Daha enerjik olmanızı sağlayacak 6 yöntem

Bu uykusuz , aşırı gerilmiş, yüksek hızlı dünyada, bitkin ve düşük enerjili hissetmek yaygındır. Yorgun hissettiğinizde bir enerji içeceği veya üçüncü bir fincan kahve içme eğiliminiz olabilir, ancak enerji artışı elde etmenin başka, hem de daha iyi yolları da vardır ve bunların hepsi aynı zamanda başka sağlık ve zindelik faydaları da sunar.

29 Haziran 2021, Salı 11:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Bu uykusuz, aşırı stresli, yüksek hızlı dünyada, bitkin ve düşük enerjili hissetmek yaygındır. 

Yorgun hissettiğinizde bir enerji içeceği veya üçüncü bir fincan çay, kahve içme eğiliminiz olabilir, ancak enerji artışı elde etmenin başka, doğal yolları da vardır ve bunların hepsi enerjik olmanızın yanı sıra sağlığınıza faydalı birçok farklı avantaj sağlar.

İşte hem anında hem de uzun vadede daha enerjik hissetmenize yardımcı olabilecek 6 önemli kural.

Egzersiz için her fırsatı değerlendirin

Egzersiz için her fırsatı değerlendirin

Yorgun hissettiğinizde egzersiz yapmak aklınızdaki son şey olabilir, ancak spor ayakkabılarınızı bağlayıp kapıdan çıktığınızda, muhtemelen bir kaç saniye içerisinde daha uyanık ve zinde hissedeceksiniz.

Araştırmalar , insanların fiziksel aktivite miktarının, kendilerini ne sıklıkla enerjik hissettikleri ile doğrudan ilişkili olduğunu göstermektedir.

Egzersizin sağlığa yararının maksimum seviyede olabilmesi için ABD Sağlık ve İnsan Hizmetleri Departmanı (HHS), yetişkinlerin her hafta en az 150 ila 300 dakika orta yoğunlukta egzersiz, 75 ila 150 dakika şiddetli yoğunlukta aerobik fiziksel aktivite veya eşdeğer bir aktivite kombinasyonu yapmasını önerir.

10 dakika şekerlemenin etkisini keşfedin

10 dakika şekerlemenin etkisini keşfedin

Enerjinizin düşük olması muhtemelen daha fazla uykuya ihtiyacınız olduğunun bir işaretidir . Uyku alışkanlıklarınızı bir gecede değiştiremeseniz de gün içinde dinlenmek için zaman bulmak enerji seviyeniz için harikalar yaratabilir.

Araştırmalar, 10 dakikalık bir şekerlemenin bile , uzun bir şekerlemeden veya bir gece uykusundan sonra uyanmaktan yaşayabileceğiniz sersemlik hissine yol açmadan enerji ve bilişsel performansı artırmak için yeterli olduğunu gösteriyor.

Bir çalışma , şekerlemenin sözel hafızayı, motor becerileri ve algısal öğrenmeyi artırmada kafeinden bile daha etkili olduğunu buldu.


Daha fazla su için

Daha fazla su için

Araştırmalar, hafif dehidrasyonun byorgunluğu ve olumsuz ruh halini artırabileceğini ve konsantre olmayı zorlaştırabileceğini gösteriyor.

Her gün ne kadar suya ihtiyacınız olduğu, yaşınız, kilonuz, ne kadar aktif olduğunuz ve yaşadığınız iklim gibi birçok faktöre bağlı olsa da, Tıp Enstitüsü kadınların tüm içeceklerden ortalama 2,7 litre su tüketmesini önermektedir. erkekler her gün ortalama 3,7 litre tüketmelidir.

Genel bir kural olarak, su alımınızın çoğu şekersiz içeceklerden gelmelidir; yaklaşık %20'si yediğiniz yiyeceklerden gelebilir.

Vitamin seviyelerinizi ihmal etmeyin

Vitamin seviyelerinizi ihmal etmeyin

Kendinizi sürekli yorgun veya düşük enerjili hissediyorsanız , diyetiniz enerjik hissetmenin anahtarı olan bazı besinlerde eksik olabilir. 

D vitamini , B12 vitamini ve demir yaygın düşük enerjili kişilerde eksiktir. Bu besinlerden besin kaynakları veya takviyeler yoluyla yeterince aldığınızdan emin olun. Neye odaklanacağınızdan emin değilseniz, doktora giderek vitamin değerlerinizi ölçtürün ve gerçekten neye ihtiyacınız olduğunu en ideal şekilde belirleyin. Dönem dönem vitamin seviyenizi ölçtürmeyi ihmal etmeyin

Şekerden Kaçının

Şekerden Kaçının

Bir desteğe ihtiyacınız olduğunda şekerli bir atıştırmalık yemek, hızlı bir çözüm gibi görünebilir, ancak enerji kısa ömürlü olacaktır. 

Bir çalışmada, araştırmacılar, insanların şekerli bir atıştırmalıktan hemen sonra biraz daha enerjik hissettiklerini, ancak bir saat içinde yorgunluklarının arttığını buldular.

Tatlı ve şekerin her türlüsü enerji kapasitenizi sinsince sömürür.

Kendi başınıza kaldığınız vakitleri arttırın

Kendi başınıza kaldığınız vakitleri arttırın

Araştırmalar, gruplar halinde sosyalleşmek için zaman harcamak, o anda kendinizi mutlu hissetmenizi sağlayabilir, ancak dışadönük faaliyetlerin gerçeklerden sonra yorgunluğa neden olması muhtemeldir .

Bu, hayatınızdaki ilişkilere öncelik vermemeniz gerektiği anlamına gelmez. Ancak sıfırlamaya ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, biraz yalnız kalmak en iyisi olabilir. 

Sadece rahatlamak için kendinize 20 ila 30 dakika ayırdığınız günlük bir ritüel oluşturmayı düşünün. 

Bir kitap alın, müzik dinleyin, meditasyon yapın, bir fincan çay için veya yeni bir yoga pozu deneyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Rambutan yemenin sağlığa 13 faydası