'Aynı diyeti yapıyoruz, ben niye zayıflayamıyorum?': Aklına takılan 5 soruyu cevapladık

Zayıflama sırasında kendimizi başkalarıyla kıyaslamaktan alıkoyamıyoruz. Ancak kendini başkalarıyla kıyaslamak size hiçbir zaman artı olarak dönmez. Modunuzu düşürür ve sağlıklı beslenmeye olan inancınız da azalır. Aynı diyeti yapmanız, aynı kiloda olmanız, aynı yaşta olmanız; aynı oranda zayıflayacağınız anlamına gelmez. Genetik ve çevresel faktörler devreye girer. Peki kendinizi neden başkalarıyla kıyaslamaya son vermelisiniz?

10 Nisan 2021, Cumartesi 14:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
'O hiçbir şey yapmadan zayıflıyor, ben niye aynıyım?'

'O hiçbir şey yapmadan zayıflıyor, ben niye aynıyım?'

Kötü beslenen biri, beslenmesinde biraz değişiklik yaptığı zaman kolayca zayıflamaya başlar. Hatta hiç su içmeyen biri, günde iki litre su veya iki fincan yeşil çay içmeye başladığında hızla zayıflamaya başlayacaktır. Bu, ödem atmak için çok iyi bir teknik! Su iç, zayıfla. Ama bu durum senin sinirini bozmasın. Arkadaşın su içtiği için zayıflamıyor; vücuduna zaten ihtiyacı olan şeyi verdiği için ilk zamanlarda daha hızlı zayıflıyor. Bu onun için kötü bir alışkanlığı olumluya çevirmek demek ve vücudumuz böyle değişimlere her zaman iyi cevap verir. Sen zaten iyi beslenen biriysen, senin vücudun sağlıklı beslenmeye alışık olduğu için biraz daha yavaş zayıflıyor olabilirsin.

 'Aynı diyeti yapıyoruz, neden benden hızlı zayıflıyor?'

'Aynı diyeti yapıyoruz, neden benden hızlı zayıflıyor?'

Aynı yaşlarda aynı kiloda olmanız, aynı hızla zayıflayacağınızı göstermez! İlk başta söylediğim gibi yeme davranışınız aynı değilse, yani ‘dün’ yedikleriniz aynı değilse, bugün yediğiniz aynı olsa bile vücudunuz aynı tepkiyi vermez. Vücudumuzun bebeklikten itibaren oluşmuş bir hafızası var ve bu hafızaya göre karar veriyor. Zaten sürekli et yiyen biri, protein diyeti yaptığında hiç sonuç alamıyor. İşte vücut hafızası bu kadar etkili! Nasıl ki tipimiz birbirine benzemiyor ise, vücudun metabolik tepkileri de birbirine benzemez. Bunun yanında, arkadaşınla metabolik değerleriniz, hormon seviyeleriniz de aynı değil! Eğer çok yavaş zayıfladığını düşünüyorsan veya hiç zayıflayamıyorsan mutlaka bir check-up yaptırmalı, sağlık kontrolünden geçmelisin.


 'Neden bu kadar yavaş zayıflıyorum?'

'Neden bu kadar yavaş zayıflıyorum?'

Aslında yavaş zayıflamak sağlıklı bir tepkidir. Vücudun hızlı zayıflamayı sevmez ve istemez. Hızlı zayıflıyor olman bazen hastalıklara bile sebep olabilir. Beslenme uzmanları bu konuda sürekli uyarır. Haftada yarım ila bir kilo arasında vermelisin. Ayda sekiz, 10 kilo veren arkadaşın ya gerçekten çok kötü besleniyordu ve şu anda çok iyi besleniyor ya da sen 70 kilodan 55’e inmeye çalışıyorken, o 95 kilodan inmeye çalışıyor. Çünkü daha fazla vücut ağırlığına sahip olanlar, daha hızlı zayıflayabiliyor. Belki de bu sebeple senin haftada bir kilo vermen, onun bir buçuk, iki kilosuna eşdeğer olabilir. O yüzden aynı kiloda olmadığın biri ile kendini karşılaştırma!

 'Her şeyi yiyor, o neden kilo almıyor?'

'Her şeyi yiyor, o neden kilo almıyor?'

Fiziksel görüntündeki tüm farklılıklar gibi, sen kendi anne babana, o da kendi anne babasına benziyor. İnce yapılı bir ailesi olan kişilerin de genelde ince olması zaten genetik bir aktarım. Çoğu bunun için özel bir şey yapmıyor.


 'Bacakları neden bu kadar ince?'

'Bacakları neden bu kadar ince?'

Kilomuz aynı olsa bile vücut şeklimiz aynı olmayabilir; mesela sen geniş bir kalçaya sahipken, onun kalçası daha dardır. Ya da yapı olarak bacakları ince, üst kısmı daha geniş olan arkadaşın kilo alsa bile yalnızca üst kısmı genişliyordur. İnsanları daha ince veya olduğundan daha kilolu gösteren şeylerden biri vücut oranı, diğeri de yağ-kas oranıdır. Kas oranı fazla olan biri seninle aynı kiloda olsa bile çok daha zayıf görünür. Aksine, zayıf ama yağlı biriyse de bir türlü kendisi ile barışamaz. Mesela büyük göğüslere sahip kadınlar olduklarından daha kilolu görünür. Hatta kıyafet seçimi bile görünümü tamamıyla değiştirebilir. Örneğin, incecik bacakları ve yalnızca biraz göbeği olan biri, tayt üzerine ince uzun bir tişört ile göbeğini örterse oldukça ince görünebilir. Ya da incecik beli olan ama bacakları çok kalın olan biri, dar bir bluz ve bol bir etek ile kendini incecik gösterebilir. Olduğundan daha zayıf görünmek istiyorsan yapman gereken şey kas oranını arttırman, yağ oranını öğrenmen ve bu oranın 20 kilonun altında olmasına özen göstermen. Yağ oranın zaten 15 kilonun altındaysa seni tebrik etmek lazım!

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Guarana nedir? Zayıflamada yardımcı yağ yakıcı besin guarana hakkında bilmeniz gerekenler