş olursunuz.

Cildinizi nemlendirin: Nemlendirmek cildinizi korur ve güzelleştirir. Eğer yağlı ve gözenekli bir cildiniz varsa su bazlı hafif nemlendiriciler kullanın. Kuru bir cilde sahipseniz yağ bazlı bir nemlendiriciyi günde birkaç kez kullanmanız gerekir. Nemlendiricinizi yüzünüz nemliyken sürerseniz, nemi cildinizde hapsederek daha etkin bir sonuç alırsınız.

Her gün güneş koruyucu kullanın
: Gündüz saatlerinde, dışarı çıkmasanız bile güneş koruyucu kullanmanız gerekir. Çünkü güneşin zararlı ışınları bulutlardan ve pencere camından kolaylıkla geçebilir. Özellikle cildinizde leke problemi varsa güneş koruyucunuzu gün içinde birkaç kere sürün.

Ölü derinizi uzaklaştırın:
Cildinizdeki ölü derileri uzaklaştırmak cildinizi parlaklaştırır. Bunun için banyoda kese yapmak yeterli. Eğer cildiniz kuruysa haftada bir, yağlıysa iki defa kese yapabilirsiniz. Cildiniz çok kuru veya sivilceli ise kese yapmadan önce dermatoloğunuza danışın çünkü kese ile tahriş etmek sivilceyi artırabilir.

Sağlıklı beslenin: Taze sebze meyve tüketmek, bol su içmek, fındık, ceviz, nar, havuç, kayısı gibi antioksidan gıdalar tüketmek hem vücut sağlığına hem de cilt sağlığına çok faydalıdır.

Sigara içmeyin
: Cildinize mat bir görünüm verir, sertleştirir ve kırışmasını hızlandırır.

Düzenli spor yapın: Egzersiz, kan dolaşımını artırarak cildinizi canlandırır, ayrıca terleme ile cilt üzerindeki kirler atılmış olur.

Stresten uzak durun: Stres cildinizi hassaslaştırır ve pürüzlendirir. Organik her zaman iyi değildir: Hassas cilt yapısına sahipseniz İbitkisel' ya da İorganik' ürünler cildinizde tahriş ya da döküntü yapabilir.

Katarakt Alzheimer belirtisi olabilir

Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Tanıl Gürsel Alzheimer ve katarakt arasındaki ilişkiyi anlattı:

"Katarakt görme kaybı ile Alzheimer unutkanlıkla kendini gösterir. Araştırmalar, kataraktın özellikle İkortikal' tipine sahip olan hastalarda Alzheimer riskinin daha yüksek olduğunu gösteriyor. Rutin göz muayeneleri hem görme kusurundan korunmak hem de Alzheimer teşhisinde önemli olabilir. Özellikle kortikal katarakt tanısı alan hastaların Alzheimer riski açısından diğer bireylere göre daha fazla risk taşıdığı göz önünde bulundurulmalı."

Güneşten korunmak için ne yapmalıyız?

Güneş ışığının en güçlü olduğu saat 10:00 ile 16:00 arasında doğrudan güneşe çıkmayın. Gölgeden yararlanın ama gölgenin güneşten tam koruma sağlamadığını unutmayın. Kendi gölgenize bakın eğer kısa ise hemen bir gölge bulun!
Koruyucu giysiler giyin: Geniş siperlikli bir şapka kulakları, yüzü, boynu ve kafa derisini güneşten etkin biçimde korur. Büyük camlı bir güneş gözlüğü gözleri güneşin zararlı etkilerinden yüksek oranda korur. Sıkı dokunmuş, açık renk, vücudu örten kıyafetler tercih edin.
Güneş koruyucu kremler kullanın: En az 15 faktörlü güneş koruyucular her iki saatte bir sürülmeli, suya girdikten, terledikten, yıkandıktan sonra tekrar sürülmelidir.
Solaryumlardan uzak durun: Solaryumlar cilde ve göze zarar verebilir. Cildinizi yaza hazırlayın Yaza girerken bedeninizi şekle sokmanın yanı sıra cildinizi de hazırlamanız gerekiyor. Çünkü sıcak hava ve güneş cildin nem dengesini bozuyor, ciltte lekelere ve kırışıklıklara neden olabiliyor. Ancak birkaç basit önlemle hem cildinizi kışın etkilerinden uzaklaştırıp hem de yazın karşılaşabileceğiniz sorunları önleyebilirsiniz. İşte, pırıl pırıl parlayan bir cilde sahip olmanın püf noktaları

Evde hazırlayabileceğiniz maskeler

Canlandırıcı, yatıştırıcı maske:
2 yumurta akı ve 2 yemek kaşığı yoğurdu bir kasede karıştırıp yüzünüze sürün. Birkaç dakika beklettikten sonra yüzünüzü yıkayın.
Yağlı ciltler için maske:
1 muzu 2 yemek kaşığı bal ile blenderda çekin. Üzerine 1 limonun suyu ilave edin. Karışımı yüzünüze sürün, 15 dakika sonra yüzünüzü yıkayın.
Evde ayak bakımı: 5 bardak suya 1 bardak süt ekleyip ayaklarınızı 5-10 dakika bekletin. Daha sonra 4 yemek kaşığı tuz veya şekeri yarım su bardağı yağa (zeytinyağı, bebe yağı, tatlı badem yağı olabilir) karıştırıp ayaklarınıza dairesel hareketlerle masaj yapın. Yıkayıp kuruttuğunuz ayaklarınıza nemlendirici krem sürün. Son olarak pamuklu bir çorap giyerek sabaha kadar bekleyin. Evde hazırlayabileceğiniz maskeler

Şiş ve mor görünümlü gözlere karşı öneriler

Göz çevresindeki deri vücudumuzun en ince derisidir. Bu nedenle çevresel faktörler ve vücut su dengesinden çok kolay etkilenir. Genetik faktörler, yorgunluk ve stres, uzun süre bilgisayar kullanmak, televizyon izlemek, uykusuzluk göz altı torbalarına yol açar.
Göz altı torbalanmalarını azaltmak için: Akşamları çok tuzlu besinler tüketmeyin. Yüzüstü ya da yan pozisyonda değil, tercihen yüksek yastıkta sırt üstü yatın. Yatmadan önce mutlaka makyajınızı temizleyin. Saman nezlesi, soğuk algınlığı, sinüzit gibi hastalıklar göz çevresinde torbalanmaya yol açabilir. Bu yüzden en kısa sürede tedavinizi yaptırın.
Nadiren tiroid ve böbrek problemleri torbalanmaya yol açabileceği için mutlaka doktor kontrolünden geçin. Salatalık ve patates dilimlerinin göz altı torbalarına iyi gelir. Salatalığı rendelenerek buz kalıplarına koyup dondurun. Daha sonra buz küplerini göz altlarına 5-10 dakika uygulayın.
Yapabileceğiniz bir başka şey: Siyah çayı ve papatya çayını soğuttuktan sonra pamukla göz altına uygulamanız. korunmak için ne yapmalıyız?
Gün ortasında güneş ışığında kalmayın:
Güneş ışığının en güçlü olduğu saat 10:00 ile 16:00 arasında doğrudan güneşe çıkmayın.


(12 Mayıs 2013 tarihli Posta Karnaval ekinden alınmıştır)

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Uzanmışım kumasala...