Çok sıcaklıyorsanız tüketmeniz gereken 10 besin!

Yaz sıcaklarında, fazla terleyen kişilerin özellikle tüketmesi gereken su ihtiyacınızın karşılamanızda yardımcı olabilecek su deposu 10 besin! Diyetisyen Deniz Hazar dehidrasyonu ve alınması gereken önlemleri anlattı.

29 Temmuz 2021, Perşembe 10:40 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DEHİDRASYON NEDİR?

DEHİDRASYON NEDİR?

Su ve hava, tüm canlıların varlıklarını koruyabilmeleri için temel unsurların başında gelir. Vücuttaki su kaybı halsizlik, baş ağrısı ve algı zayıflığı ile uyarı vermeye başlar. Vücudun gerekli su ve elektrolit düzeyinin performansı destekleyecek belirli bir ölçüde tutulmasına hidrasyon denir. Ter ile kaybedilen suyun geri alınamadığı durumlarda ise tehlike başlar. Kısacası; vücuda giren ve çıkan suyun miktarı eşit olmalıdır. Vücuttan atılması gerekenden fazla su kaybı yaşanmasına ise dehidrasyon denir. 

Özellikle yaz günlerinde bu kayıp yüksek sıcaklık nedeniyle daha da fazla artmaktadır. Gün içinde bolca su içilerek bu kayıp dengelenmeye çalışılmalıdır. Bunun yanı sıra su ihtiyacının bir kısmı sağlıklı besinler ile de karşılanabilir. Bazı meyve ve sebzeler içerdikleri yüksek su oranı ile vücuttaki sıvı kaybını dengelenmesinde yardımcı olurlar. Ayrıca meyve ve sebzeler yüksek lif içeren besin gruplarıdır. İçerdikleri lifler sayesinde kronik hastalıklardan ve konstipasyondan korunmada yardımcı olurlar.

MARUL

MARUL

Marulun su miktarı yüzde 96’dır. 1 demet marul 16 kalori içerir.

Marul lif ve folat içerir. Folat hamile kadınlar için önemli bir vitamindir. Bebeklerde meydana gelebilen nöral tüp defektinin önüne geçilmesine yardımcı olur.

KEREVİZ

KEREVİZ

Kerevizin su miktarı yüzde 95’dir. 1 adet kereviz 84 kalori içerir.

K vitamini ve potasyum açısından zengindir. Kalp hastalıkları ve osteoporozdan korunmada destekleyici rol oynayabilir. Yüksek su içeriği ve düşük kalorisi ile birçok diyet listesinde yer alır.

SALATALIK

SALATALIK

Salatalığın su miktarı yüzde 95’dir. 1 orta boy salatalık 18 kalori içerir.

Neredeyse sudan meydana salatalık az da olsa K vitamini, potasyum ve magnezyum gibi değerli besin maddeleri içerir.

DOMATES

DOMATES

Domatesin su miktarı yüzde 94’tür. 1 orta boy domates 20 kalori içerir.

A, C  vitamininleri ve antioksidandan zengindir. Likopen içerir. Araştırmalar likopenin, prostat kanserini önlemeye yardımcı olduğunu göstermektedir.

KABAK

KABAK

Kabaktaki su miktarı yüzde 94’tür. 1 orta boy kabak 29 kalori içerir. 

Kabağın içeriğindeki  C vitamini yüksektir; günlük 1 tabak kabak yemeği günlük C vitamini ihtiyacının %35’ini karşılamaya yardımcı olur.

KARPUZ

KARPUZ

Karpuzun su içeriği yüzde 92’idir. 1 kase doğranmış karpuz 46 kalori içerir. 

Karpuzlar C vitamini, A vitamini ve magnezyum gibi önemli mineral ve vitaminlere sahiptir. Aynı zamanda likopen içeriği ile güçlü bir antioksidandır. 

DOLMALIK BİBER

DOLMALIK BİBER

Dolmalık biberdeki su miktarı yüzde 92’dir. 1 orta boy yeşil dolmalık biber 9 kalori içerir. 

Meyve ve sebzelerdeki en yüksek C vitamini değerine sahiptir. B vitaminleri, potasyum ve yüksek lif içeriği ile beslenme programında yer verilmesi şiddetle önerilir.

ÇİLEK

ÇİLEK

Çileğin su miktarı yüzde 91’dir. 1 kase çilek 45 kalori içerir.

Çilek, C vitamini, folat ve manganez gibi birçok önemli vitamin ve mineral içerir. Yapılan çalışmalar düzenli çilek tüketmenin kalp hastalıkları, Alzheimer ve çeşitli kanserlere karşı koruyucu etki gösterdiğini desteklemektedir.

KAVUN

KAVUN

Kavunun su miktarı yüzde 90’dır. 1 kase doğranmış kavun 65 kalori içerir. 

A vitamininden zengin kavun enfeksiyonlara karşı koruyuculuğu ile bağışıklığın güçlendirilmesine de yardımcı olur.

ŞEFTALİ

ŞEFTALİ

Şeftalinin su miktarı yüzde 89’dur. 1 orta boy şeftali 47 kalori içerir. 

A, B, C vitaminleri ve potasyumdan zengin şeftaliyi kabuğuyla birlikte yenmesi önerilir. Şeftali kabuğuyla birlikte tüketildiğinde antioksidan etki yaparak vücuttaki toksik maddeler ile savaşır. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sindirimle ilgili düzeltmeniz gereken 6 yanlış bilgi