Dacia Duster 1.5 dCi otomatik test sürüşü ve incelemesi

Rumen Dacia markasının Renault tarafından satın alınmasından sonra geçirdiği dönüşümün artık herkes farkında. Marka SUV modeli Duster’ı geçtiğimiz yıl tümüyle yeniledi. Biz de bugün bu modeli sizler için test ettik. YAZI: TULU DARICAN

31 Temmuz 2018, Salı 07:49
A A
Dacia Duster ne zaman tanıtılmıştı?

Dacia Duster ne zaman tanıtılmıştı?

Geçtiğimiz yılki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ilk kez görücüye çıkan yeni Dacia Duster, marka tarafından ikinci nesil olarak isimlendiriliyor. Ancak aracın platformunun bir önceki nesil gibi uzatılmış Nissan-B olduğunu belirtelim. Duster ilk kez 2010’da tanıtılmış ve 2013’te makyajlanmıştı.

Yeni Dacia Duster'ın ön tasarımı nasıl olmuş?

Yeni Dacia Duster'ın ön tasarımı nasıl olmuş?

Yenilenmeyle birlikte Duster’ın ön bölümde radyatör ızgarası büyütülmüş ve farlar köşelere alınmış. Böylece aracın daha geniş görünmesi sağlanmış. Aynalar dahil 2052 mm’lik genişlik, eskisine göre 5 cm artış anlamına geliyor. 

Yeni Dacia Duster'ın farları değişmiş

Yeni Dacia Duster'ın farları değişmiş

Aracın farları da tümüyle elden geçirilmiş. 3 bölgeli farlar artık LED gündüz aydınlatmasını da bünyesinde barındırıyor.

Yeni Dacia Duster'ın yan tasarımı nasıl?

Yeni Dacia Duster'ın yan tasarımı nasıl?

Aracı yandan incelediğimizde değişimi hissetmek için keskin gözlere sahip olmak gerektiğini anlıyoruz. Otomobilin ön camı 10 cm öne alınmış ve bu sayede iç mekân genişletilmiş. Alüminyum tavan rayları da güzel detaylardan birisi.

Yeni Dacia Duster'ın arka tasarımı nasıl?

Yeni Dacia Duster'ın arka tasarımı nasıl?

Arka tasarımda tümüyle değişen bir stop tasarımı göze çarpıyor. 4 kareden oluşan stoplar aracın en köşe noktalarına yerleştirilmiş. 

Yeni Dacia Duster'ın iç mekanı tamamen değişmiş

Yeni Dacia Duster'ın iç mekanı tamamen değişmiş

Gerçek bir değişim iç mekanda yaşanmış. Bu hem kalite hem de tasarımın modernize edilmesi yönünde olmuş. İlk olarak orta konsol eskisine göre 74 mm daha yükseğe konumlanmış. Bu sayede MediaNav dokunmatik multimedya sisteminin kullanımı kolaylaşmış. Gösterge tablosu da daha yenilenmiş.

Oturma kısmı büyümüş

Oturma kısmı büyümüş

Eski modelde sadece yükseklik ayarı olan direksiyon artık en üst donanımda hem yükseklik hem de derinlik ayarına sahip olmuş. Sürücü koltuğunda kullanılan kolçak sayesinde konfor yükselmiş. Koltukların oturma kısmı da 2 cm uzatılarak daha destekleyici olmuş.

Yeni Dacia Duster büyümüş mü?

Yeni Dacia Duster büyümüş mü?

Otomobilin 2.674 mm’lik aks aralığı değişmemiş. İç mekanda 27.2 litrelik saklama gözü sunulmaya başlanmış. Bu alanların en önemlisi de yolcu koltuğunun altındaki 2.8 litrelik alan olmuş.

Yeni Dacia Duster'ın bagaj hacmi kaç litre?

Yeni Dacia Duster'ın bagaj hacmi kaç litre?

Duster, 2 çeker versiyonlarda 478 litre, 4 çeker versiyonlardaysa 467 litre bagaj hacmi sunuluyor. Bu hacim önceki nesilde sırası ile 475 ve 408 litre idi. Özellikle 4 çeker versiyondaki büyüme dikkat çekici.

Yeni Dacia Duster'ın direksiyonu değişmiş

Yeni Dacia Duster'ın direksiyonu değişmiş

Yeni Duster eski modeldeki hidrolik direksiyonu terk etmiş. Yeni elektrik destekli bir direksiyon kullanılarak direksiyonu çevirmek yüzde 35 kolaylaşmış. 

Yeni Dacia Duster'da 360 derece görüş var

Yeni Dacia Duster'da 360 derece görüş var

Vizyo paket ile birlikte sunulan 360 derece görüş sistemi sayesinde ön ve arka kameraların yanında yan kameralarla aracın etrafı kuşbaşı görüntülenebiliyor.

Yeni Dacia Duster'ın motor seçenekleri neler?

Yeni Dacia Duster'ın motor seçenekleri neler?

Yeni Dacia Duster’da geniş bir motor gamı bulunuyor. Baz seçenek 1.6 litrelik atmosferik-benzinli seçenek olacak. 115 beygirlik bu motor Türkiye’de sadece 4x2 olarak satılıyor.  Diğer benzinli motorsa 1.2 litrelik turbo ünite… Bu motor 125 beygir güce ve 205 Nm torka sahip. 

Yeni Dacia Duster'da hangi dizel motorlar sunuluyor?

Yeni Dacia Duster'da hangi dizel motorlar sunuluyor?

Dizel cephesindeyse tüm motorlar 1.5 litre hacminde. Baz seçenek 90 beygirlik versiyon. Bu seçenek sadece 4x2 ve manuel şanzımanla satılacak. 110 beygirlik versiyonunsa EDC şanzımanlı bir otomatik seçeneği olacak. Ayrıca istenirse yine aynı motorla donatılmış, 4x4 versiyon da alınabilecek. 

Yeni Dacia Duster 1.5 dizel EDC'yi test ediyoruz

Yeni Dacia Duster 1.5 dizel EDC'yi test ediyoruz

Test ettiğimiz EDC versiyon 4000 devirde 100 beygir güç, 1750 devirde 260 Nm tork çıkışına sahip. 6 kademeli, çift kavramalı otomatik şanzımanla birleştirilen bu seçenek fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11.9 saniyede tamamlıyor.

Yeni Dacia Duster EDC ne kadar yakıyor?

Yeni Dacia Duster EDC ne kadar yakıyor?

EDC şanzımanın olumlu etkisiyle araç şehir içi ve dışında yeterli ekonomiyi sunuyor. 5.7 litrelik test tüketim ortalamamız bunun kanıtı.

Yeni Dacia Duster'ın yalıtımı iyileşmiş

Yeni Dacia Duster'ın yalıtımı iyileşmiş

Dacia Duster yenilenirken yalıtıma da özel önem gösterilmiş. Kabin ve motor kaputunda, ses emen malzeme oranı yüzde 20’den 50’ye çıkmış. 0.35 mm kalınlığında bir ön cam kullanılmaya başlanmış. Bu sayede gerçekten iç mekan eskisine nazaran daha sessiz.  

Yeni Dacia Duster'ın yol tutuşu nasıl?

Yeni Dacia Duster'ın yol tutuşu nasıl?

Aracın yol tutuş dinamikleri ise eski modelin üzerinde. Gövde salınımları belirgin olsa da direksiyon daha hisli ve başarılı. ESP sistemi de tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor.

Yeni Dacia Duster alınır mı?

Yeni Dacia Duster alınır mı?

Dacia Duster, yenilenirken tüm eksikleri giderilmiş ve ortaya başarılı bir araç çıkmış. Araçta sunulan donanımların pek çoğunu bundan 2 yıl önce Dacia gibi bir markada hayal bile edemezdik. Fiyatı ise 120 bin TL bandında. Tüm otomobillerin fiyatı yükselirken Duster’ınkinin de yükselmesi kaçınılmazdı. Ancak keşke araca eklenen donanımlar için ekstra ücret talep edilmeseydi.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.