Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

Çocukların sağlıklı büyümelerindeki en önemli etkenlerden biri beslenme. Sadece fiziksel değil zihinsel gelişimleri için de bazı sağlıklı besinleri tüketmeleri şart. İşte o besinler...

24 Kasım 2018, Cumartesi 12:49
A A
Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

Çocukluk yılları, beyin gelişimi için en kritik dönemdir. Bu dönemde çocukların yedikleri tüm yiyecekler odak ve bilişsel becerilerini etkiler. Peki, sizin çocuğunuz gün boyu enerjik kalmasını sağlayacak ve gelecekte de beyin gelişimini desteklemeye yardımcı olan besinleri yeterince tüketiyor mu?

Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

Beslenme ve Diyet Uzmanı Gülden Cömert, çocukların zihinsel gelişimi için beslenme düzenlerinde olması gereken 5 olmazsa olmaz besini sıraladı! 

Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

1. YUMURTA

Yumurta, protein oranı yüksek besinlerden birisidir. Yumurta gibi yüksek proteinli (kolin, omega-3, lutein ve çinko içerir.) bir besin tüketmek, çocukların daha iyi konsantre olmasına yardım eder. 

Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER


Çocukların beslenme programlarında yeşil yapraklı sebzelerin mutlaka yer alması gerekir. Özellikle folat ve birçok vitaminle dolu ıspanak, lahana ve koyu yeşil yapraklı sebzeler, ileriki yaşlarda oluşabilecek birçok hastalığın önlenmesi için oldukça önemlidir. 

Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

BALIK

Beyinsel gelişim için önemli besinlerden birisi de balıktır. Özellikle yağlı balıklar en iyi omega-3 kaynaklarıdır. Beyni bilişsel gerileme ve hafıza kaybına karşı korur. 

Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

KURUBAKLAGİLLER

Kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi baklagiller mutlaka sofralarda yer verilmesi gereken besin grubudur. Beyni besleyen en önemli bileşenlerden biri olan folik asidin iyi bir kaynağı olan kuru baklagillerin haftada 2-3 kez tüketilmesi gerekir. 

Çocukların zihin gelişimi için çok faydalı 5 yiyecek

KURUYEMİŞ VE TOHUMLAR

Ara öğünlerin olmazsa olmazı kuru yemişler ve tohumlar çocukların beslenmesinde de önemli bir yere sahiptir. Protein, esansiyel yağlar asitleri, vitamin ve minerallerle dolu kuruyemiş ve tohumlar, sadece besin değerleri ile değil ruh durumunu düzeltmeleri ve sinir sistemini mutlu tutmaya yardımcı olmaları ile de mutlaka tüketilmesi gereken önemli birer besindir.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.