Daha fazla kalça çalışmak için 7 neden

Bir antrenman gününde en fazla nereniz için çalışıyorsunuz? Muhtemelen karın bölgesi. Kalçanıza ise sırf daha seksi bir görünüm için çalışıyorsunuz. Ancak kalça kısmı vücudu bir arada tutan ana unsur desek yanlış olmaz. Daha fazla kalça çalışmak sizi çok daha sağlık bir beden sahibi yapar. Antrenman programınıza daha fazla kalça günü eklemek için 7 neden sıraladık.

27 Mart 2021, Cumartesi 10:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Daha güçlü kalça, daha güçlü sırt demek

Daha güçlü kalça, daha güçlü sırt demek

Sırtını koruyanın ne olduğunu biliyor musun? Sırtını koruyan iki şey karın kasların ve kalçaların. Vücudunda bulunan tüm kaslar birlikte çalışıyorlar. Sadece tek bir kasını geliştirememenin nedeni de bu. En fazla birlikte çalışan üç bölgen ise karnın, kalçaların ve belin. Squat gibi kalçalarını hedef alan hareketler, karın kaslarının da çalışmasını gerektiriyor. Böylelikle kalçalarının yanı sıra merkez bölgeni de kuvvetlendirmiş oluyorsun. Her iki bölgenin de güçlendirilmesi ise sırtını koruma altına alman anlamına geliyor.

Kalçalar yalan söylemez

Kalçalar yalan söylemez

Vücuttaki tüm kasların birlikte çalıştığı gerçeğine geri dönecek olursak, güçlü kalçalara sahip olmanın, yürümede, zıplamada, koşmada, squat yapmada ve birçok şeyde kullandığın kalça fleksörleri, kalça ekstansör kasları ve psoas kası için de yararlı olacağını unutmamalısın. Kalçalarına esneklik ve güç kazandırmak için, squat derinliğine ve sumo squat gibi hareketlere dikkat etmen gerek.

Günlük hayatın için şart

Günlük hayatın için şart

Yürüyüşten bisiklete binmeye, hatta merdiven çıkmaya kadar birçok harekette, senin de farkında olduğun gibi kalçalarının devreye girmesi şart. Günlük aktivitelerde olduğu kadar, her antrenmanını daha güvenli bir şekilde yapabilmek için güçlü kalçalara sahip olmak şart. 

Sağlıklı dizler

Sağlıklı dizler

Kalça kaslarına odaklanman, dizlerinin etrafını saran ve dizlerini destekleyen quad, ACL ve VMO kasları için de iyi olacak. Güçlü kalçalar, güçlü dizler demektir. Güçlü kalça kaslarına sahip olmadan, dizlerinin doğru pozisyonda olmasını gerektiren hareketleri de güvenli bir şekilde yapabilmen mümkün değil. Bu da seni sakatlık riskiyle karşı karşıya bırakır.

Güç için

Güç için

Kadınların kalçaları ( ve de bacakları ile iç uylukları) erkeklere kıyasla daha güçlü olduğu için, güç kaynağımız açısından kalçalarımızı bir numaralı silahımız olarak görebiliriz. Genellikle uyluklarımızın ve kalçalarımızın daha şekilli ve daha ince olmasını isteriz. Fakat bu bizim gücümüz. Aklına alt gövdemizle yaptığımız tüm aktiviteleri getir. Muhtemelen bir zombiyi biseps kaslarımızla yenemeyiz. Bebek yapmaktan dağlarda yürümeye kadar birçok şeyi alt gövdemizle yapıyoruz. Çelimsiz bir alt gövdeyle de değil. Şekilli kalçalar harikadır. Fakat tüm mesele daha güçlü olmak için çalışmaktan ibaret. Çünkü bu bizi daha güçlü hissettirir.

Düz bir karın güçlü kalçayla mümkündür

Düz bir karın güçlü kalçayla mümkündür

Sağlam ve sıkı bir karın sakatlanmayı engeller. Özellikle ağırlıkla yaptığınız squat hareketleri sırasında karnınız vücudunuzu stabilize etmek için devreye girer. Bu en çok çapraz ve rektus karın kaslarını çalıştırarak daha güçlü ve düz bir karna sahip olmanıza yardımcı olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Şans onlardan yana: Erkekler neden daha hızlı zayıflıyor?