Diyet ve egzersiz ile hayatınıza 10 yıl katın

Araştırmacılar, sağlıklı yaşam tarzının on yıla kadar ömrünüzü uzatabileceğini söylüyor. diyet, egzersiz ve vücut ağırlığını korumak da dahil olmak üzere beş yaşam tarzı faktörünü önemli olarak tanımlandı. Uzmanlar, kaçınılması gereken en önemli iki şeyin sigara içmek ve aşırı kilo olduğunu söylüyor.

13 Ocak 2020, Pazartesi 14:04 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU

Hepimiz sağlıklı ve uzun bir hayat isteriz. Son zamanlarda yayınlanan bir çalışma, kronik sağlık sorunları olmadan daha büyük bir yaşa ulaşma olasılığınızı artırabilecek yaşam tarzı faktörleri olduğu sonucuna vardı.

Sigara içme, fiziksel aktivite, alkol, kilo yönetimi ve diyet gibi yaşam tarzı seçimleri üzerinde, genel yaşam süremizi ve kronik hastalıklara yakalanma olasılığımızı etkileyen çok sayıda araştırma var. Bununla birlikte, az sayıda çalışma, bu faktörlerin bir kombinasyonunun hastalıksız uzun bir yaşamla nasıl ilişkili olduğunu inceledi.

Araştırmanın baş görevlisi Dr. Frank Hu, “Sağlıklı bir diyet ve egzersizi takip etmenin sadece yaşam beklentisini değil, kanser, kardiyovasküler hastalık ve diyabet gibi kronik hastalıklardan arınmış yaşam beklentisini de ömrü uzatabileceğini görmek istedik” dedi.

“Çünkü sadece yaşam süresine değil, aynı zamanda sağlık süresine de bakıyoruz, yani kronik hastalıklardan arındırılmış bir yaşam var.”


5 önemli sağlık faktörü

5 önemli sağlık faktörü

Araştırmacılar, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki yaklaşık 73.000 kayıtlı kadın hemşirenin ve yaklaşık 40.000 erkek sağlık uzmanının verilerini inceledi. Katılımcıların kanser, kalp rahatsızlığı veya diyabeti yoktu.

Katılımcılar, rutin olarak 20 yıldan uzun bir süredir kanser, kardiyovasküler hastalık ve tip 2 diyabetten yeni teşhis ve ölümler açısından değerlendirildi. Araştırmacılar yaş, etnik köken, aile hekimliği geçmişi ve diğer hususlara göre inceleme yaptı.

Sağlıklı bir yaşam tarzı skorunu hesaplamak için kullanılan düşük riskli yaşam tarzı faktörleri ise şunlar:

  • Asla sigara içmeyin
  • Günde en az 30 dakika fiziksel aktivite yapın
  • Alkol alımınızı kontrol altında tutun
  • Kilonuzu dengeli tutun
  • İyi ve dengeli beslenin

LA Care bilgi yöneticisi Dr. Katrina Miller Parrish, “Sağlık uzmanınız, belirli durumlar için ölüm riskinizi tahmin edebilecek risk puanları ve kanıta dayalı yaşam tarzı değişiklikleri ve tedavileri konusunda yardımcı olabilir. Düşük etkili, tolere edilebilir fiziksel egzersiz ile sağlıklı bir yaşam tarzı olduğunu unutmayın; iyi, dengeli, renkli bir diyet; hidrasyon ve uygun miktarda uyku, olumlu bir zihinsel görünüm ve fiziksel durumun korunmasına yardımcı olmak için harikalar yaratabilir ” dedi.

Sağlıklı yaşam süresini artırmak

Yukarıdaki yaşam tarzı faktörlerinden hiçbirini takip etmeyen kadınlar için kanser, kalp hastalığı ve diyabetten uzak yaşam yılları 24 yıldır. Faktörlerin dört veya beşini benimseyen kadınlar için 34 yıldır.

Bu kronik hastalıklardan uzak yaşam beklentisi, düşük riskli yaşam tarzı faktörleri izlemeyen 50 yaşındaki erkeklerde sağlıklı yaşam süresi 24 yıldır.

Bu sağlıklı alışkanlıkların dördünü ya da beşini uygulayan erkekler için 31 yıldır.

Dr. Parrish, “Hipertansiyon, dünya çapında ölümün bir numaralı nedeni olmakla birlikte, daha iyi diyet ve egzersiz gibi birçok yaşam tarzı değişikliği, bu teşhisi, özellikle rejime ve bağımlılığa bağlı olarak değişen derecelerde etkileyebilir” dedi.





Diyet anahtardır

Diyet anahtardır

Ne yediğinizde seçici olmak en önemli yaşam tarzı faktörlerinden biridir. Kaliforniya'daki Santa Clara Valley Tıp Merkezi'nden Shelley Wood, “Lif oranı yüksek gıdalar, kan basıncı regülasyonu da dahil olmak üzere kardiyovasküler sağlık söz konusu olduğunda, kapsamlı bir şekilde incelenmiştir' dedi.

Wood, bu gıdaların bitki bazlı olduğunu ve tam tahıllar, meyveler ve sebzeleri içerdiğini açıklıyor. Ek olarak, fasulye, mercimek ve bezelye gibi baklagillerin kalp hastalığı, yüksek kolesterol seviyesi ve yüksek tansiyon riskini azalttığı gösterilmiştir.

Kalp işlevini ve sağlığını korumak isteyenler için Wood, şeker, sodyum, doymuş yağ ve rafine karbonhidrat bakımından zengin gıdalardan kaçınmanın fayda sağlayacağını söylüyor.

“Yüksek kolesterolünüz varsa bu yiyeceklerden kaçınmak özellikle önemlidir. Şeker, tuz veya yağ oranı yüksek bir yemek yemeyi düşünüyorsanız, en iyi şey başka bir şey seçmektir."

Wood, kalori alımını optimize etmenin ve orta yaşta orta ağırlık ve bel ölçümüne ulaşmanın veya sürdürmenin “diyabet riskini azaltmanın yanı sıra düzenli fiziksel aktiviteye katılmanın ve sigara içmekten kaçınmanın en önemli yollarının” olduğunu da ekliyor.





Sigara ve obezite

Sigara ve obezite

Çalışmaya göre, günde 15 veya daha fazla sigara içen erkek ve kadınlar ile obez olan insanların 50 yaşında hastalıksız yaşam beklentisi olasılığının en düşük olduğu görülmüştür.

Parrish sigara içmenin kritik bir problem olduğunu kabul ederek,“Beş yaşam tarzı faktörüne baktık: sağlıklı bir diyet yemek, sağlıklı bir vücut ağırlığını korumak, fazla alkol içmemek, sigara içmemek ve fiziksel olarak aktif olmak. Hepsi önemlidir. Ancak sigara içenler için, yapmaları gereken en önemli şey elbette sigarayı bırakmaktır. Obez insanlar için, kilo vermek ve sağlıklı bir vücut ağırlığı korumak önemlidir ” dedi.

"Sigarayı bıraktıktan sonraki ilk 1 ila 10 yıl içinde kalp hastalığı ve akciğer kanseri riski düşer ve 15 yıl içinde her birinin riski sigara içmeyenlerinkine yakındır.”


Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Selülitle savaşan 10 besin