Daha az kalori almanın en etkili yolları

Diyet yapıyor ama bir türlü istediğiniz kiloya ulaşamıyorsanız, yanlış giden bir şeyler var demektir. Gün içinde farkında olmadan fazla kalori alıyor olabilirsiniz. Daha az kalori almak için daha az yemek yemek şart. Ancak bazı küçük detaylar, yediğiniz yemeğin kalorisini ciddi oranda artırabiliyor. İşte daha az kalori almanın en etkili yolları...

13 Ekim 2021, Çarşamba 11:26 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
SOS TÜKETMEYİ AZALTIN YA DA TAMAMEN BIRAKIN

SOS TÜKETMEYİ AZALTIN YA DA TAMAMEN BIRAKIN

Yemeklerimizi daha da tatlandırmak için soslar iyi birer yardımcı olabiliyor. Ancak sandığınız kadar masum değiller. Birçok sos yüksek kalorilere sahip ve bu nedenle salata bile yeseniz, farkında olmadan çok fazla kalori alırsınız.

Hele ki hazır gıda tüketip kendinizi biraz şımartmak isterseniz, soslardan uzak durmalısınız.

HANGİ SOS KAÇ KALORİ?

HANGİ SOS KAÇ KALORİ?

25 gramlı 1 porsiyon sosun kalori değerleri şu şekilde:

Mayonez: 98 Kalori

Hardal: 67 gr Kalori

Ketçap: 28 Kalori

Barbekü sos: 32,5 Kalori

Ranch sos: 87,5 Kalori

YEMEKLERİN YANINDA İÇTİKLERİNİZE DE DİKKAT EDİN

YEMEKLERİN YANINDA İÇTİKLERİNİZE DE DİKKAT EDİN

İçecekler kolay tüketildiği için bize sanki hiç kalori aldırmıyormış gibi hissettirebilir. Oysa ki bazı içeceklerde en az ana öğün kadar kalori var. Sağlıklı bir yemek tüketsek bile yanında içeceğimiz meyve suyu, gazlı içecekler, kremalı kahve ve limonata, o öğünün kalorisini daha da artıracaktır. Bu da farkında olmadan size kilo aldıracaktır.

Bu haber ilginizi çekebilir: Farkında olmadan kalori yakmanın yolları

YEMEKLERİN YANINDA NE İÇİLMELİ?

YEMEKLERİN YANINDA NE İÇİLMELİ?

Eğer yemeklerin yanında size kalori aldırmayacak içecekler tüketmek istiyorsanız, şu içecekler size göre:

Su

Bitki çayları

Sade kahve

Maden suyu

Bu haber ilginizi çekebilir: Sonbaharda zayıflatan 6 besin

YETERİ KADAR SU TÜKETİN

YETERİ KADAR SU TÜKETİN

Beynimizdeki aç olduğumuzu hissettiren alan ve susuz kaldığımızı hissettiren alan aynıdır. Bu nedenle kendimizi aç hissettiğimiz bazı zamanlarda, aslında susuz kalmış olmamız mümkün.

Kendimizi aç hissettiğimiz zaman önce biraz su içmeli ve beklemeliyiz. Açlık hissi hala devam ediyorsa, acıkmışızdır. Bu şekilde gerçekten aç olup olmadığınızı anlayabilir ve kalori alımınızı azaltabilirsiniz.

PSİKOLOJİK AÇLIĞI AYIRT EDİN

PSİKOLOJİK AÇLIĞI AYIRT EDİN

Canınızın çektiği yiyeceklerden uzak durmanız sizi psikolojik olarak yıpratabilir. Bu yiyecekleri az miktarda ve kontrollü tüketerek psikolojik açlığınızı bastırabilirsiniz.

Ancak sonrasında diyetinize ve egzersizinize devam etmelisiniz.

Bu haber ilginizi çekebilir: Haftada kaç kez spor yapılmalı?

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sonbaharda kilo almamak için yapmanız gereken 8 şey