Dev Florence Asteroidi Dünya'yı teğet geçecek

Florence Asteroidi, 1 Eylül’de Dünya’nın 7 milyon kilometre yakınından geçecek. Gökbilimciler, büyük bir asteroidin güvenli geçiş yapacağını söyledi

18 Ağustos 2017, Cuma 13:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nden (NASA) internet sitesinde asteroidin geçişini temsil eden bir GIF imajı yayınladı.

DÜNYA'YA YAKLAŞAN EN BÜYÜK ASTEROİD

NASA’nın Dünya’ya Yakın Gökcisimleri Araştırma Merkezi (CNEOS) yöneticisi Paul Chodas, daha önce Dünya’ya daha yakın geçiş yapan asteroidler gözlendiğini ancak Florence’ın boyutları itibarıyla bugüne dek Dünya’ya bu denli yaklaşabilen en büyük asteroid olacağını ifade etti.

Florence’ın Güneybalığı, Oğlak, Kova ve Yunus takımyıldızları boyunca yapacağı geçiş, ağustos ve eylül ayları boyunca Dünya’dan küçük teleskoplarla gözlenebilecek. Yakın geçiş, bilim adamlarına asteroidi yer radarlarıyla kaydetme olanağı verecek.

FLORENCE NİGHTİNGALE'İN ADI VERİLMİŞTİ

Florence Asteroidi, ilk kez 1981’de Amerikalı astronom Schelte J. Bus tarafından Avustralya’daki Siding Spring Gözlemevi’nde keşfedilmişti. Asteroide modern hemşireliğin kurucusu Florence Nightingale (1820-1910) anısına "Florence" adı verilmişti.

Sıradaki haber yükleniyor...