Corona virüs salgını varken oruç tutmak riskli mi?

Ramazan geldi ve dünyanın dört bir yanından milyonlarca Müslüman oruç tutmaya başladı. Ancak corona virüs salgını da devam ediyor. Corona virüs salgını gündemdeyken, oruç tutmak riskli mi? Oruç tutmak, bağışıklık sistemimizi zayıflatır mı? İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan, açıkladı.

04 Mayıs 2020, Pazartesi 11:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Dengeli ve sağlıklı beslenmek, sağlıklı kalmanın temel kurallarından birisi. Ramazan sofralarında protein, yağ ve karbonhidrat açısından dengeyi sağlamaya, ayrıca tuz ve şeker kısıtlamasına giderek, mümkün olduğunca da doğal vitamin deposu olan sebze ve meyvelerden tüketmeye dikkat etmek gerekiyor. Yapılan güncel çalışmalar gösterdi ki; aralıklı oruç diyetleri, bağışıklığı desteklemekte ve bağırsak sağlığı üzerine faydalı birçok etkiye sahip. Oruç tutarak dengeli beslenebilir, iftar sonrası bağışıklığınızı desteklemek adına C ve D vitamini desteklerinizi de alarak, hem oruç tutup hem de corona virüsten korunmaya devam edebilirsiniz. Bu şekilde beslenip sağlıklı tabak modelini oluşturur ve vücudun ihtiyacı olan suyu da yerine koyarsanız bağışıklığınız güçlü kalacak ve hastalıklara karşı direnciniz artar.

Sahurda neler tüketilmeli?

Sahurda neler tüketilmeli?

  • Sahur öğününde; hafif yiyecekler tercih edilmeli, kahvaltılıklar masada yerini almalı.
  • Protein kaynaklarından; süt, yoğurt, ayran, yumurta, peynir çeşitlerinden zengin bir sofra olarak planlama yapılmalı, yağlı ve tuzlu yiyeceklerden, kızartmalardan uzak durulmalı.
  • Sahurda zeytin ve zeytin ezmesi gibi tuzlu besinler yerine yağlı tohum kaynaklarından ceviz, badem, fındık tercih edilmeli.
  • Ekmek, en önemli karbonhidrat kaynağıdır ve kişinin gün içinde ki sağlanacak enerjisinin büyük kısmını karşılar. Eğer ertesi gün daha uzun süre tok kalmak ve daha dinç bir gün geçirmek istiyorsanız ekmeğinizi beyaz undan yapılmış değil, tam buğday unu veya çavdar unundan yapılmış olmasına dikkat etmelisiniz.

İftarda hangi besinleri tercih etmeliyiz?

İftarda hangi besinleri tercih etmeliyiz?

Uzun süren açlığın ardından iftar sofrasında hızlı başlangıçlar yapmak, mide şikayetlerinin yanı sıra kan şekeri dengesizliğine sebep olacağından bu noktaya dikkat edilmesi gerekiyor.

  • İftarın ilk kısmında; başlangıç olarak iftariyeliklerden hurma veya kayısı tercih edilerek kan şekeri dengesi sağlanmalı.
  • Çorba ile devam edilerek sonrasında en az 15 dakika ara verilmeli ve mide rahatsızlıklarının önüne geçilmeli.
  • Ana yemekte, yağlı ve kızartılmış besinlerden uzak durulmalı.
  • Etin pişirme yöntemlerine dikkat edilerek proteini denatüre etmeden vücut için gerekli miktarda alınmalı, salata çeşitlerine önem verilmeli.
  • Kilo problemi yaşayan kişilerin, karbonhidrat kaynaklarından olan pideye dikkat etmeli, bir avuç büyüklüğünden fazla olacak şekilde tüketmemeli.

Ramazan'da kimler oruç tutamaz?

Ramazan'da kimler oruç tutamaz?

  • Kronik hastalığı olup, sürekli ilaç kullanması gerekenler, ilaç saati ve dozlarıyla alakalı mutlaka hekimine danışmalı, gerekirse bir beslenme uzmanı takibinde oruç tutmalı.
  • Diyabet tanısı olan, insülin kullanan veya aktif hipoglisemik ataklar geçiren bireylerin genel sağlık durumları açısından oruç tutmaları sakıncalı olabilir.
  • Emziren annelerin oruç tutması süt verimini ve kalitesini etkileyebileceğinden, hamile bayanların ise gerekli besin ihtiyacının karşılanamayabileceğinden oruç tutmaları risk oluşturabilir.
  • Corona virüs tanılı hastaların veya olduğundan şüphelenen kişilerin kesinlikle oruç tutmamaları, doktorlarının belirlediği tedavi şekline mutlaka uymaları gerekiyor.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Corona virüs hastalarına karantina önerileri