Daha sağlıklı atıştırmanın 9 püf noktası

Atıştırmadan durmak zor biliyoruz. Zaten uzmanlar da bizi öğün aralarını boş bırakmamamız gerektiği konusunda uyarıyorlar. Peki bu atıştırmaların bize sağlık açısından zara ve fazla kilolar olarak dönmemesini nasıl sağlayabiliriz? İşte önemli 9 püf noktası...

12 Nisan 2018, Perşembe 16:33
A A
Yavaş atıştırın

Yavaş atıştırın

Atıştırma sürecini mutlaka mümkün olduğu kadar uzatın. Her bir lokmanın tadına varın. Atıştırırken televizyon, telefon, sohbet gibi şeylerin dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin. Bu farkında olmadan hızlı yemenize sebep olur. 

Doğru saatte atıştırın

Doğru saatte atıştırın

Atıştırma için en doğru zaman öğlen 12 ile akşam üzeri 5 saatleri arası olarak kabul ediliyor. Bu hem atıştırmanızın sürekli olmasına engel olacak hem de daha sağlıklı şeyler yiyebilmenize olanak tanıyacak. Üstelik bu saatlerden sonraki atıştırmalıklarınız size kilo olarak dönecek besinlerden seçilme ihtimali çok daha yüksek. 

Kızarmış yerine fırınlanmış tercih edin

Kızarmış yerine fırınlanmış tercih edin

Seçtiğiniz atıştırmalık meyve ve sebze gibi sağlıklı yiyeceklerden olsa da zararlı olabilir. Bunun önüne geçmek için yediğiniz şeyin asla kızarmış olmamasına dikkat edin. Fırınlanmış ürünler vücudunuz için çok daha sağlıklı olacaktır. 

Masada atıştırmayın

Masada atıştırmayın

Çalışma masanızda bir şeylerle uğraşırken atıştırdığınızda dikkatiniz yaptığınız işte olacağı için ölçüyü kaçırma ihtimaliniz oldukça yüksek. 

Sağlıklı alternatifleri tercih edin

Sağlıklı alternatifleri tercih edin

İş yerinde mola verdiğinizde çalışma arkadaşlarınız kahvenin yanında çikolata, çayın yanında kurabiye yiyor olabilirler. Siz böyle durumlarda meyve gibi sağlıklı alternatifler tercih edin. 

Daha çok süt ürünü ve lifli gıda tüketin

Daha çok süt ürünü ve lifli gıda tüketin

Özellikle de sürekli olarak hareketsiz kaldığınız bir işte çalışıyorsanız... Lifli gıdalar ve süt ürünleri hareketsiz kalan bağırsaklarınızın çalışmasına yardımcı olacaktır. 

Kepek tüketin

Kepek tüketin

Günde 30 gramı geçmemek koşuluyla kepek tüketin. Hem doygunluk hissi verecek hem de kanınızdaki kolesterol seviyesinin düşmesine yardımcı olacaktır. 

Kalorilerinizi içeceklerden almayın

Kalorilerinizi içeceklerden almayın

Şekerli ve yüksek kalorili içecekler size tokluk hissi yaşatmadıkları gibi günlük kalori miktarınızı tek seferinde aşmanıza sebep olacaklar. 

Atıştırmalıklarınızı evde kendiniz hazırlayın

Atıştırmalıklarınızı evde kendiniz hazırlayın

Dışarıda hazırlanan yiyeceklerin içeriklerini ve kalorisini bilmediğiniz için herhangi bir sağlıksız seçim yapma ihtimaliniz çok yüksek. Evde hem lezzetli hem de içinde ne olduğunu bildiğiniz atıştırmalıklar hazırlamak sizi bu durumdan korur. Üstelik elma, havuç dilimi gibi basit şeyler olacağından vaktinizden de çalmaz. 

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.