Çocuklarda doğru ve dengeli beslenme nasıl olmalıdır?

Okulların açılması çocuklarda sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Hande Namal Türkyılmaz, çocuklarda yaşanacak olası sağlık sorunları ve odaklanma problemlerinin önüne geçmek için dengeli ve doğru beslenmenin önemine vurgu yaptı. Türkyılmaz, çocukların A vitamini katkılı Omega-3 takviye edici gıdaları kullanmamaları durumunda beyin ve göz gelişimi konusunda ciddi sorunlar yaşayabileceklerini söyledi.

10 Ekim 2019, Perşembe 16:37 Son Güncelleme:
A A

Yeni eğitim ve öğretim yılının başlamasıyla birlikte hem hastalıkların arttığını hem de odaklanma sorunlarının ortaya çıktığını belirten Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Hande Namal Türkyılmaz, çocuklarda beyin ve göz gelişiminin odaklanma üzerinde büyük etkisi olduğunu söyledi.


Çocukların ileride odaklanma sorunu yaşamaması için beslenmelerine dikkat etmesi gerektiğinin altını çizen Hande Namal Türkyılmaz,


“Çocuklar dengeli ve doğru beslenmelidir. Sebze ağırlıklı olmak üzere de haftada iki ya da üç kere balık ve et tüketmelidir.” dedi. Çocukların balık tüketmesi konusunda ailelerin genel olarak sorunlar yaşadığını hatırlatan Türkyılmaz, “Çocuklar sorunsuz bir şekilde balık yese bile, balık tüketiminde ağır metal içerme tehlikesi olduğu için çocukların balık tüketiminde sınırlamalar bulunmaktadır.” açıklamasında bulundu.

Çocuklarda beyin ve göz gelişimini desteklemek ve ileride odaklanma sorunu yaşamaması için Omega-3 takviye edici gıdaların kullanılmasının büyük önem taşıdığını söyleyen Hande Namal Türkyılmaz,


“Göz gelişimine özellikle A vitamini ile birlikte olan Omega-3 takviye edici gıdanın ciddi katkıları vardır. Çünkü A vitamini katkılı Omega-3 takviye edici gıda direkt olarak gözdeki retina tabakasındaki sinir sistemine katkı sağlayarak göz tembelliği gibi göz rahatsızlıklarını engelleyebilir.” diye konuştu. 

Omega-3 takviye edici gıda seçilirken dikkat edilmesi gerekenler

Omega-3 takviye edici gıda seçilirken dikkat edilmesi gerekenler

Omega-3 takviye edici birçok farklı ürünün bulunduğunu belirten Türkyılmaz şöyle devam etti: “Omega-3 takviye edici gıda tercih ederken yağ asit oranlarına, ağır metal oranına, balığın neresinden elde edildiğine ve formuna dikkat edilmeli.


Omega-3 yağ asitleri DHA ve EPA olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. DHA (Dokozahekzaenoik Asit) ve EPA (Eykosapentenoik Asit) oranları Omega-3 takviyesi alacak kişiye göre değişiklik göstermektedir. Çocuklarda tercih edilen Omega-3 takviye edici gıda da beyin ve göz sağlığında daha etkili olan DHA oranının daha yüksek olmasını tercih etmekteyiz, yetişkinlerde ise kalp ve damar sağlığını daha çok destekleyen EPA oranının yüksek olması tercih edilmelidir. Omega-3 vitamini balığın bedeninden ya da karaciğerinden elde edilebilir. 

Omega-3 tercih edilirken içinde doğal olarak A ve E vitaminleri de bulunan balığın karaciğerinden elde edilen takviye edici gıdalar seçilmelidir. Bunlar haricinde trigliserit formda ve ağır metalden arındırılmış özelliği taşıyan Omega-3 takviye edici gıdalar tercih edilmelidir.”



Çocuklar kadar anneler içinde Omega-3 vitamini büyük önem taşımakta



“Omega-3 desteğinin anne karnında başlamasına özellikle vurgu yapan Uzman Doktor Türkyılmaz sözlerini şöyle tamamladı: “Her anne adayı gebeliği boyunca en 200 mg DHA içeriği bulunan balık yağı takviye edici gıda tüketmelidir. Emzirme döneminde de Omega-3 desteğine devam etmeli, bir yıldan sonra 600 mg DHA içerikli Omega-3 takviye edici gıda tercih etmelidir.

Çocuklarda genellikle bir yaşından sonra direkt olarak Omega-3 desteği önerilmektedir ancak çocuğun gelişimi, sağlık durumu takviye edici gıda tercih ederken büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle Omega-3 kullanmadan önce mutlaka bir hekime danışılmalı ve hekimle beraber karar verilmelidir.”

Sıradaki haber yükleniyor...