Çok fazla tatlı yedikten sonra kilo almamak için neler yapılabilir?

'Çok tatlı yedim kilo almamak için ne yapmalıyım?' Bu panik dolu cümle, size bir yerlerden tanıdık geliyor olmalı. Toparlama diyetleri faydalı olsa da eğer abarttığınız sadece tatlıysa yapabileceğiniz çok şey var. 'Çok şekerli ne yapmalıyım?' diyorsanız, muhtemelen hem hazımsızlık sorunlarından hem de kilo almaktan korkuyorsunuz. Ama sizin için tatlı yedikten sonra yapabileceklerinizi listeledik.

19 Eylül 2020, Cumartesi 17:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Sirke tüketin

Sirke tüketin

Diabetes Care’da 2007 yılında yayınlanan bir makaleye göre sirkenin içerdiği asetik asit antiglisemik etki gösterir ve gastrik boşalma dediğimiz mide boşalma süresini uzatır. Böylece tatlı tüketiminden sonra oluşan hızlı acıkma ve fazla yeme isteğinin önüne geçebilirsiniz. 

 Probiyotik gıdalar tüketin

Probiyotik gıdalar tüketin

Probiyotikler iyi bir bakteri kaynağıdır. Çok fazla şeker yedikten sonra, iyi bakteri alımını arttırmanız gerekir. Bazı çalışmalara göre, bağırsaktaki kötü bakteriler şekere bağlı olarak gelişir. Bu sindirim işlevini etkiler. Bu nedenle, zararlı etkileri azaltmak için, iyi bakteri alımı artırılmalıdır. Quark, iyi bakterilerin en iyi kaynağıdır. Diğer probiyotik gıdalar arasında bezelye, bitter çikolata, zeytin, peynir ve turşu bulunur.

 Limonlu yeşil çay

Limonlu yeşil çay

Çay, tatlıların yemeğinin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmanın harika bir yoludur. Yeşil çay vücudunuzu arındırmak için en iyi seçenek olacaktır. Limon aroması çok fazla şeker yerse yan etkilere karşı koyar. Yeşil çay en sağlıklı içecek olarak kabul edilir. Antioksidanlarla yüklüdür.

 Battı balık yan gider demeyin, sağlıklı beslenin

Battı balık yan gider demeyin, sağlıklı beslenin

Tatlı yedikten sonra sağlıksız yiyecekler isteyebilirsiniz. Mümkün olduğunca çok sağlıklı yemek yemeye çalışın. Fazla şeker yedikten sonra sağlıksız yiyecekler yemek bağırsak sağlığını bozar. Diyetinize daha fazla yeşil sebze ve taze meyve ekleyin. Ayrıca yeterince su içtiğinizden emin olun. Limonu bir bardak suya da sıkabilir ve günde bir kez içebilirsiniz.

Süt için

Süt için

Özellikle kan şekeri dengesinde problem yaşayan kişilerde su tüketimi oldukça önemli. Tatlı yedikten sonra bir çay bardağı kadar süt tüketmek vücutta şeker emilimini yavaşlatacağı için tercih edilebilir. Şeker emilinin yavaşlaması, kilo alımının da önüne geçecektir. Bunun şerbetli tatlılardan sonra uygulanması pek yeterli olmayabilir; ancak meyve tüketimin ardından gerçekleştirilmesi çok daha fazla işe yarayacaktır.


  Kalan tatlıları ortadan kaldırın

Kalan tatlıları ortadan kaldırın

Tatiller sırasında şeker ve çikolatadan kaçınmak zor olabilir, ancak gerisi tamamen elinizde. İlave şekerin daha fazla alınmasını önlemek için, kalıntıları temizleyin. Mutfağınızda başka bir şey varsa, tekrar tekrar yeme eğiliminde olacaksınız.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Çağımızın vebası: Gece yemek yeme alışkanlığından nasıl kurtulunur?