Çıplak olmanın bu faydalarını biliyor musunuz?

Çıplak uyumanın sağlığa yararlı olduğunu duymuşsunuzdur. Ancak evde gün içinde de çıplak gezmek, size fayda sağlayabilir. Uzmanlar, gün içinde çıplak olmanın daha uzun yaşamanıza yardımcı olabileceğini söylüyor. Gelin bu konuyu detaylı inceleyelim. /ÖZEL

21 Kasım 2021, Pazar 14:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
VÜCUDUNUZDAKİ BENLERİ DAHA İYİ İNCELEYEBİLİRSİNİZ

VÜCUDUNUZDAKİ BENLERİ DAHA İYİ İNCELEYEBİLİRSİNİZ

The Sun gazetesinin haberine göre, gün içinde çıplak olmanız gün içinde çıplak olmanız, vücudunuzdaki benleri kontrol etmenize katkı sağlayabilir. Bazı benler aslında sadece ben değildir. Cilt kanserinin en ölümcül formu olan melanom belirtilerine dikkat etmelisiniz. Melanom, kadınlarda gün geçtikçe artıyor ve insanların yüzde 25’i, 40 yaşından önce bu hastalığa yakalanıyor. Her hafta, asimetrik, düzensiz kenarlara sahip, rengi değişmiş veya büyük olan benler için vücudunuzu kontrol edin. Melanomun %70'inden fazlasının mevcut lekelerde veya benlerde meydana gelir. Eğer vücudunuzda yeni bir ben görürseniz onu kontrol ettirmelisiniz. 

KALP HASTALIĞINI YENMENİZE YARDIMCI OLABİLİR

KALP HASTALIĞINI YENMENİZE YARDIMCI OLABİLİR

Kalp hastalığı söz konusu olduğunda, vücut orantınız kilonuzdan daha iyi bir risk göstergesi olabilir. Çıplaklık, vücudunuzun orantılara daha fazla hakim olmanızı sağlar. 

Bilim insanları, kilonuz boyunuza göre normal olsa bile, küçük bir "göbek" taşımanın kalp hastalığı riskini artırdığını buldu. Geniş bir bele sahip kişilerde arterlerde plak oluşturan ve kalp krizi riskini artıran kalsiyum birikintilerine sahip olma ihtimalinin 2 kat daha fazladır. Egzersiz sıklığınızı artırarak göbek yağlarınızdan kurtulabilirsiniz. Bunun yanı sıra karbonhidratı azaltabilir, tavuk veya balık gibi yağsız proteinlerin yanı sıra bol miktarda taze meyve ve sebze tüketebilirsiniz. 

DURUŞU DÜZELTMEK DAHA KOLAY OLUR

DURUŞU DÜZELTMEK DAHA KOLAY OLUR

Kötü bir duruş sırt ağrılarına, baş ağrısına, strese ve uyuşukluğa neden olur. Gün içinde çıplak olmanız, postürünüzü düzeltmeniz için sizi teşvik edebilir. 

Ohio'daki bilim insanları tarafından yapılan bir araştırma, ayakta durmamanın veya dik oturmamanın, iyi hissettiren endorfin hormonunun beyne kolayca akamadığı için depresyon ve kaygıya yol açabileceğini keşfetti. Kıyafetlerin kısıtlamaları olmadan duruşunuza düzgün bir şekilde bakmak için, duvara adılı bir boy aynasının yanında durun ve omuzlarınızı geri çekerek omurganızı düzeltin. Bunu düzenli olarak yapın. Böylece kas hafızanız geliştirecek ve iyi duruşun nasıl bir his olduğunu anlayacaksınız. O zaman düzenli, sağlıklı bir alışkanlık haline gelecektir.

CİLDİNİZDEKİ DÖKÜNTÜYÜ TESPİT EDEBİLECEKSİNİZ

CİLDİNİZDEKİ DÖKÜNTÜYÜ TESPİT EDEBİLECEKSİNİZ

Cildiniz vücudunuzun en büyük organıdır ve genel sağlığı, beslenme eksikliklerini ve bazı hastalıkları belirtebilir. Bu nedenle düzenli olarak cildimizi kontrol etmeliyiz. Kızarıklık ve kaşıntı belirtileri için dizlerinizin arkasındaki ve kollarınızın altındaki kıvrımlara bakın. Yetişkinlerin yaklaşık yüzde 15’ini etkileyen egzamadan muzdarip olabilirsiniz. 

Kırmızı ve pul pul olan yuvarlak veya oval lezyonlar, mantar enfeksiyonunun işareti olabilir.

Çok sayıda küçük, ağrılı, kırmızı yumru görürseniz, tatilde veya yaz aylarında daha olası olan ve yetişkinlerin yaklaşık üçte birini etkileyen isilik yaşıyor olabilirsiniz.

MORLUKLARI GÖRMENİZİ SAĞLAR

MORLUKLARI GÖRMENİZİ SAĞLAR

Gün içinde çeşitli nedenlerle hepimizin vücudunda morarmalar meydana gelebiliyor. Ancak daha gizemli izler fark ettiyseniz, bunları dikkate almanız gerekir. 

Ciltte sıklıkla oluşan morarmalar, siroz veya hepatit gibi karaciğer hastalığının bir işareti olabilir. Aşırı durumlarda, vücut pıhtılaşma için gerekli olan çok sayıda kan trombositi üretmeyeceğinden, bu bir lösemi belirtisi olabilir. Çoğu zaman, kolay morarma sadece genetiktir ve endişelenecek bir şey değildir, ancak zihninizi rahatlatmak için doktorunuza kontrol ettirmek her zaman iyidir.

C vitamini ve biyoflavonoidler açısından zengin meyve ve sebzeler (örneğin portakal, çilek, üzüm ve yeşil fasulye) tüketmeniz, kolay morarmanın önüne geçmenizi sağlayabilir.

ŞİŞKİNLİĞİ DAHA İYİ TESPİT EDERSİNİZ

ŞİŞKİNLİĞİ DAHA İYİ TESPİT EDERSİNİZ

Pek çok kadın, hormon seviyelerindeki değişiklikler nedeniyle adet öncesi olduklarında biraz ödem sorunu yaşıyor. Bu endişelenecek bir durum değiş. Ancak ödem sorunuzun tam boyutunu değerlendirmenizde fayda var. Zira bazı nadir vakalarda diyabet, böbrek veya karaciğer hastalığı gibi altta yatan bir tıbbi durum daha şiddetli ödeme neden olabilir. Çıplakken ödem derecenizi daha iyi algılayabilirsiniz.

Çoğu şişkinlik vakasında belirli bir neden yoktur, ancak sıcak havalarda şişkinlik her zaman daha kötüdür ve stres, yüksek karbonhidratlı yemekler, alkol ve çok uzun süre ayakta kalma nedeniyle daha da kötüleşebilir. Yüksek karbonhidratlı diyetlerden, özellikle şekerli veya tuzlu yiyeceklerden kaçının ve bunun yerine meyve ve sebze gibi yüksek lifli yiyeceklere odaklanın. Biraz kilo vermenin büyük bir etkisi olabilir, bu nedenle egzersiz seviyelerini artırın ve alkol ile kafein gibi kan dolaşımınızdaki sodyum/potasyum dengesini bozabilecek, sizi susatacak diüretiklerden kaçının. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER En hızlı profesyonel makyajın 6 hızlı adımı