Cildinizin daha iyi görünmesini sağlayacak 11 besin

Sağlıklı ve ışıltı saçan bir cildi kim istemez ki? Günlük beslenme rutinimizde meyvelere ve sebzelere bol bol yer vermemiz lazım. Ancak bu besinlerin bazıları cildimiz için ekstra öneme sahip. Harika bir cilt için mutfağınızda mutlaka bulundurmanız gereken 11 besin için sizi şöyle alalım...

24 Şubat 2021, Çarşamba 09:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Yaban mersini

1- Yaban mersini

Süper gıda olan yaban mersini, boyuna göre oldukça büyük bir besleyici etkiye sahip. İyi bir antioksidan kaynağı olan yaban mersini, A ve C vitamini açısından da oldukça zengin. Beslenme rutininize yaban mersini eklediğini zaman cildinizin toparlanmaya başladığı da göreceksiniz.

2- Elma

2- Elma

Elma cildi gençleştirir ve elastikiyetini artırır. Özellikle kolajen açısından yüksek içeriğe sahip kırmızı elma tercih etmenizde fayda var. Elmayı hemen hemen her mevsim kolaylıkla bulmak mümkün.

3- Karpuz

3- Karpuz

Yazın tüketmeyi en sevdiğimiz meyve şüphesiz karpuz! Karpuzun yüzde 90'ı sudan oluşuyor. Tatlı ve ferahlatıcı bu meyve, cildinizin içten ve dıştan nemlendirmeye yardımcı olur. Ancak şeker oranı fazla olduğu için yerken aşırıya kaçmamanızda fayda var.

4- Muz

4- Muz

Cildin nem dengesini korumaya yardımcı bir mineral olan potasyumun en iyi kaynağı muzdur. Aşırı kuru bir cildinizin olması genellikle potasyum eksikliği ile ilişkilendirilir. Bu nedenle günlük meyve tüketiminize muzu da eklemenizde büyük yarar var.

5- Ananas

5- Ananas

Ananas, bromelain enzimini içeren tek meyve. Bu enzim, cilt iltihabı ve şişlikle savaşır. Ananas, bazı kültürlerde ise şifalı bitki olarak yıllardır kullanılıyor.

6- Çilek

6- Çilek

Çilek sevmeyen belki de çok az insan vardır. Çilek yerken cildinizin size teşekkür edeceğiniz unutmayın. Neden mi? Çünkü çilek özellikle UV hasarına ve kırışıklıklara karşı savaşan elajik asit zengini bir meyve.

7- Papaya

7- Papaya

Papaya meyvesi son yıllarda o kadar ünlendi ki bu tropikal meyveyi artık ülkemizde de rahatlıkla bulabiliyoruz. Aktif olmayan proteinleri parçalayan ve ölü deriden kurtulmamızı sağlayan A vitamini ve papain enzimi açısından zengin olan papayayı düzenli olarak tüketmekte fayda var.

8- Kivi

8- Kivi

Kivi, cildin canlılık ve ışıltısının kaynağı olan C vitamini açısından en zengin olan meyvedir.

9- Nar

9- Nar

Nar da tıpkı yaban mersini gibi bir süper meyve. Düzenli olarak nar tükettiğiniz zaman cilt hücreleriniz yenilenmek için uyarılır. Nar ayrıca yaşlanma önleyici bileşikler de içerir.

10- Kiraz

10- Kiraz

Kiraz, son derece lezzetli olmasının yanı sıra diğer meyvelerden daha fazla antioksidan içerir. Serbest radikallerle savaşmaya yardımcı olur ve yavaşlanma sürecini yavaşlatır.

11- Patetes

11- Patetes

Patates bu kez yemek için değil, cildimize sürmek için kullanacağız. Koyu renkli koltuk altlarından şikayetçiyseniz, bir dilim patates alın ve 10 dakika kadar koltuk altınıza sürün. Ardından ılık suyla durulayın. Patates doğal ağartma görevi üstlenen asidik bir özelliğe sahiptir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Saçların uzamasını engelleyen 9 saç modeli