Corona virüs salgınında online terapiden yararlanın

Online terapi bir bakışta tuhaf gelebilir ancak evden çıkamadığımız şu süreçte en iyi dostumuz olabilir. Evlere kapanmak zorunda kaldığımız şu süreçte birçok psikolojik sorunla da boğuşuyoruz. Bu süreçte psikolog randevularımızı iptal etmek durumda kaldık. Ancak online terapiler sayesinde corona virüs karantinasını daha az kaygı ve endişeyle atlatmamız mümkün. Bazı psikologlar, hastalarıyla online görüşmeye başladı bile. Bu durum başta çok şaşırtıcı olsa da zamanla alışmak mümkün. Peki bundan en iyi şekilde nasıl yararlanırsınız? Online terapiye geçiş yaparken bu 7 ipucuna bir göz atın.

09 Nisan 2020, Perşembe 15:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Terapi için güvenli bir alan ve kasıtlı zaman ayırın

1-Terapi için güvenli bir alan ve kasıtlı zaman ayırın

Çevrimiçi terapinin en çok bilinen faydalarından biri, bunu her zaman, her yerde yapabilmeniz.Dikkat dağıtan şeyleri ortadan kaldırın. Terapinin duygusal doğası, bu sürece tam olarak katılmak için biraz yer ve zaman ayırmayı daha da önemli hale getiriyor. Başka bir kişiyle kendi kendine tecrit ediyorsanız, terapi yaparken kulaklık takmasını veya dışarıda yürüyüş yapmasını da isteyebilirsiniz.

2-Garip hissetmeniz normal

Terapistinizin hangi platformu kullandığı önemli değil, bu süreçte garip hissetmeniz çok normal. Örneğin mesajlaşma yoluyla bir terapi yöntemi uygulanıyorsa, mesajlara hemen cevap vermeniz gerekir ve bu sizi biraz zorlayabilir. Ancak merak etmeyin, bunlar normal ve geçici sorunlar.


3-Tedavi formatınızda esnek olun

3-Tedavi formatınızda esnek olun

Bazı terapi platformlarında mesajlaşma, ses ve video kombinasyonu kullanılırken, diğerleri web kamerası üzerinden yapılan tipik bir oturum yapar. Seçenekleriniz varsa, metin, ses veya video kombinasyonunun sizin için en uygun olduğunu araştırın.

Örneğin, ailenizle kendi başınıza tecrit ediyorsanız, birileri tarafından kulak misafiri olmayacağı ve yazmak için gereken kadar zamanınız olduğu için daha sık mesajlaşmaya güvenebilirsiniz. Uzaktan çalışmaktan ve ekrana bakmaktan yanmışsanız, sesli mesaj kaydetmek sizin için daha iyi olabilir. Online terapinin faydalarından biri, emrinizde birçok farklı aletin olması. Denemeye açık olun!

4-Farklı olanaklar sağlayabilir

Çevrimiçi terapi ile yapabileceğiniz, yüz yüze yapamayacağınız bazı şeyler vardır. Örneğin, kedilerinizi yüz yüze bir terapi seansına getiremiyorsunuz ama tüylü dostlarınızı kameradan terapistinizle tanıştırabilirsiniz. Çevrimiçi terapiye farklı bir şekilde erişilebilir olduğundan, bunu günlük yaşamınıza entegre etmek için yapabileceğiniz benzersiz şeyler var. Ev durumunuzu terapistinize göstermeniz tedavide işine yarayabilir.


5-Bedensel ipuçları yokken duygularınızı anlatın

5-Bedensel ipuçları yokken duygularınızı anlatın

Bir süredir yüz yüze tedavi içindeyseniz, bedensel ipuçlarınızı ve yüz ifadelerinizi gözlemleyerek ve duygusal durumunuzu “sezgiselleştiren” terapistinize alışık olabilirsiniz. Bu yüzden duygularımızı ve tepkilerimizi daha açık bir şekilde adlandırmak faydalı olabilir. Örneğin, terapistiniz bir sinire çarpan bir şey söylüyorsa, duraklatmak ve “Bunu benimle paylaştığınızda kendimi sinirli hissettim” demek iyi hissettirebilir.

6-İhtiyacınız olan şeyi söyleyin

Terapistinizle paylaşabileceğiniz bazı sorular şöyle:

  • Başkalarıyla bağlantıda kalmama yardımcı olacak bazı beyin fırtınası yapabilir miyiz?
  • Yemek yemeyi unutuyorum. Günün başında, o günkü yemek planımla mesaj gönderebilir miyim?
  • Sanırım ilk panik atak geçirmiştim. Başa çıkmak için bazı kaynakları paylaşır mısınız?
  • Corona virüs hakkında düşünmeyi bırakamam. Düşüncelerimi yeniden yönlendirmek için ne yapabilirim?
  • Sence bu konudaki endişem mantıklı mı yoksa orantısız mı geliyor?
  • Karantinaya aldığım kişi zihinsel sağlığımı etkiliyor. Nasıl güvende kalabilirim?

Bunlar tedavinizde olumlu etkiler yaratabilir.

7-Terapistinize geri bildirimde bulunmaktan korkmayın

Birçok terapist için online görüşme yeni olabiliyor. Bu konu hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi teradpistinizle paylaşın ve nasıl daha iyi hissedebileceğiniz konusunda size yardımcı olmasını sağlayın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Corona virüs günlerinde psikolojiyi korumanın 3 yolu: İletişim, hareket ve uyku