Dacia Duster EDC dizel-otomatik test sürüşü ve incelemesi

Fiyatıyla Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerinden birisi olan Dacia Duster, 2017 yılıyla birlikte Renault markasının son teknoloji otomatik şanzımanı EDC’ye kavuştu. Bugün sizler için bu modeli test ettik ve inceledik. YAZI: TULU DARICAN

06 Temmuz 2017, Perşembe 07:40
A A
Dacia markasının geçmişi neydi?

Dacia markasının geçmişi neydi?

Geçmişin sönük Romen markası Dacia, Renault bünyesine katıldıktan sonra büyük bir değişim gösterdi. Logan ailesi ile değişimi başlatan markanın en başarılısı ise SUV sınıfında mücadele veren Duster oldu. 2010 yılında yollara çıkan Dacia Duster, 2013 yılında makyajlanarak güncel görünüme kavuştu. Bu yılsa otomobil Renault markasının çift kavramalı otomatik şanzımanı EDC ile donatıldı. Ayrıca test aracımızdaki gibi ‘Blackshadow’ ismi verilen bir donanıma da sahip oldu.

Dacia Duster'ın ön tasarımı nasıl?

Dacia Duster'ın ön tasarımı nasıl?

Dacia Duster için güzel bir otomobil demek zor. Üretimi kolay ve maliyetsiz bir tasarım ortaya konmuş. Bu strateji ona güçlü bir görünüm sağlamış. Makyajla birlikte ön bölümdeki en büyük değişim radyatör ızgarası olmuş. Ayrıca farların da iç tasarımı elden geçirilmiş.

Dacia Duster'ın yan tasarımı nasıl?

Dacia Duster'ın yan tasarımı nasıl?

Yan tasarıma geçtiğimizde kabarık ön ve arka çamurluklar hemen öne çıkıyor. Diğer kısımlardaysa maliyeti düşük olsun diye daha düz çizgiler kullanılmış. Makyajla birlikte tavan rayı da modernize edilmiş ve üzerine model ismi yazılmış. İlk 2 donanımda siyah olan bu tavan rayı test otomobilimiz gibi ‘Blackshadow’ donanım seçildiğinde siyah ve krom bir yapıya kavuşuyor.

Dacia Duster'ın arka tasarımı nasıl?

Dacia Duster'ın arka tasarımı nasıl?

Arka tasarım, otomobilin en az etkileyen kısmı olarak nitelendirilebilir. Bu kısımda makyaj öncesi versiyondan farklı bir öğe bulmak için çok iyi gözlere sahip olmak gerekiyor. Egzoz çıkışında krom kaplama kullanılmaya başlanmış. Stopların iç tasarımındaysa küçük değişiklikler yapılmış.

Dacia Duster'ın iç mekanı nasıl?

Dacia Duster'ın iç mekanı nasıl?

Dacia Duster, 2013’te makyajlanırken iç mekanda çok sayıda önemli değişiklik yapılmış. Malzeme kalitesi bir kademe artmış. En azından eskisi gibi hissettirmiyor. Eskiden orta konsolda olan cam kumandaları kapı kollarına alınmış. ‘Blackshadow’ donanımla birlikte arka camların da elektrikli olduğunu belirtelim. Ancak sadece sürücü camında tek dokunuşta açılma ve kapanma fonksiyonu var.

Otomobilin orta konsolunun en üstünde kapaksız biz göz bulunuyor. Daha alta dairesel havalandırma ızgaraları konumlanmış. MediaNav ekranı, tam ortaya yerleştirilmiş. Onun altı ise klima kumandalarına ayrılmış.

MediaNAV nasıl bir sistem?

MediaNAV nasıl bir sistem?

7 inçlik MediaNAV sistemi Renault ailesindeki en alt seviye dokunmatik multimedya ekranı olma özelliğini taşıyor. Temel işlevlerle donatılan bu ekranın dokunma hissi başarılı. İsteklerinizi ise makul bir sürede gerçekleştiriyor. Fakat ekranın konumu, onla ilgilendiğinizde gözünüzü yoldan ayırmanıza sebep oluyor.

Dacia Duster'ın içi geniş mi?

Dacia Duster'ın içi geniş mi?

Aracın önde sunduğu diz mesafesi yeterli. Arkadaysa sınıf standartlarında bir alan var. Aracın üretildiği platformun ismi uzatılmış Nissan B platformu. Bu sayede 475 litrelik bir bagaj hacmi sunmayı başarıyor.

Dacia Duster, Türkiye’de 1.6 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motorlarla satılıyor. Test aracımızda K9K kısa kodlu 1.5 litrelik motorun en güçlü versiyonu görev yapıyordu. Bu motor 4000 devirde 110 beygir güç, 1750 devirdeyse 240 Nm tork üretiyor.

Dacia Duster EDC'nin performansı nasıl?

Dacia Duster EDC'nin performansı nasıl?

Yıllardır görev yapan bu motoru farklı kılansa kombine edildiği şanzıman. Çift kavramalı, otomatik şanzıman EDC ile ilk kez kombine edilen Duster’ın alt devirlerden itibaren performansını beğendim. Duster EDC, fabrika verilerine göre 0’dan saatte 100 km hıza 11.9 saniyede ulaşıyor.

Dacia Duster EDC'nin yakıt tüketimi nedir?

Dacia Duster EDC'nin yakıt tüketimi nedir?

1.5 dCi motorun zaten ekonomik olduğunu biliyoruz. Fabrika verilerinde manuel şanzımanlı versiyondan daha az tükettiği iddia edilse de EDC şanzıman, az da olsa yakıt tüketimini yükseltiyor. Testim sonucu yakaladığım tüketim ortalaması 6.4 litreydi.

Dacia Duster'ın konforu ve yol tutuşu nasıl?

Dacia Duster'ın konforu ve yol tutuşu nasıl?

Duster’ın süspansiyonları orta sertliğe sahip. Bu sayede her darbeleri başarıyla emiyor. Özellikle ülkemiz yollarında beklediğinizden daha fazla konforlu olacağını garanti edebilirim. Virajlarda bir miktar yana yatan aracın direksiyonu ise hissiz. Neyse ki Avrupa birliği mevzuatı sayesinde artık tüm Duster modellerinde ESP sistemi standart olarak sunuluyor.

Sonuç

Sonuç

Özetle, Duster dizel motoru ve EDC birlikteliğiyle dizel-otomatik en uygun fiyatlı SUV olmayı başarmış. Maliyet kaygısı sebebiyle basit ve fonksiyonel tasarlanan otomobil bu sayede dayanıklılık konusunda da iddialı. Sadece ‘Blackshadow’ donanımın sadece EDC şanzımanlı versiyonlarda bulunması biraz garip.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.