Çocukların beslenmesine eklenmesi gereken olmazsa olmaz 10 besin

Çocuklarda, doğru beslenme alışkanlıkları yaşamlarının sonraki dönemlerinde ortaya çıkabilecek beslenme sorunlarını önleyebilir. Ebeveynler için Diyetisyen Ferin Batman çocukların yemesi gereken 10 besin önerisini anlattı.

24 Aralık 2019, Salı 12:20 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU

Çocukların sağlıklı büyümeleri ve gelişimleri için düzenli ve dengeli beslenmeleri gerekiyor. Çünkü sağlıklı beslenme çocuğun bedensel, sosyal, duygusal gelişimi ve davranışları üzerinde önemli rol oynuyor. Bu nedenle büyüme ve gelişimin hızlı olduğu, yaşam boyu sürebilecek beslenme alışkanlıklarının büyük ölçüde oluştuğu bir dönem olan okul çağında çocukların sağlıklı besinler ile beslenmesi büyük önem taşıyor. Çocuklar, kazandıkları sağlıklı beslenme alışkanlıkları sayesinde hayatlarının sonraki dönemlerinde ortaya çıkabilecek beslenme sorunlarını da önleyebilir.

Koroplast, diyetisyen Ferin Batman'dan “çocukların yemesi gereken 10 besin önerisi”ni yayınladı. Ancak bu besin önerilerinin alerjisi olmayan çocuklara yönelik olduğunu da önemle belirtelim. 

Yulaf Ezmesi

Yulaf Ezmesi

Harika bir kahvaltı seçeneği olup vitamin B, demir, çinko ve kalsiyum deposu. Karbonhidrat ve lif dolu eski tip yulaf ve çorbalar, hareketli çocuklar için hızlı enerji sağlar.

Yumurta

Yumurta

Yumurta protein kaynağıdır. Ayrıca vitamin B, vitamin E ve demir gibi besin ögeleri içerir. Sağlıklı bir diyet için çocukların da gereksinimleri kadar et, balık, yumurta, baklagiller, fındık gibi protein kaynaklarını almaları çok önemli. Ayrıca küçük çocuklara çiğ yumurta veya az pişmiş yumurta sarısı yedirmek de gerekir.

Fındık ve ceviz

Fındık ve ceviz

Çocukların hem yağa (trans yağ hariç) hem de proteine ihtiyaçları olduğundan, kabuklu yemişler çocuklar için faydalı besinlerdir.

Süt ürünleri

Süt ürünleri

Çocukların süt ürünleri tüketimini arttırıp menüsüne yoğurt da ilave edilmelidir

Balık

Balık

Omega 3, içeriği ile çocukluk döneminden itibaren çocuğunuzu kronik hastalıklardan korur, beyin gelişimine katkı sağlar, yüksek protein içeriği ile büyümesini destekler.

Brokoli

Brokoli

Brokoli hem yetişkin hem çocuklar için en faydalı sebzelerden biri. Özellikle içerdiği kalsiyum, potasyum, beta-karoten, B vitamini ve diğer besin ögeleri ile gelişme çağındaki çocuklar için sıklıkla tüketilmesi gereken bir sebzedir.

C vitamini deposu meyveler

C vitamini deposu meyveler

Güçlü bir bağışıklık sistemi ve vücudu toksinlerden arındırmak için çocukların yüksek C vitamini ihtiyacı da karşılanmalıdır. Bunun için çocukların beslenmesinde tüm mevsimlerde 2 - 3 porsiyon meyveye yer verilmeli.

Çocukların tatlı isteğini karşılamada da meyveli tatlılar, meyve ile hazırlanan dondurmalar, smoothie’lerden faydalanılabilir.

Rafine edilmiş tahıl ürünleri

Rafine edilmiş tahıl ürünleri

En iyi besin kepekli hububatlarda bulunur. Kahverengi pirinç ve kepekli buğday ekmeği lif, mineral ve vitamin bakımından beyaz türlerinden daha üstündür. 

Protein

Protein

Gelişme çağındaki çocukların gelişimlerinin devam etmesi için proteine ihtiyaçları vardır. Baklagiller, fındık veya et, balık, tavuk ve hindi bu iyi seçimlerden bazıları olarak öne çıkıyor.

Koyu yeşil yapraklı sebzeler

Koyu yeşil yapraklı sebzeler

Sebze sevmeyen çocuklar için koyu yeşil yapraklı sebzeler ilave edilmiş çorbalar, smoothie, börek, omlet tercih edilebilir.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Çocukların resimli kitapları okuması için 5 neden