Daha rahat oruç tutmak için 4 ipucu

Beslenme ve Diyet Uzmanı Sabiha Keskin daha rahat oruç tutmanın yollarından bahsetti... HAZIRLAYAN: Özgür Gökmen Çelenk

17 Nisan 2021, Cumartesi 15:03 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
KAN ŞEKERİNİZ DÜŞMESİN

KAN ŞEKERİNİZ DÜŞMESİN


 Ramazan ayında en çok ortaya çıkan sorunlardan kan şekeri düşüklüğüne karşı doğru karbonhidrat tercihi çok önemli. Kan şekerini ani yükseltip sonra hızla düşüren beyaz undan yapılmış karbonhidratlar yerine tam taneli tahılları tercih edin. Örneğin tam buğday, yulaf ve çavdar iyi seçimlerdir. 


HOŞAF YERİNE AYRAN

HOŞAF YERİNE AYRAN


Ramazan ayında pek çok kişinin şikayet ettiği kilo alımının önüne geçebilmek için kendinizi daha enerjik hissettiğiniz saatlerde yürüyüş yapın. Kilo kontrolü için sıvı tüketimi de çok önemli. Sahur hazırlığı sırasında yemeğe başlamadan önce 1-2 bardak su için, 1 porsiyon meyve yiyin. Meyve suları ve şekerli hoşaf gibi besinleri kan şekerini hızla yükselttiği için önermiyoruz. Bunun yerine kefir, ayran, ıhlamur gibi bitki çayları tüketebilirsiniz. 


PROBİYOTİKLERİ İHMAL ETMEYİN

PROBİYOTİKLERİ İHMAL ETMEYİN


 Ramazan’da pide-pilav gibi yiyeceklerin tüketiminin artması ve hareketin azalmasına bağlı olarak kabızlık ortaya çıkabiliyor. Bu sorunun önüne geçebilmek için posa tüketimini artırın. Kuru kayısı, kuru erik veya armut, elma, portakal gibi taze meyveler posadan oldukça zengindir. Bağırsak sağlığınız için probiyotikten zengin ayran, kefir gibi içecekleri sahur menünüze ekleyin. 


HER AKŞAM TATLI TÜKETMEYİN

HER AKŞAM TATLI TÜKETMEYİN


Ramazan’da çok sık olmamak kaydıyla ve küçük porsiyonlar halinde tatlı tüketebilirsiniz. Örneğin güllaç, kabak ve ayva tatlısı veya sütlü tatlılar tercih edebilirsiniz. Fakat tatlıyı her akşam değil, haftada 1-2 kez küçük porsiyonlar haline yiyin.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Her gün kırmızı soğan suyu içerseniz ne olur?