Önceki Fotolar

Çocuklarda görülen obezitede ebeveynlere düşen görevler

Obezite günümüzn en sık görülen sağlık sorunlarından biri. Üstelik sadece yetişkinlerde değil çocuklarda da görülüyor. Pediatrik-Doğumsal Kardiyoloji Uzmanı Prof Dr Alpay Çeliker, çocuklarda görülen obezitenin ileriki yaşlarda kalpte açabileceği sorunları ve ailelerin nasıl önlemler alması gerektiğini anlattı...

24 Nisan 2019, Çarşamba 13:56 Son Güncelleme:
A A
AİLELER NELER YAPMALI...

AİLELER NELER YAPMALI...

Bir yaşına kadar olan dönemde birçok faydasının yanı sıra anne sütü aşırı kilo almayı engeller. Yeme alışkanlıkları ilgili iyi stratejiler geliştirmek için 2-6 yaş son derece önemlidir. 7-12 yaş arasındaki çocuklarda fiziksel aktivite konusunda cesaretlendirmelidir. 13-17 yaş arasındaki çocuklar “fast-food” yemekleri severler. Bunu engellemek için daha sağlıklı ve küçük porsiyonlarda yemekler hazırlanmalı ve aktif olmaları sağlanmalıdır. Televizyon seyretme, bilgisayar ve video oyunlarını azaltılmalı ve ekran başında yemek yeme alışkanlığı ortadan kaldırılmalıdır. Çocuklar günde 4-5 kez meyve ve sebze yemeğe alışmalıdır. Kahvaltının düzenli olarak yapılması çok önemlidir.

YAPILABİLECEK FİZİKSEL AKTİVİTELER...

YAPILABİLECEK FİZİKSEL AKTİVİTELER...


1.Çocuklarınıza iyi örnek olarak egzersiz yapmaya ve fiziksel olarak uygun olmaya çabalayın. Fiziksel aktivite yaparken de bunu eğlence haline getirin.

2.Çocuklarınızı okulda veya çevrede bulunan spor takımlarına girerek fiziksel aktivite yapmaya cesaretlendirin.

3.Çocuğunuzun sevdiği sporu yapması için araştırmada bulunun.

4.Ailece aktif olarak fiziksel aktiviteler yapmaya çalışın. Evde temizlik yaparken veya araba yıkarken beraber çalışın. Hayvanat bahçesi veya büyük parklarda yürüyüş, bisiklete binme gibi aktiviteleri beraber yapmaya çaba gösterin.

5.Çocukları erişkinlerin yaptığı ağır sporları yapmak için zorlamayın. Eğlenceli fiziksel aktiviteleri yapmaları için araştırın.

6.Çocukların günde 60 dakika fiziksel aktivitede bulunmaları gereklidir. Bunu bir seferde yapmaları şart değildir, birkaç seferde yapabilirler. Hareketsiz çocuklara başlangıçta daha az sürelerle fiziksel aktivite yapmalarını cesaretlendirin.

7.Evde bilgisayar, bilgisayar oyunları ve televizyon seyretme zamanına sınırlamalar getirin.

8.Evde bulmaca yapma, proje ve kitap okuma gibi diğer aktiviteleri yapmalarını sağlayın.


KİLO KONTROL PROGRAMI

KİLO KONTROL PROGRAMI

Yeme alışkanlığını ve fiziksel aktivitesini değiştirmenize karşın çocuğunuz sağlıklı bir kiloya ulaşamıyorsa, veya doktorunuz çocuğunuzun kilosu nedeniyle sağlığı ve ruhsal durumu bozulacağını söylüyorsa böyle bir programa başlamanız uygun olacaktır. Bu programın amacı ailenin sağlıklı yeme ve fiziksel aktivite alışkanlıkları kazanmasıdır

Sıradaki haber yükleniyor...