Ekonomi Çin, lüks tüketimde de zirvede

Çin, lüks tüketimde de zirvede

Paylaş
Çin, lüks tüketimde de  zirvede

Çin, lüks tüketimde de zirvede

Çin, lüks tüketimde dünyanın en büyükleri arasına girerek dünyada ikinci sıraya yerleşti.

Haberin Devamı

Dünyanın önde gelen küresel strateji danışmanlık şirketlerinden ve dünyanın büyük şirketleri için pazar araştırmaları yapan Bain & Company ve Financial Times gazetesine göre Çin, lüks tüketimde 2009 yılına oranla yüzde 23 büyüyerek, Japonya’dan sonra dünyanın en büyük ikinci lüks tüketim pazarı oldu.

Çin’in ünlü iş, ekonomi ve araştırma dergisi "Hurun Report"un da araştırmasında da Çin’de bulunan zenginlerin yüzde 50’sinden fazlasının emlak, lüks saat ve elmas gibi lüks tüketim malzemelerine yılda ortalama 1 milyon yuan (yaklaşık 237 bin 105 TL) harcadığı belirtildi.

Araştırmaya göre yıllık varlıkları 10 milyon yuan (yaklaşık 2 milyon 370 bin TL) üzerinde olan Çinlilerin yılda ortalama 1 ile 3 milyon yuan arasında harcama yaptığı kaydedildi.

Haberin Devamı

Çinlilerin yatırımlarını değerlendirme noktasında borsaya nazaran hala gayrimenkulün tercih edildiği belirtilirken, bazı zenginlerinde yatırımlarını sanatsal ürünlere ve bazı adı duyulmamış büyüyen şirketlere yatırdığı bildirildi.

Hurun Report’a göre Çin’deki zenginlerin birçoğu saatler başta olmak üzere, elmas, şarap, lüks otomobil, geziler ve çocukların eğitimi için para harcıyor.

Çin’deki zenginlerinde yüzde 50’si de çocuklarını eğitim için ABD, İngiltere, Kanada ve İsviçre’ye gönderiyor.
Ülkede son on yılda lüks tüketim yapanların arttığına vurgu yapılırken, lüks ürünlere meyili olanların genelde genç erkeklerden oluştuğu kaydediliyor.

Çin’de serveti 10 milyon yuanın üzerinde olanların yaş ortalaması 39 olarak verilirken, serveti 100 milyonun yuan (yaklaşık 23.7 milyon TL)civarında olanların yaş ortalamasının da 43 olduğu kaydediliyor.

Ülkenin ana kesiminde 875 bin kişinin serveti 10 milyon yuanın üzerinde olduğu belirtilen haberde, bunların 55 bininin servetlerinin 100 milyon yuanın üzerinde olduğu bildirildi.