Corona virüs karantinası: Doğa ruh halimizi iyileştirmeye yardımcı olabilir mi?

Corona virüs karantinası nedeniyle çoğumuz evlerimize kapandık ve gelecek kaygısı yaşamaya başladık. Corona virüs salgını ne zaman bitecek? Ne zaman normale döneceğiz? gibi sorular kafamızı kurcalamaya başladı. Üstelik bazılarımız, normal hayata döndüğümüzde de karantina psikolojisinden çıkamayacağını düşünüyor. Bu durumda doğa bize yardımcı olabilir mi?

04 Mayıs 2020, Pazartesi 15:43 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sheffield Üniversitesi'ndeki çevre ve refah arasındaki bağlantıyı araştıran Dr. Anna Jorgensen, "Mevcut krizimiz bizi normal varoluştan çıkararak hayatta kalma moduna dönüştürdü. Artık kendimizi o kadar ölümsüz görmüyoruz" diyor.

Fabrika ve araba emisyonları düştükçe, hava daha temiz oldu, bu da geceleri gökyüzünde daha fazla yıldız görmemizi sağladı. Daha az şehir gürültüsü ve daha fazla kuş cıvıltısı da cabası.

Bahçeciliğe de daha fazla ilgi var. Google Arama Trendleri, bir yıl öncesine kıyasla dünya çapında kompost ve tohum aramalarının iki katına çıktığını gösteriyor.



Doğadaki deneyimler stres ve kaygıyı yönetmemize yardımcı olabilir mi?

Doğadaki deneyimler stres ve kaygıyı yönetmemize yardımcı olabilir mi?

Doğayı deneyimlemenin fiziksel sağlığımız üzerindeki etkisi daha az belgelenirken, çok sayıda çalışma doğal dünyanın zihinsel sağlığımız üzerindeki olumlu etkileri olduğunu söylüyor.

BBC'ye konuşan Exeter Üniversitesi'nden Dr. Mathew White, "Doğayla kısa bir temas bile -yanağımıza değen 10 dakikalık rüzgar fırçalaması veya cildimizdeki güneş - stresi azaltabilir. Kendimizi zengin bir kıyı şeridi veya bir dizi türle dolu vahşi bir orman gibi güzel manzaralara kaptırırsak, daha yoğun duygular hissediyoruz" diyor.

Doğa ile bağlantı kurmak, artan anlam ve amaç duygusu ile daha mutlu ve enerjik hissetmemize yardımcı olabilir, aynı zamanda görevlerin daha yönetilebilir görünmesini sağlayabilir.

Doğanın neden bu kadar olumlu bir etkisi var?

Doğanın neden bu kadar olumlu bir etkisi var?

Gökyüzünde hareket eden su dalgaları veya bulutlar gibi yavaş hareketler, çalışma belleğimize zahmetsiz talepler getiriyor, bizi giderek artan ruminasyon, kendini suçlama ve umutsuzluktan uzaklaştırmak için yeterli.

Araştırmacılar bu kapasiteyi dikkatimizi doğanın "yumuşak büyüsüne kapılmak" olarak adlandırıyor.

Dr White'a göre, haftada toplam iki saat doğa ile bağlantı kurabilirsek, faydalar en üst düzeye çıkar. Ne kadar çok duyu kullanırsak - sadece görüntü ve ses değil, aynı zamanda koku, his ve tat- faydaları artar.


Doğadan en iyi şekilde yararlanmak için şunları yapın:

  • Yaprak, çiçek veya tohum değişikliklerini görmek için yaşadığınız yere yakın bir ağaca düzenli ziyaretler yapın. Belirli kuşlar ziyaret ediyor mi? Kabuğu liken, yosun veya böcek barındırıyor mu? Bunları gözlemleyin.
  • Yaprakların seslerini veya taze yağmur kokusunu almak için bir pencere açın.
  • Sabah ya da gün batımından önce ilk yaptığınız şey yürümek olsun.

  • Meyve veya ağaçların yakınında bulduğunuz tohumları alıp ekin. Tere tohumları toprak veya bir tencere olmadan mutfak kağıdında hızla büyür.
  • Yemek pişirirken, kırmızı meyveler gibi meyvelerin parlak renklerine bakarak ve tadarak doğayı düşünün.Sabah kahvenizi soluduğunuzda, kahve bitkilerini çapraz tozlaşmaya yardımcı olan yağmur ormanı kuşlarını hayal edin.
  • Doğal tasarım öğelerini evinize, dallarınızı veya dallarınızı duvarlarınıza asın veya yuvarlak su taşlarını bir raf veya pencere üzerinde istifleyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Serotonin nedir? Serotonin ne işe yarar?