Daha genç görünmenizi sağlayacak beslenme tüyoları

Vücut saatinizi tersine mi çevirmek istiyorsunuz? Buzdolabınızdaki yiyeceklere çekidüzen vererek ve biraz balık stoklayarak bunu yapmanız mümkün görünüyor. Yapılan bir araştırmaya göre peyniri kesmek ve yağlı balıklar tüketmek, yaşlanmanın belirtilerinden biri olan saç kaybını önlüyor. Ancak yediklerinizde yapacağınız değişikliklerin yaşlanmanın belirtilerini geciktirdiğinin tek kanıtı bu değil. Şimdi pahalı kozmetikleri ya da estetik operasyonları unutun! Yiyecekler daha genç görünmenin yolu olabilir. İşte daha genç görünmenizi sağlayacak yiyecek tüyoları. /ÖZEL

19 Ekim 2021, Salı 11:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DAHA İYİ GÖREBİLMEK İÇİN BUNLARI TÜKETİN

DAHA İYİ GÖREBİLMEK İÇİN BUNLARI TÜKETİN

'Gözler kalbin aynasıdır' derler. Biz yaşlandıkça, gözlerimiz de yaşlanır. Görme yetimiz,

Gözlerimiz ruhumuza açılan pencerelerdir ve o ruh yaşlandıkça onlar da yaşlanır. Görme yetimiz, kaslarımızın zayıflamasıyla birlikte kötüleşir.

Yumurta, göz kuruluğundan korunmaya yardımcı olabilir ve göz sağlığını geliştiren A vitamini içerir.

Göz sağlığını artıran ve E vitamini içeren Antep fıstığı, badem ve ceviz tüketmek de fayda sağlayacaktır.

Portakal ve çilek gibi C vitamini açısından zengin meyveler katarakt ve sarı nokta hastalığı riskini azaltabilir.

Lahana, ıspanak ve diğer yapraklı yeşillikler, önemli pigmentlerle doludur ve gözlerin bozulmasını yavaşlatır.

SAÇ BEYAZLAMASINI YAVAŞLATAMAK İÇİN TÜKETİLMESİ GEREKEN BESİNLER

SAÇ BEYAZLAMASINI YAVAŞLATAMAK İÇİN TÜKETİLMESİ GEREKEN BESİNLER

Saç beyazlaması elbette bir gün başımıza gelecek. Ancak saçlarınızı boyatmaya gerek duymadan önce bazı sağlıklı yiyeceklerle saçlarınızın beyazlamasını yavaşlatabilirsiniz.

Mandalina, kolajen geliştirmeye ve yeni saçlar üretmeye yardımcı olan iyi bir C vitamini kaynağıdır.

Lahana turşusu gibi fermente gıdalar probiyotik açısından zengindir. Probiyotik eksikliği, saçların renginde ve gücünde değişikliklere neden olabilir.

Bitter çikolata, demir ve bakır açısından iyi bir kaynak olduğu için saç beyazlamasını durdurmaya yardımcı olabilir.

AĞRI VE SIZILARI DİNDİRMEK İÇİN TÜKETİLMESİ GEREKEN GIDALAR

AĞRI VE SIZILARI DİNDİRMEK İÇİN TÜKETİLMESİ GEREKEN GIDALAR

Yaşlılıkta ağrı ve sızıların arttığını görmüşsünüzdür. Ağrı ve sızılar, genellikle bölgesel iltihaplanmalar sonucu oluşur. Kafein ve tatlandırıcılar ise bu durumu kötüleştirir.

Domates, patates ve patlıcan gibi besinler ağrıları dindirebilir.

Artrit için ise uskumru ve somon gibi yağlı balıkları yemeyi ve yumurta gibi omega-3 açısından zengin besinler tüketmelisiniz.

Zencefil iltihap önleme özelliğine sahipken, yaban mersini ve çilek ağrıyı yatıştırabilir.

Antioksidan ve antienflamatuar olan bitkileri de unutmayın. Bu bitkiler, hücreleri, eklemleri, kasları, damarları ve organları güçlendirebilir. Yemeklerinize maydanoz, kişniş ve dereotu ekleyebilirsiniz.

Yaşlanma ve genetiğimiz saçların dökülmesine neden olabilir. Ancak saç dökülmesini yavaşlatmanın yolları var.

Japon bilim insanları, peynir ve etin saçları incelttiğini ve büyümesini yavaşlattığını buldular.

Bunu yerine protein ve B vitamini kaynağı ton balığı, uskumru ve ringa balığı gibi yağlı balıklar tüketmeniz cilt, saç ve tırnak sağlığı için gerekli olan biotin almanızı sağlayacaktır.

Akdeniz diyeti, saç dökülmesini engellemek için iyi bir seçenek olabilir.

Kuru ve mat saçlara karşı da korumaya yardımcı olan beta-karoten içeren yiyecekler tüketebilirsiniz. Tatlı patates, mango, lahana ve kayısı bunun için idealdir.

KİLO VERDİREN BESİNLER

KİLO VERDİREN BESİNLER

Yaşlanmayla birlikte göbek çevreniz de genişleyebilir. Kilo vermenin basit yollarından biri, rafine ya da gizli şeker içeren gıdaları, tuzu ve yağlı işlenmiş gıdaları kesmektir. Hemen hemen tüm paketli gıdalar işlenmiş gıda sayılır.

Öğle yemeğinde salata, kahvaltıda yeşil meyve gibi yemeğinizin yüzde 40'nı çiğ olarak tüketmeye çalışın. Böylece yağ ve tatlandırıcılar olmadan daha fazla meyve ve sebze tüketebilirsiniz.

Vücudunuza sindirmek için vakit sağlamak açısından ağır karbonhidratları ve tatlıları saat 16'dan önce tüketmeye çalışın.

Kilo vermek için gece uykunuzu ihmal etmeyin.

CANSIZ CİLT VE KIRIŞIKLIKLAR İÇİN...

CANSIZ CİLT VE KIRIŞIKLIKLAR İÇİN...

Kırışıklıkları önlemenin en iyi yollarından biri yediklerinize dikkat etmektir. Hidrasyon çok önemlidir, bu nedenle bol su içtiğinizden ve omega-3, 6 ve 9 yağ asitlerini aldığınızdan emin olun. Bunun için somon, ceviz, Hindistan cevizi yağı ve avokado iyi bir kaynak olabilir.

Ispanak ve lahana gibi lifli yeşil sebzeler cildi nemli tutmaya yardımcı olur.

Cildinizi onarmak için aminoasit almanız önemli. Et, balık, bazı tahıllar ve kuruyemişlerde aminoasit bulabilirsiniz.

İşlenmiş et, alkol ve cips gibi yüksek sıcaklıkta yağda pişirilmiş yiyecekleri azaltın. Bunlar kırışıklıkları artıran dehidrasyona neden olabilir.

Kaynak: The Sun

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kayısı çekirdeği yağının ciltteki mucizesi