Detoksla 1 haftada 3 kilo verin

Diyetisyen Ferin batman 1 haftada 3 kilo verdiren detoks programı hazırladı. Bu program yaz günlerinde fazla kilolarından çabuk kurtulmak isteyenler için ideal...

08 Temmuz 2019, Pazartesi 12:24
A A
BAŞLAMADAN ÖNCE...

BAŞLAMADAN ÖNCE...

Detoks zayıflama programlarına başlamadan önce ve sağlıklı bir yeme düzenine geçişte ilk basamak olabilir. Kısa süreli programlar olduğu için vücudun uzun süreli maruz kaldığı toksinlerin hepsini yok etmez. Ancak devamlı dışarıda beslenenler, mevsime bağlı yorgunluk, halsizlik şikayeti olanlar, sık seyahat edenler, kilo vermede zorluk yaşayanlar, sindirim problemleri olanlar detoks uygulamalı. Son 3-4 kilosunu vermek isteyenler detoks programlarını zayıflama diyetlerine dahil edebilir. Detoks programları ayda 1 kez en fazla 1 hafta süreli uygulanmalı.

PAZARTESİ-SALI

PAZARTESİ-SALI

KAHVALTI

● 1 kutu probiyotik yoğurt + 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi + 1 kivi veya 1 dilim ananas + tarçın (malzemeleri karıştırıp yiyin).

ARA

● 1 fincan yeşil çay,

● 10 adet çiğ badem ya da fındık.

ÖĞLE

● 500 ml su,

● 2 adet grisini,

● Avokadolu gökkuşağı salata (3-4 dilim olgun avokado, 2 kaşık lor peyniri, 1 dilim ananas, 3 adet chery domates, 4-5 yaprak bebek ıspanak, 10-12 dal nane-maydanoz, 1 tam ceviz, 2-3 yaprak mor lahana ile hazırlayın. Birer tatlı kaşığı balzamik sirke, elma sirkesi ve 1 çorba kaşığı limon ekleyin.

ARA

● 200 ml su,

● 1 fincan yeşil çay,

● 1 kutu probiyotik yoğurt,

● 1 havuç.

AKŞAM

● 500 ml su,

● 6 kaşık kinoalı kısır (kinoa bulamıyorsanız ince bulgur da olur.)

● Yeşillik.

ARA ÖĞÜN

● 1 dilim ananas,

● 1 fincan beyaz çay.

ÇARŞAMBA-PERŞEMBE-CUMA

ÇARŞAMBA-PERŞEMBE-CUMA

KAHVALTI

● Yeşil smoothie (200 ml). (1 çay bardağı portakal suyu, 1 fincan dolusu ıspanak, 5 adet taze nane, 2 dilim ananas, 3 kaşık light yoğurt veya 1 su bardağı badem sütü, 1 çay kaşığı toz zencefil, 2 dilim zencefil blenderdan geçirilir)

ARA

● 10 adet çiğ badem,

● Yeşil çay.

ÖĞLE

● Barbunyalı salata (1 bardak haşlanmış brokoli, yarım demet maydanoz, yarım demet nane, 3 yemek kaşığı haşlanmış barbunya, 2 adet taze kırmızı biber ile hazırlayın. Sos için yarım kahve fincanı limon suyu, 1 çorba kaşığı elma sirkesi, 3 tatlı kaşığı yoğurt ve 1 tatlı kaşığı sıvı yağı karıştırın)

ARA

● 1 elma veya 1 armut,

● 20-25 adet kabak çekirdeği.

AKŞAM

●1 kase detoks çorbası (1 domates, 1 kase lahana, 2 adet taze kırmızı biber, sarımsak, soğan, yarım demet maydanoz, yarım demet dereotu, 1 patates, 2 yemek kaşığı bulgur, 3 bardak su, 1 yemek kaşığı zeytinyağını bir tencerede kaynatın. Piştikten sonra blendırdan geçirebilirsiniz. Malzemeler 3 kişiliktir)

● 4 kaşık az yağlı yoğurt,

● 2 adet etimek.

ARA ÖĞÜN

●1 dilim ananas.

KAHVALTI

●1 su bardağı laktozsuz süt,

● 1 adet kuru kayısı,

● 1 dilim tam tahıllı ekmek,

● 1 haşlanmış yumurta,

● Domates, salatalık, maydanoz, biber, dereotu.

ÖĞLE

● Karalahanalı sıcak salata (MALZEMELER: 1 demet karalahana, 1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 2 diş ezilmiş sarımsak, 1 çay kaşığı pul biber, 1 yemek kaşığı elma sirkesi, 2 yemek kaşığı rendelenmiş peynir.

HAZIRLANIŞI: Zeytinyağında sarımsak ve pul biber sotelenir. Karalahana yaprakları doğranıp karışıma eklenir. Karıştırarak biraz pişirdikten sonra 1 çay bardağı su eklenir. 3 dakika daha pişirilir. Ocaktan aldıktan sonra haşlanmış kuru fasulyeler ve elma sirkesi eklenir. Karıştırılır. Üzerine rendelenmiş peynir ilave edilir. Malzemeler 2 kişiliktir)

● 3 kaşık az yağlı yoğurt.

ARA

● 10 adet çiğ badem,

● 1 fincan mate çayı,

2 SAAT SONRA

● 1 su bardağı bol dereotu ve naneli az yağlı yoğurt,

AKŞAM

● Izgara balık

● Roka salatası (1 tatlı kaşığı zeytinyağı yerine ezdiğiniz yarım avokadoya limon sıkarak sos hazırlayabilirsiniz),

● 1-2 ince dilim esmer ekmek.

ARA

● 1 porsiyon meyve.

DİKKAT!

DİKKAT!

Kan sulandırıcı ilaç kullananlar, reaktif hipoglisemi ve şeker hastaları, gebeler, emzikliler, kanser hastaları, çok zayıf - aşırı kilolu kişiler, uzun süreli hastalığı olanlar, çocuk ve ergenler bu diyetleri uygulamamalı.

NOT

NOT

Bu diyeti uygularken günde en az 2- 2,5 litre su için. Suyunuza limon, tarçın ekleyebilirsiniz.


Hazırlayan: Özgür Gökmen Çelenk / POSTA

Sıradaki haber yükleniyor...