Diyet sırasında yapılan bu hatalar zayıflamanızı engelliyor!

Zayıflamak için yaptığınız diyet için "neden işe yaramıyor" diye merak ediyorsanız, yaptığınız bu diyet hatalarının metabolizmanızı yavaşlattığını, kan şekeri düzeyinizi dengesizleştirdiğini, yetersiz vitamin ve mineral alımına neden olarak vücudunuza zarar verdiğini ve bu nedenle kilo vermenizi engellediğini unutmamalısınız. İşte diyet sırasında sık yapılan 5 hata ve metabolizmanıza verdiği zararlar!

15 Kasım 2021, Pazartesi 09:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Diyet yapmanıza, her gün kendinizi aç hissetmenize rağmen tartıdaki kilonuz değişmiyorsa, bir yerlerde bir hata yapıyorsunuz demektir. Gelin, vücudunuzun ihtiyacı olan kaloriyi almamak, yetersiz sıvı alımı ve egzersiz eksikliği gibi hataların diyetinize nasıl zarar verdiğine daha yakından bakalım.

1. Vücudunuza ve yaşam tarzınıza uygun olmayan popüler diyetleri uygulamak

1. Vücudunuza ve yaşam tarzınıza uygun olmayan popüler diyetleri uygulamak

Başta kalori kısıtlaması olmak üzere vücudun ihtiyacı olan enerji ve besin ögelerini karşılayacak bir beslenme programından uzaklaşmak yapılan en başlıca diyet hatalarındandır.

Bu durumda karşılaşılabilecek sorunlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Enerji kısıtlamasından dolayı yavaşlayan bir metabolizma
  • Yetersiz veya dengesiz alınan makro besin ögeleri nedeniyle yaşanan depresyon, yorgunluk, kas kayıpları ve olası metabolik bozukluklar
  • Alınamayan yararlı mikro besin ögelerinin eksikliğinde yaşanabilecek sağlık sorunları.. 


Dönemsel olarak ortaya çıkan; düşük kalorili, yetersiz besin ögesi içeren popüler diyetler uzun vadede sağlığı ve kilo kontrolünü olumsuz etkileyebilecek sonuçlar yaratabilir. 

2. Kontrolsüzce diyet ürün tüketmek

2. Kontrolsüzce diyet ürün tüketmek

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. İrem Aksoy, diyet ürünlerini kontrolsüzce tüketmenin bir zararı olmayacağını sanmanın da önemli diyet hatalarından biri olduğunu söylüyor ve durumu şu şekilde açıklıyor:

‘Yağı azaltılmış, şekersiz, fit atıştırmalık’ gibi diyet ürün adı altında market raflarında bulunan ürünlerin fazlaca tüketileceğini düşünmek yapılan diyet hatalarından bir diğeridir. 

Bu besinlerin kalorisinin az olduğunu ya da sağlık için faydalı besin ögeleri içerdiğini düşünerek etiketini incelemeden, porsiyonlara dikkat etmeden diyet programına eklemek çok tehlikeli ve yanlıştır.

Diyet ürünü olarak satışa sunulan besinlerin büyük bir kısmı fazlaca işlemden geçerek ultra işlenmiş gıdalar arasına girebilir.

Ultra işlenmiş gıdalara beslenmenizde fazlaca yer vermek başta obezite, vücut yağı artışı, hipertansiyon, kan şekeri dengesizliği gibi birçok sağlık sorununa davetiye çıkarmak demektir. 

3. Öğün atlamak

3. Öğün atlamak

"Her bireyin yaşam tarzına ve biyolojik saatine uygun bir beslenme saati ve içeriği vardır" diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. İrem Aksoy, metabolizma hızı, kan şekeri düzeyi ve sonraki öğünde porsiyon kontrolü sağlanabilmesi için ara öğünlerden faydalanmak gerektiğini ifade ediyor.

Aksi takdirde metabolizma hızı etkilenebilir, kan şekeri düzeyi dengesizleşebiliyor ve bir sonraki öğünde yeme atağı geçirilebiliyor, aynı zamanda porsiyon kontrolü de sağlanamayabiliyor.


Özellikle sabah kahvaltısı ya da gün içerisindeki öğünlerini atlayan bireylerin gece yeme atakları geçirdiği ve karşı koyamadıkları durumda besin alımlarının daha fazla olduğu biliniyor.

4. Su içmenin ve egzersiz yapmanın önemini göz ardı etmek

4. Su içmenin ve egzersiz yapmanın önemini göz ardı etmek

Diyet uygularken ödem yapar gerekçesiyle suyu, kas kazanımıyla birlikte kilo artışı sağlar düşüncesiyle egzersizi önemsememek yapılan hatalardan biridir.

Vücudumuzun yaşamsal faaliyetlerini devam ettirebilmesi için ihtiyaç duyduğu, yaşamımız için çok önemli olan sudan kilo kaybetmeyi hedeflemişken faydalanmamak büyük bir yanlıştır.

Aynı zamanda kilo kaybetmek için; alınan kaloriden fazlasını harcamak gerekir ki bu da egzersizle mümkündür.

Ek olarak yapılan araştırmalar gösteriyor ki yeterli su tüketimi ve haftalık egzersiz planlaması kilo kaybetmeye destek olabiliyor. 

5. Günlük alınan besin miktarını takip etmemek

5. Günlük alınan besin miktarını takip etmemek

Kilo kaybetme sistemi zor ve karmaşık görünebilir fakat bunun sağlanabilmesi için gereken şartlar arasında en basiti harcanan enerjinin alınandan fazla olmasıdır.

Diğer önemli husus ise karbonhidrat, yağ ve proteinin ihtiyaç duyulan enerjiyi dengeli oranda sağlaması gerekir.

Dolayısıyla tüketilen besinler arasında göz ardı edilen yüksek kalorili ve besin içeriği kalitesiz olan yiyecek ve içecekler olabilir.

Öğünlerle birlikte alınan kalorili içecekler, gün içerisinde açlığınızı bastırmak için tükettiğiniz bir atıştırmalık, salatalarınıza eklediğiniz soslar göz ardı edilen besinlere örnek olarak verilebilir.

Bu sorunu çözmenin en iyi yolu besin tüketim kaydı tutmaktır. 

"Unutmamalısınız ki başarısız olduğunuz bütün diyet uygulamalarının her biri kilo kaybetmenize karşı bir direnç oluşturur" diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. İrem Aksoy, bunun bir sonraki diyet girişiminiz için motivasyon ve başarı eksikliği yaratabileceğini belirtiyor.

Bu nedenle daha önceden yapılan diyet hatalarını bilmek ve tekrarlamamak diyet sürecinizde size katkı sağlar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tarçın kilo vermenize yardımcı olur mu?