Diyet yaparken kilo dışında kaybetmemeniz gereken 5 şey

Diyet yaparken bazen o kadar çok zorlanıyoruz ki, kiloları kaybetmek dışında her şeyi kaybedebiliyoruz. Neşemizi, arkadaşlarımızı, sosyal hayatımızı, paramızı... Yaşamın temel ihtiyaçlarında yeme eylemini kısıtladığımızda tüm hayatımız tepe taklak olabiliyor. Peki diyet yaparken kaybetmememiz gerekenler arasında neler var? Örneğin pahalı diyet ürünlerini alırken evdeki hesap çarşıya uymuyor. Diyet yaparken tasarruf etmenin yolları var mı? Elbette! İşte diyet yaparken kilo dışında kaybetmemeniz gereken 5 şey!

11 Temmuz 2020, Cumartesi 17:12 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kiloları kaybet, arkadaşlarını değil

Kiloları kaybet, arkadaşlarını değil

Diyete başlayacağını duyurur duyurmaz arkadaşların ortalıktan toz oluyor, değil mi?Aldığın kaloriyi birden azaltmak, serotonin (iyi hissetmeni sağlayan beyin kimyasalı) seviyenin düşmesine sebep olur. Alıngan, sinirli ve sevimsiz biri haline gelirsin. 

Diyet sırasında arkadaşların yanında kalsın

Diyet sırasında arkadaşların yanında kalsın

Serotonin seviyeni kontrol altında tutmak için, aktivite düzeyine bağlı olarak günde kaç kaloriye ihtiyacın olduğunu bulmalısın. Öğünlerin protein ve tam tahıllar açısından dengeli olsun. Boston Tıp Merkezi Beslenme ve Kilo Yönetimi Bölümü Yöneticisi Caroline M. Apovian, "Dengesiz öğünler, örneğin tamamen rafine karbonhidrattan oluşanlar, kan şekerinde dalgalanmaya neden olur, bu da seni sinirli yapar" diyor.

Diyetine omega-3 yağ asitleri ekle

Diyetine omega-3 yağ asitleri ekle

Apovian, diyetine omega-3 yağ asitleri eklemeni öneriyor. Omega-3 depresyon ve sindirim sistemine iyi gelirken daha uzun süre tok kalmanı sağlar. (Haftada iki, üç kez 60-90 gramlık bir porsiyon somon balığı yemeyi dene. Ya da günlük beslenmene bir çorba kaşığı zeytinyağı, kanola yağı ya da keten tohumu ekleyebilirsin.)

 Kilo kaybet, paranı değil

Kilo kaybet, paranı değil

Diyetteyken iştahının azalmasını beklersin, cüzdanındaki paranın değil. Ancak Washington Üniversitesi araştırmacıları, besin değeri yüksek olan tam tahıllı ve yağsız et gibi sağlıklı yiyeceklerin fiyatının son dört yılda yüzde 30 arttığını, şekerleme ve meşrubat fiyatlarınınsa yüzde 15 azaldığını söylüyor.

Diyet sırasında da tasarruf et

Diyet sırasında da tasarruf et

Tasarruf için işte sana bir taktik, daha az et ye. American Dietetic Association Sözcüsü, The Flexiturian Diet kitabının yazarı Doktor Dawn Jackson Blatner, "Et, market faturasındaki en pahalı kalemlerden biridir; pek çok kişi gerekenden fazla et yiyor" diyor. Ayrıca et, çok fazla kalori ve doymuş yağ içerir.

Etin yeri doldurulabilir

Etin yeri doldurulabilir

Blatner'a göre pek çok kadın bir ya da iki porsiyon eti azaltarak aldığı kaloriden rahatlıkla yüzde 15 kesinti yapabilir. Oluşan boşluğu fasulye, yulaf ezmesi ve esmer pirinç gibi lif bakımından zengin yiyecekler, Portobello mantarı ve patlıcan gibi doyurucu besinlerle doldurabilirsin. Bu yiyecekler aldığın kalorinin ve ödediğin paranın bir bölümünden tasarruf etmeni sağlar.

Kilo kaybet, zamanını değil

Kilo kaybet, zamanını değil

Bir araştırmaya göre kadınların yüzde 41'i, iyi beslenmeme nedeni olarak "yeterli zamanı olmamasını" gösteriyor. Oysa hafta sonunda alışverişe sadece bir, iki saat ayırman, hafta boyu yiyeceğin sağlıklı yiyecekleri satın alman için yeterlidir. Eve gelince ön hazırlıkları yaparsan (sebzeleri ayıklamak, yeşillikleri yıkayıp kurutarak kaldırmak gibi) hem zamandan hem de uzun vadede paradan tasarruf edersin. CDC'nin anket sonucuna göre, önemli miktarda kilo verenlerin yüzde 40'ı, haftalık yemek listesini planlıyor. Cleveland Kliniğinden, Lifestyle 180 programının Medikal Direktörü Elizabeth Ricanati, "Yemeklerini ayrıntılı şekilde planlamazsan, gördüğün her yiyeceğe saldırma eğiliminde olursun; bunlar da genelde gereksiz şeylerdir" diyor.

Kilo kaybet, kas değil

Kilo kaybet, kas değil

En ufak bir ağırlık kaldırmadan kilo vermek, kas dokusu kaybetme riski demektir. Mayo Klinik Tıp Okulu, Koruyucu Tıp ve Beslenme bölümünden Doçent Doktor Donald Hensrud, "Kaslar metabolizma hızını arttır, daha fazla kalori yakmanı sağlar, onları koruman önemlidir" diyor. 

 Kaslarını nasıl korursun?

Kaslarını nasıl korursun?

En iyi strateji daha çok protein alman ve haftada iki, üç kez, 20-30 dakika ağırlık egzersizi yapman. Protein yakıt görevi görecek ve kas kitleni korumana yardımcı olacaktır. Haftada üç, dört porsiyon, bakliyat, balık, yağsız et, tavuk, hindi ve yağsız süt ürünleri yemelisin.

Kilo kaybet, yaşam tarzı değil

Kilo kaybet, yaşam tarzı değil

Kilo vermek için, her boş anını eliptik bisikletin tepesinde geçiren bir piskopat olmak zorunda değilsin. Ya hep ya hiç yaklaşımı zarar getirir. Hensrud, "Pek çok kadın, sürdüremeyeceği kararlar veriyor; çiğ gıda diyeti yapmak ya da sabah 05.00'de koşuya çıkmak gibi. Aslında böyle yaparak başarısızlığa hazırlanıyor" diyor. Tavsiyesi, katı diyetler yerine küçük değişimler yapmak. Hensrud, bir grup kilolu bireye bunu yapmasını söylemiş. Kahvaltı yapmak, her öğünde sebze yemek, sadece egzersiz yaptığı gün TV izlemek gibi. Bireyler sadece bunları yaparak iki haftada üç buçuk kilo vermiş: "Basit stratejileri bir araya getirdiğinde toplam etkisi çok büyük olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Elma sirkesi gerçekten zayıflatır mı?