Abone Ol Google News
Çocukların uyku düzeni nasıl olmalı?

Bebekler uyku düzeni oluşturma konusunda zorlanıyor olabilir, özellikle ilk dönemde beslenme ihtiyaçları ve anneyle daha fazla bağ kurmak için sıkça kalkıyor olacaktır. Bu süreç anneler için biraz yorucu ve zorlayıcı olsa da bebeklerin kendilerini güvende hissetmeleri için gereklidir. Bu aşamada düzen oluşturmak için çok da fazla zorlamamak en doğrusu olacaktır. Uyku düzeni bir öğrenmedir, adaptasyon gerektiren bir öğrenmedir, bu yüzden ilerleyen dönemde yani bebeklikten çıkıp çocukluğa geçiş aşamasında önemli olacaktır. Uyku hijyeninin sağlanması için çocuğun erken yatırılması, öğlen uyku periyodunun takip edilmesi annelerin süreci kontrol etmesinde yardımcı olacaktır.

Öğlen uykusu bazı çocukları zorlayabilir, burada annenin ya da bakım veren kişinin çocuğu tanıması, onun biricik olduğunu kabul etmesi, onun ihtiyaçlarına göre süreci devam ettirmesi sorunun çözümü olacaktır. Bebeğinizin ihtiyacı gündüz uykuları ise, uyumadığında daha huysuz, daha hırçın oluyorsa mutlaka gündüz uyumalıdır, tam öğlen vaktinde yapılacak 1-1,5 saatlik bir uyku zihinsel ihtiyaçlarının karşılanmasında da yardımcı olacaktır. Çünkü uyku sadece fiziksel bir ihtiyaç değil, zihinsel gelişimi de destekleyen bir araçtır. İlk 3 yıl uyku düzeni olan bir çocuk, uyku düzeni olmayan, huzursuz bir çocukla mukayese edildiğinde uyku düzeni olan çocuğun daha başarılı olduğu ve tüm süreçlerde de önde olduğu yapılan araştırmalarla ortaya konmuştur. O yüzden bebeğin kendi kaynaklarının varlığı ve ihtiyaçları dikkate alınmalıdır, çocuk nasıl uykuya geçiyor, annenin kucağında mı yoksa anne masal anlatırken onun yanında yan yatarak mı? Kaç yaş dolayında kendi odasına geçmeli ve orada yatmalı? Tüm bu soruların cevabı her çocukta farklılık gösterebilir, ancak sizin odanızda da olsa 6 aydan sonra farklı bir yatakta yatırılması önemli bir konudur.


Çocukların uyku düzeni nasıl olmalı?

Anne karnında başlayan ve doğum sonrası şartlarla şekillenmeye başlayan uyku düzeni bebeklerde ve erken çocukluk döneminde nasıl olmalı? sorusunun cevabı Psikolog Esra Orçunlu’nun anlatımıyla videomuzda.

12 Eylül 2020, Cumartesi 07:42 Son Güncelleme:

Bebekler uyku düzeni oluşturma konusunda zorlanıyor olabilir, özellikle ilk dönemde beslenme ihtiyaçları ve anneyle daha fazla bağ kurmak için sıkça kalkıyor olacaktır. Bu süreç anneler için biraz yorucu ve zorlayıcı olsa da bebeklerin kendilerini güvende hissetmeleri için gereklidir. Bu aşamada düzen oluşturmak için çok da fazla zorlamamak en doğrusu olacaktır. Uyku düzeni bir öğrenmedir, adaptasyon gerektiren bir öğrenmedir, bu yüzden ilerleyen dönemde yani bebeklikten çıkıp çocukluğa geçiş aşamasında önemli olacaktır. Uyku hijyeninin sağlanması için çocuğun erken yatırılması, öğlen uyku periyodunun takip edilmesi annelerin süreci kontrol etmesinde yardımcı olacaktır.

Öğlen uykusu bazı çocukları zorlayabilir, burada annenin ya da bakım veren kişinin çocuğu tanıması, onun biricik olduğunu kabul etmesi, onun ihtiyaçlarına göre süreci devam ettirmesi sorunun çözümü olacaktır. Bebeğinizin ihtiyacı gündüz uykuları ise, uyumadığında daha huysuz, daha hırçın oluyorsa mutlaka gündüz uyumalıdır, tam öğlen vaktinde yapılacak 1-1,5 saatlik bir uyku zihinsel ihtiyaçlarının karşılanmasında da yardımcı olacaktır. Çünkü uyku sadece fiziksel bir ihtiyaç değil, zihinsel gelişimi de destekleyen bir araçtır. İlk 3 yıl uyku düzeni olan bir çocuk, uyku düzeni olmayan, huzursuz bir çocukla mukayese edildiğinde uyku düzeni olan çocuğun daha başarılı olduğu ve tüm süreçlerde de önde olduğu yapılan araştırmalarla ortaya konmuştur. O yüzden bebeğin kendi kaynaklarının varlığı ve ihtiyaçları dikkate alınmalıdır, çocuk nasıl uykuya geçiyor, annenin kucağında mı yoksa anne masal anlatırken onun yanında yan yatarak mı? Kaç yaş dolayında kendi odasına geçmeli ve orada yatmalı? Tüm bu soruların cevabı her çocukta farklılık gösterebilir, ancak sizin odanızda da olsa 6 aydan sonra farklı bir yatakta yatırılması önemli bir konudur.