Çok fazla şeker tükettiğinizin 21 göstergesi

Şeker, severek tükettiğimiz belki de hiç vazgeçemediğimiz bir besin kaynağıdır. Her şeyin fazlasının zarar olduğu gibi şekerin de fazlası zarar. Birçok yiyeceğin içinde ekstradan şeker var. Bu ekstra şekerler yiyeceği daha tatlı yapıyor ve yerken kendimizi durdurmamızı engelliyor. Kadınlar günde 100, erkekler ise 150 kaloriden yani 9 çay kaşığından fazla ilave şeker tüketmemeli. Şekeri fazla tükettiğimiz zaman birçok sağlık sorunuyla karşılaşabiliyoruz. İşte çok fazla şeker tükettiğinizin göstergeleri...

27 Temmuz 2021, Salı 11:00 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- ERKEN YAŞLANMA

1- ERKEN YAŞLANMA

Günlük beslenmenizde çok fazla rafine şeker tüketiyorsanız, cildiniz hızla yaşlanmaya başlar. Fazla şeker, kan dolaşımındaki proteinleri etkiler ve cildin kolejen üretmesine engel olan glikasyon ürünleri oluşturur. Amerikan Halk Sağlığı Dergisi'nin 2014 yılında yayınladığı bir araştırma, şekerin cildi en az sigara kadar yaşlandırdığını ortaya çıkardı.

2- ENFEKSİYONLAR

Fazla şeker tüketimi vücuttaki iltihaplanmayı artırır. İltihap damarlara zarar verebilir ve kalp hastalıklarına neden olabilir. Günde 2 kutu gazlı içecek içmeniz, iltihaplanmaya neden olabilir.

3- TATLI KRİZLERİ

3- TATLI KRİZLERİ

Her şeker tüketiminde pankreas geçici olarak insülin salgılar. İnsülin seviyeniz düştüğünde yeniden acıkırsınız. Çok fazla şeker ve şekere dönüşen karbonhidratlar tüketmeniz açlık krizlerini de tetikliyor.

4- DÜŞÜK ENERJİ

Aşırı şeker tükettiğinizde gün boyu kendinizi halsiz hissedebilirsiniz. Çünkü şeker insülin artışına ve çöküşüne neden olur. Kan şekeriniz sabit olduğunda enerjiniz de sabittir. Şeker tüketiminin beyindeki uyku hali de dahil birçok nörolojik hücrenin aktivitesini etkilediğini gösteren birçok araştırma var.

5- ŞİŞKİNLİK

5- ŞİŞKİNLİK

Şişkinlik sorununuz varsa çok fazla şeker tüketmeniz olası. Bağırsaklarımızdaki kötü bakteriler şekerle beslenir ve bu da gaz üretimine neden olur.

6- ZAYIFLAYAN BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ

Bağırsaklardaki iyi bakteriler sebze gibi besleyici gıdaları sever. İyi bakterilerin dengeli olması için doğru besinleri tüketmek ve şekeri azaltmak şart. Kötü bakterilerin çoğalması bağışıklık sistemimizi de olumsuz etkiler.

7- UYKU PROBLEMLERİ

7- UYKU PROBLEMLERİ

Rafine şeker kısa süreli enerji artışı sağlar. Yatma vaktinize yakın bir zamanda şeker tüketmeniz, uykuya dalmanızı zorlaştıracaktır. Uykulu hissedeceksiniz ancak kaliteli uyku çekemeyeceksiniz. 2019'da American Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan bir araştırma, fazla şeker tüketen kadınların uykusuzluk çekme olasılığının daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı.

8- KİLO ALMA

Şekerin tek başına kendisi kilo aldırmaz ancak yemeye teşvik ettiği için şekerden dolayı tükettiğimiz besinler kilo aldırır.

9- CİLT PROBLEMLERİ

9- CİLT PROBLEMLERİ

Çok fazla şeker tüketmek iltihaplanmaya ve kan şekerinin yükselmesine neden olur. Fazla şeker özellikle ağız ve çene çevresinde sivilcelere neden olabilir.

10- GERGİN HİSSETMEK

Bazı yiyecekler kaygı problemini kötüleştirebilir. Şeker yüklü gıdalar da bunlardan bazıları. Şeker yüklü gıdalar kan şekerinde hızlı bir artışa neden oluyor bu da ruh hali ve hormon değişimini tetikliyor.

11- DİŞ PROBLEMLERİ

11- DİŞ PROBLEMLERİ

Fazla şeker tüketmenin dişlere zarar verdiğini hepimiz çocukluktan beri biliyoruz. Diş çürüklerine neden olan bakteriler şekeri son derece sever.

12- BEYİN SİSİ

Yüksek şekerli bir gıda tüketirseniz, sürekli dikkat dağınıklığı problemiyle karşılaşırsınız ve beyin sisi denilen bir sorun ortaya çıkar.

13- SİNDİRİM SORUNLARI

13- SİNDİRİM SORUNLARI

Şeker bağırsaktaki iyi bakterilerin çeşitliliğini azaltabilir ve sindirim sorunlarını ortaya çıkarabilir. Elma, fasulye, fındık ve yulaf ezmesi gibi doğal olarak lifli gıdalar sindirim sistemi için iyidir.

14- ANİ AÇLIK KRİZİ

Yüksek şekerli bir gıdanın ardından kan şekeriniz hızla düşer ve açlık krizine neden olur. Bu nedenle şekerli değil, lifli veya proteinli besinler tüketmelisiniz.

15- EKLEM AĞRILARI

15- EKLEM AĞRILARI

Şekerli gıdaların eklem ağrılarıyla ilişkili olduğuna dair pek çok araştırma var. Kandaki yüksek glikoz seviyeleri nedeniyle eklemleriniz iltihaplanabilir. Özellikle de ayak bileklerinizde şişme meydana gelebilir.

16- KİLO VERMEDE ZORLUK

Yüksek şekerli gıdalar tüketmeniz kilo vermenizi zorlaştırabilir. Tam tahıllar, meyveler ve sebzeler gibi karmaşık karbonhidratlar, fındık ve tohumlar gibi sağlıklı yağlar ve balık ve tavuk gibi yağsız proteinlerin sindirimi daha uzun sürer. Bu sayede daha uzun süre tok hissederiz ve aşırı yemeyiz.

17- KAS KÜTLESİNDE AZALMA

17- KAS KÜTLESİNDE AZALMA

Fazla şeker tüketimi ve kas kaybı arasında bağlantı olduğu araştırmalarca ortaya çıkarıldı. Bunun nedeni ise şekerin vücudun kas sentezleme mekanizmasına müdahale etmesi.

18- YÜKSEK TANSİYON

Şeker de en az tuz kadar yüksek tansiyona neden olabilir. Şekerli besleniyorsanız birkaç hafta içinde tansiyonunuzun yükselmesi olası. Şekerle tatlandırılmış her içecek için hipertansiyon geliştirme riski yüzde 8 artıyor.

19- MOTİVASYON KAYBI

19- MOTİVASYON KAYBI

Çok fazla şeker tüketimi, motivasyon eksikliğine yok açar. Motivasyonunuz yoksa daha az hareket edersiniz. Bu da kilo alımını artırır.

20- DEPRESYON

Tatlandırıcılar ve şeker beyindeki hormonları değiştirebilir ve depresyona neden olabilir. Depresyon hastalarında beyin iltihabının yüzde 30 daha yüksek olduğu ortaya çıktı.

21- TAT ALMADA DEĞİŞİMLER

21- TAT ALMADA DEĞİŞİMLER

Şeker tat alma sistemimizi değiştirir ve tatlıyı tatlı olarak algılamamız için daha çok şekere ihtiyaç duyabiliriz. 2015 yılında The American Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan bir araştırmaya göre, bir süre şekerden uzak durmak damak tadınızı sıfırlamanıza yardımcı olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Gençleştiren mucizevi besin: Piramit Karnabahar